Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:40:38 GMT

راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در جامعه دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۷۶۶

راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در جامعه دانشگاهی

ایسنا/فارس مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: برای ترویج فرهنگ پرسشگری با تولید فکر توانسته‌ایم کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی کنیم تا جامعه دانشگاهی بتوانند به اصلح‌ترین کاندیدا رای بدهند.

حجت‌الاسلام حمید مقامی با تشریح نقش جامعه علمی و دانشگاهی کشور در توسعه فضای سیاسی و انتخاباتی، گفت: دانشگاهیان پیشگامان و جلوداران عرصه‌های سیاسی به‌ویژه انتخابات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس، مقامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: فارغ از هر نگاه سیاسی انتخابات در هر کشوری یک فرصت برای مردم آن کشور به شمار می‌رود وبه همین علت دشمنان جمهوری اسلامی نمی‌خواهند از این فرصت استفاده شود.

به عقیده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس، استادان دانشگاه و همچنین دانشجویان در ایجاد فضای مشارکت حداکثری در انتخابات نقاط بسیار مهمی دارند که ضمن حضور در این عرصه می‌تواند در تبیین مسائل برای جامعه هم به خوبی ایفای نقش کنند.

مقامی، انتخابات ۱۴۰۰ را برای مردم و کشور از ابعاد مختلف مهم و حساس توصیف کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات در جوامع بین‌الملی پیام وحدت مردم ایران را نشان می‌دهد.

او همچنین حضور جوانان را مهم توصیف کرد وگفت: دختران وپسران تصمیم گیری می‌کنند تا به جامعه ومسئولان اعلام کنند اثرگذاری آن‌ها در هیچ تصمیم مهم در کشور نباید فراموش شود، زیرا این اقشار سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند.

مقامی همچنین با اشاره به ولادت با سعادت حضرت معصومه مصادف با روز دختر این مناسبت را یکی دیگر از پیام‌های انقلاب توصیف کرد و گفت: برخی از افتخارات این کشور با نام دختران ایران زمین گره خورده و مفتخریم در کشوری زندگی می‌کنیم همه دختران باعفت ایران توانسته‌اند در تمام صحنه‌های علمی ورزشی به عنوان نابغه‌های ایرانی خودشان را معرفی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انتخابات ۱۴۰۰ فارس دانشگاهیان کرسی آزاداندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این استان،گفت: همه تلاش واحدهای دانشگاهی و استان در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است.

  سید عبدالله میرغیاثی ۱۰ اردیبهشت در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ که به میزبانی چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است، اظهار کرد: این سند با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده است.

وی افزود: به عنوان یک سند بالادستی همه ما مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکردهای تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را طبق این سند پیش ببریم.

وی با بیان اینکه مازندران یک استان حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالا است،تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحدهای مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: اولین گامی که در استان مازندران و در راستای سند تحول برداشتیم سعی شد در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحدهای دانشگاهی را برای یک بار به عنوان هیأت رئیسه داشته باشیم همچنین با رؤسای واحدهای دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار شد.

میرغیاثی یادآور شد: بر اساس ظرفیت هر یک از واحدهای دانشگاهی برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا بتوان وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران به درجه مطلوب و مقبول برسد.

وی گفت: اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی برگزار شد.

این مسئول تاکید کرد: رئیس دانشگاه آزاد کشور این اجلاسیه را با مدیران گروه‌های کشوری علوم اجتماعی برگزار کرد تا در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت بگیرد تا با ایجاد ساز و کارهای مناسب، کسری و کمبود دانشجو در دانشگاه را جبران کنیم.

میرغیاثی ادامه داد: اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی جای نگرانی دارد زیرا در جامعه‌ای که علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‍‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت