Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:55:39 GMT

نظام اسلامی و حاکمیت الهی امانت است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۸۶۲

نظام اسلامی و حاکمیت الهی امانت است

آیت الله دژکام گفت: نظام اسلامی و حاکمیت الهی امانت است و ما همگی باید امانتدار آن باشیم و امروز در عرصه های مختلف با در نظر گرفتن این مهم وارد عمل شویم و نزد احمد ابن موسی (ع) رو سفید باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 21 خرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز در مسجد «شهدا» گفت: انتخاب کردن زندگی در دنیا در عرصه های سیاسی نمود خود را نشان می دهد و اینکه چه افرادی بیشتر دلسوز جامعه  هستند و چه افرادی به دنبال پست و مقام هستند و انتخابات صحنه اثبات کار کردن برای خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز افزود: مردم ما امروز باید با شناخت این افراد برای انتخاب اصلح پای صندوق رای بروند و نامزدهای انتخاباتی صحنه ای است که نباید خیانت در امانت کرد زیرا حق تمام مردم است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: فردا روز آغاز دهه کرامت است و در آغاز این دهه مبارک، روز بزرگداشت بانوی کرامت حضرت معصومه (س) را در پیش داریم و با روز گرامیداشت حضرت شاهچراغ (ع) و روز میلاد امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: احمد ابن موسی (ع) امین ولایت است و عظمت ایشان به دلیل امانتداری است و امام موسی کاظم علیه السلام را وقتی به زندان می بردند نگینی به همسر خود داد و فرمود کسی از این موضوع خبر ندارد و بعد از شهادت من یک نفر می آید و می گوید که انگشتر من را بده و به خاطر حفظ جان امام بعدی، ایشان را معرفی نکرد این بانوی مکرمه انگشتر را نگه داشت تا شب شهادت امام موسی کاظم علیه السلام دق الباب کردند و دیدند که امام رضا علیه السلام فرمود انگشتر را به بنده بدهید و ایشان امامت امام رضا علیه السلام را پذیرفت.

وی ادامه داد: نظام اسلامی و حاکمیت الهی امانت است و ما همگی باید امانتدار آن باشیم و امروز در عرصه های مختلف با در نظر گرفتن این مهم وارد عمل شویم و نزد احمد ابن موسی (ع) رو سفید باشیم.

آیت الله دژکام اضافه کرد: همه اقشار و گروه ها از مردم تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان بیش از پیش به حرم سوم اهل بیت (ع) توجه کنند و اقداماتی انجام دهند که شایسته حضور و وجود مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) باشیم و اقدامات شورا و شهرداری شهر شیراز و جامعه روحانیت، هیئات مذهبی و ... برای برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) به دهه کرامت محدود نشود و در تمام سال شاهد برنامه های مختلف باشیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: رسانه ها و علما و فرهیختگان درباره حق انقلاب اسلامی باید نقش خودشان را ایفا کنند و همه باید بدانیم که مسائل کشور یکی و 2 تا نیست ولی به خاطر مسائلی مثل مشکلات معیشتی نباید سایر مسائل مورد کم توجهی قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز افزود:عمده مسائل که مطرح می شود معیشت است اما همه مسائل کشور معیشت نیست زیرا مسائل مهم راهبردی دیگری هم در کشور داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: سر فصل مسائل مهم انتخاب رئیس جمهور فقط مسائل معیشتی نیست گرچه بازهم تاکید می کنم معیشت مسئله مهم امروز ماست ولی در کنار آن مسائل مهم دیگری هم هست پس مردم را با این وعده ها نباید فریب داد و کارنامه افراد باید روشن باشد و قدرت این را داشته باشد که همه افراد و ظرفیت نخبگان کشور را به میدان بیاورد.

وی تصریح کرد: اگر کشور می خواهد روی پای خودش بایستد باید همه نامزدها، رقیب خود را فقر و تبعیض و فساد بدانند و برای حل این مشکلات تلاش کنند.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ در شیراز انتخابات ۱۴۰۰ در فارس انتخابات ۱۴۰۰ نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس میلاد امام رضا ع امام جمعه شیراز روز حضرت شاهچراغ ع حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع نماز جمعه شیراز میلاد حضرت معصومه س دهه کرامت در فارس حضرت شاهچراغ ع شیراز انتخابات احمد ابن موسی علیه السلام الله دژکام جمعه شیراز آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است