Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر انگلیس پس از دیدارش با رئیس جمهور ایالات متحده رابطه کشورش با آمریکا را "عمیق، هدفمند و تخریب ناپذیر" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس روابط انگلیس و آمریکا را "غیرقابل تخریب" توصیف کرد.

سخنان جانسون پس از اولین ملاقات وی با رئیس جمهور آمریکا ، جو بایدن طی روز پنجشنبه و پیش از اجلاس سران گروه هفت کشور صنعتی جهان، ایراد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت: "این یک رابطه است که شما می‌توانید آن را عمیق و هدفمند یا هر طور که می‌خواهید توصیف کنید. این یک رابطه تجزیه ناپذیر است."

جانسون از نارضایتی بایدن بابت "تلاش‌های لندن برای لغو پروتکل ایرلند شمالی" را که هدف آن جلوگیری از بازگشت مرز با ایرلند، عضو اتحادیه اروپا است، کاست و در عین حال گفت که انگلیس ، اتحادیه اروپا ، واشنگتن و همه طرف‌ها "علاقه زیادی به اطمینان از حفظ انسجام توافق "جمعه خوب" دارند" که در سال ۱۹۹۸ منعقد شد و به ۳ دهه درگیری خونین در ایرلند شمالی پایان داد.

جانسون تأکید کرد: "من فکر می کنم ما می‌توانیم چنین کاری کنیم."

جانسون و بایدن "25 موضوع" را با جزئیات مورد بحث قرار دادند که از جمله آن تنش در ایرلند شمالی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

دولت انگلیس روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که جانسون و بایدن در اولین ملاقات خود "منشور آتلانتیک" جدیدی را امضا می‌کنند که تهدیدات حملات سایبری و گرم شدن زمین را در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام

این بیانیه حاکی از آن است که "منشور آتلانتیک" جدید براساس "منشور" امضا شده توسط وینستون چرچیل، نخست وزیر پیشین و فرانکلین روزولت، رئیس جمهور سابق آمریکا تنظیم شده است. این سند چالشهای جدیدتری از قبیل نیاز به رفع تهدیدات ناشی از حملات سایبری و اقدام فوری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و محافظت از تنوع زیستی و کمک بهجهان برای رهایی از بیماری همه گیر COVID-19" را دارا است.

جانسون در بیانیه‌ای گفت: "همکاری بین انگلیس و ایالات متحده، نزدیکترین شرکا و بزرگترین متحد ما ، برای آینده ثبات و رفاه در جهان بسیار مهم خواهد بود. توافقاتی که من و بایدن منعقد خواهیم کرد پایه‌های جهانی پایدار را تشکیل خواهد داد. "

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا انگليس بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم