Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:56:47 GMT

خلیل‌زاد با تیم مذاکره کننده افغانستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۸۱۶

خلیل‌زاد با تیم مذاکره کننده افغانستان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت دولت در امور صلح افغانستان امروز جمعه طی بیانیه ای اعلام کرد: زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا با هیئت مذاکره کننده کابل پیرامون تسریع روند مذاکرات صلح در دوحه پایتخت قطر دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این بیانیه، طرفین در این دیدار پیرامون موضوعات اساسی دستورکار مذاکرات، روند گفتگوهای صلح و نقش کشورهای منطقه در قبال صلح افغانستان رایزنی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر دو روز قبل با انتشار مطلبی در حساب رسمی خود در توئیتر از آغاز دور سوم مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه خبر داده بود.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان قبل از سفر به دوحه با رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در کابل پیرامون فصل جدید همکاری‌ها میان دو کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

کد خبر 5232096

منبع: مهر

کلیدواژه: زلمای خلیل زاد افغانستان طالبان دوحه قطر ایالات متحده امریکا فلسطین عراق رژیم صهیونیستی ایران روسیه افغانستان جو بایدن برجام سوریه ترکیه لبنان آژانس بین المللی انرژی اتمی جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران