Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:42:17 GMT

جلیلی: جهش کشور بدون جهش شهرها و روستاها ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۱۳۷

جلیلی: جهش کشور بدون جهش شهرها و روستاها ممکن نیست

به گزارش ایرنا سعید جلیلی عصر جمعه در ارتباط تلویزیونی با مردم استان یزد افزود: یک نگاه حداقلی برای دولت، اداره کشور و حل چندین مشکل را متصور است ولی ما معتقدیم دولت باید با برنامه و اراده قوی در جهت جهش کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: یزد می تواند با قابلیت ها، توانمندی ها و فرهنگ اصیل خود الگوی جهش قرار گیرد؛ همان گونه که در عرصه های مختلف گردشگری، علم و فناوری، کشاورزی و صنعت حرف برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای جهش، همه دستگاه های شهرستان ها و استان ها باید تلاش کنند، تصریح کرد: لازمه اشتغال، تولید و صادرات است و باید بازارهای جهانی برای محصولات تولیدی استان یزد ایجاد شود.

وی اضافه کرد: نباید صادرات محصولات یزد به چند کشور محدود شود و کالاها در انبارهای یزد بماند بلکه باید وزارت خارجه مأموریت ایجاد بازارهای صادراتی برای کشورهای مختلف را بیاید تا در سایه صادرات و تولید بیشتر، اشتغال رونق گیرد.

جلیلی زمینه های پیشرفت استان یزد را شرکت های دانش بنیان، نیروگاه های خورشیدی، کاشی و سرامیک و گردشگری عنوان کرد و گفت: مردم عزیز یزد می توانند الگویی برای معنویت اقتصاد و صنعت کشور باشند و زمینه جهش بزرگ ایران را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه یزد با شرایط سخت محیطی در عرصه های مختلفی در کشور پیشتاز است، اظهار داشت: مردم یزد نشان داده اند که در شرایط سخت می توانند به پیشرفت امید داشته باشند و این هنری است که در دوره های مختلف، فرزندان این مرز و بوم نقش آفرینی کردند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در چنین شرایط سختی که مردم تلاش می کنند دولت باید در عرصه های مختلف برنامه داشته باشد تا از این فرصت ها بهترین استفاده بشود.

وی به تشکیل دولت سایه از ۸ سال گذشته پرداخت و گفت: با نگاه حمایت از دولت فعلی، ریز به ریز مسائل کشور را دنبال کردیم و برنامه ها و نقائص را به دولت منتقل کردیم.

جلیلی تأکید کرد: دولت آینده نباید فرصت ها را از دست بدهد و باید مردم را در کنار خود ببیند و سند پیشرفت هر شهر و روستا را از مردم همان جا بخواهد.

وی ادامه داد: امروز مردم استان یزد توانمندی های ارزشمندی دارند که باید به دور از نمایش از آنها بهره برد چراکه کشور را نمی توان نمایشی اداره کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یاد بزرگان استان یزد از جمله شهید آیت الله صدوقی، آیت الله اعرافی، آیت الله خاتمی، شهید پاکنژاد و شهید منتظر قائم و رشادت های تیپ الغدیر ۱۸ را گرامی داشت.

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خردادماه جاری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در استان یزد نیز برگزار می‌شود .

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی یزد انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی یزد انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی یزد انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید

به گزراش «تابناک»، محمد مهاجری در روزنامه اعتماد نوشت: آقای ذوالنور به افول جایگاه مجلس اشاره کرده و به عنوان نمونه، دخالت‌های بیرونی در قانونگذاری را برشمرده است. با اینکه طبق قانون اساسی، قانونگذاری منحصرا در اختیار مجلس قرار دارد، اما سال‌های زیادی است که نهاد‌هایی همچون شورای انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و... دستورالعمل‌هایی را ابلاغ می‌کنند که در حکم قوانین لازم‌الاجراست. آقای ذوالنور نخستین چهره سیاسی نیست که چنین انتقادی را بیان می‌کند. پیش از او نمایندگان دوره‌های قبل مجلس - به خصوص آقای علی مطهری - بار‌ها این موضوع را گفته‌اند، اما دوستان اصولگرا همچون جناب ذوالنور حاضر به پشتیبانی از این ایده نشدند.

جای این پرسش جدی وجود دارد که چرا چنین جراتی وجود دارد که جایگاه مجلس نادیده گرفته شود و شعار در راس امور بودن آن عملیاتی نشود؟ بگذارید از همین انتخابات اخیر مجلس در اسفند ۱۴۰۲ شروع کنیم. متاسفانه فرآیندی که از ماه‌ها قبل آغاز شد و مجلس یازدهم هم با اصلاح قانون انتخابات به آن کمک کرد، شرایطی را به وجود آورد که مجلس دوازدهم از هم‌اکنون با شائبه ناکارآمدی مواجه شود.

بخش بزرگی از نمایندگان مجلس یازدهم که شاید آقای ذوالنور هم جزو آن‌ها باشد مدتی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از آقای رییسی دعوت کردند وارد میدان رقابت ریاست‌جمهوری شود. این اقدام اگر در قالب یک فعالیت تعریف شده حزبی صورت می‌گرفت کاملا قابل دفاع بود، زیرا وقتی یک حزب سیاسی از کاندیدایی حمایت می‌کند مسوولیت اقدام خود را هم می‌پذیرد. اما اقدام فردی نمایندگان مجلس یازدهم معنای اقدام حزبی نداشت، بلکه نمایندگان استقلال خود را به حراج گذاشتند و عملا چک سفید امضا به رییس دولت دادند و به همین دلیل همه نمایندگانی که آن نامه را امضا کردند، باید در برابر ناکارآمدی دولت سیزدهم پاسخگو باشند. انتخابات مجلس دوازدهم متاسفانه با مشارکت کم صورت گرفت و آرای نمایندگان نیز بسیار پایین بود و از جمله در تهران، نفر اول کمی بیش از ۵۰۰ هزار رای (معادل ۵ درصد رای واجدان شرایط شرکت در انتخابات) کسب کرد. در اکثر حوزه‌های انتخابیه نیز افراد منتخب کمی بیش از ۲۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

حتما آقای ذوالنور توجه دارند که هر چه پایگاه مردمی مجلس (و البته ریاست‌جمهوری) ضعیف‌تر باشد، نهاد‌های دیگر حاکمیت تلاش می‌کنند نقش آن را در مقدرات کشور کمرنگ کنند. مجلس دوازدهم علاوه بر ضعف پیش گفته، به مدد شورای محترم نگهبان از چهره‌های خاصی برخوردار شده که برخی از آن‌ها به تنهایی قادر به نابودی حیثیت کل مجلس هستند.

جای شکرش باقی است که یکی از این افراد با تذکر رهبر معظم انقلاب، دست‌کم تا اطلاع ثانوی از تنش‌زایی و پرخاشجویی فاصله گرفت، اما باید منتظر ماند و با آغاز مجلس جدید، فصل تازه‌ای از هنرنمایی این گروه را به تماشا نشست. دقیقا آنچه را آقای ذوالنور از بابت پایین آمدن شأن مجلس نگرانش است، همان چیزی است که خود او حتی اگر در ایجادش موثر نبوده، در برابر آن سکوت تاییدآمیز داشته است.

با این همه اگر بخواهیم خوشبینانه به آسیب‌شناسی نماینده محترم قم بنگریم و فرض کنیم که او با این نگاه به دنبال اصلاح مجلس است، گریزی نیست جز اینکه امیدوار باشیم همین مجلس ضعیف کم رای، نقایص خود را با عملکرد مثبت جبران کند. حساب‌کشی جدی و دقیق از دولت، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و برخورد بدون رودربایستی با وزرای ضعیف و شخص رییس‌جمهور و نیز آتش نزدن قرارداد‌های بین‌المللی (که حتما جناب ذوالنور آن را به یاد دارد!) می‌تواند کفاره‌ای برای جبران اشتباهات گذشته باشد. امید که آقای ذوالنور - که از الان در قامت کاندیدای ریاست مجلس- سخن می‌گوید، حتی اگر به چنین منصبی هم نرسید، در رفع آسیبی که آن را فهم کرده است، برآید.

دیگر خبرها

  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم