Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:04:37 GMT

داستان عجیب اولین مربی زن در فوتبال مصر

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۰۷۲۲

داستان عجیب اولین مربی زن در فوتبال مصر

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  فیضه حیدر اولین مربی زن در فوتبال مصر چندی پیش از طرف اتحادیه فوتبال انگلیس به عنوان  اولین مدرس مصری در تعلیم فوتبال  تایید صلاحیت شد. این زن مصری  از کودکی وارد عرصه فوتبال شد و علاقه فراوان خود به فوتبال را  به همه ثابت کرد.

فیضه حیدر در اولین فصل فوتبال زنان در مصر در سال ۱۹۹۷ به باشگاه Helwan پیوست، سپس کار خود را در سال ۲۰۰۳ در باشگاه هواپیمایی ادامه داد و در سال ۲۰۰۵ عنوان قهرمانی لیگ مصر را برای همین باشگاه کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیضه حیدر در مصاحبه‌ای با اسکای اسپورت اظهار کرده است: "من اهل مصر هستم و موضوع بازی کردن ورزش فوتبال برای من آسان نبود، زیرا جامعه مصر سنت‌های خود را دارد. من در ابتدا با مخالفت‌های زیادی رو به رو شدم و سپس توانستم آن‌ها را متقاعد کنم که آن چه من انجام می‌دهم کار اشتباهی نیست.

او ادامه داد: بعد از مصاحبه‌هایی که در رسانه‌ها انجام دادم و  همچنین افتخاراتی که در این مسیر به دست آوردم به خانواده ام ثابت شد که من کار خوبی انجام می‌دهم و اشتباهی را مرتکب نشده ام.

فیضه افزود: من در اولین فصل فوتبال زنان در لیگ مصر در سال ۱۹۹۷ در باشگاه جنبش Helwan بازی کردم، سپس از سال ۲۰۰۳ با باشگاه هواپیمایی قرارداد بستم و همیشه در مسابقات تیم فوتبال زنان مصر شرکت کردم. من اکنون نیز فوتبال بازی می‌کنم و تمرین می‌کنم.

او ادامه داد: به دلیل فعالیت هایم با گروه‌های حاشیه نشین، برای جامعه محلی مصر فردی شناخته شده هستم. من برای توانمندسازی دختران و گسترش فوتبال زنان در سال ۲۰۱۳ طرحی به نام"رویای خود را تحقق بخشید " را ارائه دادم و در سال ۲۰۱۷ این طرح به عنوان یک پروژه ملی تحت عنوان "هزار دختر با هزار آرزو" در سطح ۲۷ فرمانداری در مصر اجرایی شد.

فیضه حیدر در پایان گفت: برنامه‌ای برای مهارت‌های ابتدایی افراد با نیاز‌های ویژه وجود داشت و من به دلیل تجربه در این موضوع از نظر اجتماعی، برای آموزش تیم ملی مصر با نیاز‌های ویژه نامزد شدم و بر این اساس رئیس جمهور کشورم به من مدال درجه ۳ اعطا کرد.

بیشتر بخوانید

مسابقات جام جهانی فوتبال هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش فوتبال مصر اخبار ورزشی فوتبال زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوچتینو: از تاتنهام محبوبم سه امتیاز را می‌گیریم

به گزارش "ورزش سه"، فردا چلسی در استمفوردبریج میزبان تاتنهام است. آبی‌ها که با 48 امتیاز در رده نهم قرار دارند، هنوز اندک امیدهایی برای کسب سهمیه اروپایی دارند و می‌خواهند این بازی را ببرند. 

تاتنهام 60 امتیازی که در رده پنجم ایستاده، بعد از شکست در دربی برابر آرسنال نیاز به سه امتیاز را حیاتی می‌داند. برای پوچتینو که سال‌ها مربی تاتنهام بود، این یک بازی خاص است.

مربی آرژانتینی در مورد وضعیت مصدومان تیمش گفت: «خبر خوبی ندارم، زیرا ما نمی‌توانیم هیچ بازیکن مصدوم را برای بازی فردا داشته باشیم. اما تیاگو و دیاسی به تمرینات اضافه شده اند هرچند آنها برای فردا در دسترس نخواهند بود.»

پوچتینو در مورد خداحافظی تیاگو از چلسی گفت: «او یک انسان و یک حرفه‌ای شگفت انگیز است. بازیکنی تقریباً 40 ساله که دوران فوتبال شگفت انگیزی داشته است. بازیکنان، هواداران و باشگاه دلتنگ او خواهند شد، اما او خوشحال است. او به دوران فوتبال خود در چلسی بسیار افتخار می‌کند. برای او بهترین آرزوها را دارم.»

بازگشت از شکست و تساوی 2-2 برابر ویلا: «هر بازی یک چالش است و فردا یک چالش بزرگ مقابل تاتنهام که یک تیم بزرگ دیگر است، پیش رو داریم. بازی خوبی برای همه خواهد بود. این یک فرصت عالی برای برخی از بازیکنان است که ارزش‌هایشان را نشان دهند.»

رویارویی با تیم سابق: «فکر می‌کنم بازی رفت در زمین تاتنهام برایم خیلی خاص بود. فردا ولی داستان دیگری است. همیشه رویارویی با تیم سابق خاص است و من نمی‌توانم احساساتم به باشگاه تاتنهام را پنهان کنم. این یک بازی احساسی خواهد بود، زیرا با تیم سابقم روبرو می‌شوم و خاطرات خوبی هم از آنجا دارم. اما همان‌طور که قبلا گفتم، می‌خواهیم برنده شویم.»

پوچتینو در مورد در پوستکوگلو، مربی تاتنهام، گفت: «فکر می‌کنم او امید را به باشگاه و هواداران برگرداند. آنها فوتبال خیلی خوبی بازی می‌کنند. مربیگری در یک کشور جدید همیشه چالش بزرگی است اما فکر می‌کنم او کار بزرگی انجام داده است.»

پیروزی 1-4 بازی رفت برابر تاتنهام: «یک بازی سخت بود زیرا آنها واقعا خوب شروع کردند. به شانس نیاز داشتیم و خیلی اتفاقات رخ داد (9 نفره شدن تاتنهام). امیدوارم فردا همه چیز برای ما مثبت باشد زیرا برای ما سه امتیاز واقعا مهم است.»

دیگر خبرها

  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم
  • واکنش عجیب هاشمی نسب به فحاشی هواداران حریف در تبریز
  • حمید مطهری: بازیکنانم در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کردند
  • پوچتینو: از تاتنهام محبوبم سه امتیاز را می‌گیریم
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • مربی تیم ملی فوتبال از کادر فنی قلعه نویی جدا شد
  • مربی تیم ملی فوتبال از کادر فنی جدا شد
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • تلاش می کنیم نفت در لیگ ماندگار شود/ هوادار تیم خوبی است
  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!