Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-01@05:26:35 GMT

حلقه‌ی مفقوده «ارکستر تیم‌ملی» کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۲۹۰

حلقه‌ی مفقوده «ارکستر تیم‌ملی» کجاست؟

سرمربی اسبق تیم‌ملی معتقد است که کادر فنی این تیم باید بتواند هارمونی درستی بین بازیکنان باکیفیت تیم‌ملی ایجاد کند. عباس رضوی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط تیم‌ملی در آستانه بازی با کامبوج و پس از آن بازی سرنوشت‌سازی مقابل عراق در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: ما وقتی به تیم‌ملی‌مان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بازیکنان باارزشی در اختیار داریم و برای مثال بازیکنان خط حمله بهترین گل‌زنان لیگ‌های‌شان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال نتوانستیم از این بازیکنان ارزشمند در راستای ایجاد تفکر تیمی استفاده کنیم. ما در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی با بحرین از توپ‌های بلند استفاده می‌کردیم که یعنی فوتبالی به نمایش نگذاشتیم و مشخص بود که تیم‌ ما استرس دارد. بعد از ۱۵ دقیقه بازیکنان جا افتادند و توانستند بازی را در اختیار بگیرند که این اتفاق هم به خاطر نبوغ بازیکنان بود.

او افزود: عملکرد خوب تیم ما در بازی مقابل بحرین به خاطر توانایی‌ها و نبوغ بازیکنان رقم خورد. این از تجربه آن‌ها نشات می‌گیرد. شما نگاه کنید در بازی با هنگ‌کنگ چند سانتر انجام شد اما کدام‌شان موفقیت‌آمیز بود؟ متاسفانه ما برنامه‌ای در خطوط بازی‌مان نمی‌بینیم و هیچ همکاری‌ای بین بازیکنان وجود ندارد. البته ما می‌دانیم کادرفنی تیم‌ملی زمان نداشته که آن‌ها را تمرین دهد و فدراسیون قبل از این مسابقات باید چند بازی دوستانه برای تیم‌ملی در نظر می‌گرفت.

سرمربی اسبق تیم‌ملی با انتقاد از مدیریت فدراسیون فوتبال ادامه داد: اسکوچیچ چه کسی است که الان در فوتبال ایران سرمربی شده است؟ متاسفانه ما کمیته تیم‌های ملی نداریم و در هر رده سنی، هر کس برای خودش یک سازی می‌زند. ما باید سیستم‌مان را درست کنیم. ما الان می‌خواهیم با عراق بازی کنیم، آیا ما اطلاعات کامل داریم که بدانیم آن‌ها با چه سبک بازی‌ای مقابل ما قرار می‌گیرند؟ نمی‌شود که منتظر قضا و قدر ماند که یک توپ به مهاجمان‌مان برسد و گل بزنیم. ما با این که بازیکنان با کیفیتی در اختیار داریم ولی برنامه‌ای برای همکاری بین آن‌ها نداریم.

رضوی در ادامه با بیان این که در تیم‌ملی هرکس ساز خودش را می‌زند، گفت: خیلی مهم است که اطلاعات فنی و روحی کامل از تیم عراق داشته باشیم و بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنیم. ما باید از کفه فنی‌مان استفاده کنیم و سرنوشت بازی را به قضا و قدر نسپاریم. من افرادی که در تیم‌ملی می‌بینم هر کدام ساز خودشان را می‌زنند. من می‌بینم که سرمربی روی نیمکت اختیار ندارد و کنار زمین همه داد می‌زنند. در حال حاضر تیم‌ملی مانند گروه ارکستری می‌ماند که همه اعضایش زبده و کاربلد هستند اما رهبر گروه نمی‌تواند در بین آن‌ها هارمونی ایجاد کند. گل‌هایی که به ثمر رساندیم روی نبوغ بازیکنان بود نه کار تیمی. ما حاج‌صفی را در بازی با بحرین دیدیم که فقط ارسال بلند انجام می‌داد که ثمری نداشت. آقای کاپیتان این توپ‌ها را کجا می‌زنی؟

او با اشاره به بازی مقابل بحرین بیان کرد: شما اگر در یک بازی برتری فنی بالاتری داشته باشید باید توپ کمتری نسبت به آن‌ها از دست بدهید ولی این اتفاق در بازی با بحرین رخ نداد. ما باید این مجموعه را به کار بیندازیم و از آن‌ استفاده کنیم. عراق قطعا در بازی مقابل ما از نزدیک پرس خواهد کرد و خشونت به خرج می‌دهد. مهاجمان ما باید حواس‌شان باشد که از خطوط ابتدایی عراق بتوانند توپ‌ربایی کنند. ما می‌دانیم که اگر طارمی و سردار آزمون توپ در اختیارشان قرار گیرد به احتمال زیاد می‌توانند گل‌زنی کنند پس باید بتوانیم آن‌ها را تغذیه کنیم.

این مربی ایرانی که سال‌ها در فوتبال اروپا فعالیت داشته در ادامه گفت‌وگویش درباره آغاز رقابت‌های یورو توضیح داد: کار خوبی که یوفا در این دوره انجام داده این است که ۲۴ تیم را براساس امتیازاتشان در سال گذشته انتخاب کرده و تیمی مانند آذربایجان که میزبان مسابقات است در این رقابت‌ها حضور ندارند. برنامه‌ریزی آن‌ها این است که ۱۶ تیم به مرحله بعد صعود کنند که علاوه بر تیم‌های اول و دوم، چهار تیم برتر سوم هم صعود کنند. باتوجه به این که در این مسابقات گروه سختی مانند گروه F با حضور پرتغال، بلژیک، آلمان و مجارستان وجود دارد، سه تیم شانس صعود به مرحله حذفی را دارند.

رضوی درباره برگزاری این رقابت‌ها در دوره کرونا گفت: در کرونا یک سری تیم‌ها ارزش‌های خودشان را از دست دادند و برخی تیم‌ها صاحب ارزش شدند. تیم‌هایی مانند ولز و روسیه پیشرفت خوبی کردند و تیمی مانند بلژیک افت نسبی کرده است. شرایط انگلیس هم تفاوت کرده زیرا قبلا بازیکنانش عرق ملی نداشتند ولی الان برایشان مهم است که در تیم‌ملی حضور داشته باشند.

او افزود: در حال حاضر سوئد هم تیم خوبی در اختیار دارد و در آخرین بازی دوستانه‌شان مقابل ارمنستان عملکرد خوبی داشت اما بدشانسی آوردند و سه کرونایی به آن‌ها اضافه شده و ترس آن وجود دارد که کرونا در تیم‌شان شیوع پیدا کرده باشد. سوئد فوروارد خوبی به نام ایساک دارد ولی از او خوب استفاده نمی‌کنند که یکی از دلایل آن رنگین پوست بودن اوست. ایساک در این بازی بدون اشتباه بازی کرد اما مشخص بود که برنامه‌ای برای استفاده از توانایی‌های او ندارند.

سرمربی سال‌های دور استقلال در پایان درباره مدعیان یورو ۲۰۲۰ اظهار کرد: من فرانسه، انگلیس و آلمان را خوب می‌بینم و فکر می‌کنم تیم‌هایی مانند هلند و روسیه هم عملکرد خوبی خواهند داشت. البته باید وقت داد و مرحله گروهی را دید و پس از آن که عیار تیم‌ها مشخص شد، نظر داد. در حال حاضر کرونا روی عملکرد تیم‌ها تاثیرگذار بوده و برخی لیگ‌های کشورشان زودتر آغاز شده و بازیکنانشان آماده‌تر خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: انتخابی جام جهانی 2022 قطر تيم ملي فوتبال ايران دراگان اسکوچیچ یورو 2020 تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: خیلی‌ها قبول نمی‌کردند به تراکتور بیایند

سرمربی موقت تراکتور می‌گوید صادقانه به این تیم آمده تا کار کند و به دنبال پست و مقام نیست.

به گزارش مشرق، حمید مطهری، سرمربی موقت تراکتور در نشست خبری پیش از بازی مقابل استقلال درمورد حساسیت بازی مقابل استقلال گفت: درمورد مربیگری پرسیدید، من در کنفرانس قبلی هم گفتم، من صادقانه آمده‌ام تا کار کنم، دنبال پست و مقام نیستم. شرایط سختی بود، شاید خیلی‌ها قبول نمی‌کردند که در این شرایط به تراکتور بیایند. ولی من آمدم چون حرفه‌ای این کار هستم و هر جا که بودم می‌توانید بپرسید در نهایت تعهد کار را جلو برده‌ام و کار کرده‌ام و هیچ اتفاق خاصی نیست. تکلیف من این است که وظیفه فنی تیم را دارم و باید کارها را جلو ببرم. سعی می‌کنم به عنوان یک آدم حرفه‌ای کارم و تیم را جلو ببرم. خیلی درگیر این موضوعات نیستیم. همیشه به هواداران احترام گذاشتیم. خدا شاهد است در بازی قبلی نمی‌دانستم که در رختکن فیلمبرداری می‌شود، به بازیکنان گفتم شما بجنگید، قوی کار کنید، هوادار پشت شما می‌ایستد، بنابراین سعی می‌کنیم که ارتباط خوبی با هواداران داشته باشیم تا در نهایت تراکتور نتیجه بگیرد.

"تفکرات شما در تیم پیاده می‌شود یا از بیرون به شما دیکته می‌شود؟" مربی تراکتور در این خصوص گفت: آقای گل محمدی عزیزمن، بزرگتر من و به عنوان فنی‌ترین مربی، چه من در پرسپولیس و چه جای دیگر بوده‌ام همیشه ارتباط داشتم ولی الان مسئولیت فنی تیم برعهده من است.

او افزود: این پنجمین روزی است که در تراکتور حضور دارم و قبل از بازی با ذوب آهن تمام تلاشم را کردم که تیم را بهترین شرایط روحی برسانم. با توجه به نتایجی که قبل از آمدن من گرفته شده بود، واقعا تیم از نظر روانی شرایط خوبی نداشت، بازیکنان کمک کردند و من هم با کادرفنی تمام توانم را گذاشتم هم از لحاظ فنی و ذهنی تیم را آماده کردیم. بازیکنان ما آماده یک بازی بزرگ هستند و قبلاً هم تراکتور ثابت کرده که یک تیم بزرگ و با اصالت است. استقلال هم تیم قابل احترامی است و انگیزه برای قهرمانی دارد. نباید از این غافل شویم که ما هم تراکتور هستیم، یک تیم بسیار بزرگ.

مطهری درمورد اینکه حساسیت این بازی روی انگیزه تراکتور اثر می‌گذارد یا نه، گفت: در رابطه با موضوع قهرمانی، تراکتور تیم بزرگی است، ما برای حیثیت و آبروی خودمان بازی می‌کنیم. می جنگیم و اصلا هم نگاهی به جدول نخواهیم داشت. ما خودمان ملوان را پشت سر داریم و وضعیت ما به خطر می‌افتد. بنابراین با حداکثر انرژی این بازی را شروع می‌کنیم و برای خودمان تلاش می‌کنیم.

سرمربی موقت تراکتور ادامه داد: یک مقدار زمان می‌برد اما تلاش می‌کنیم. استقلال در آیتم ضربات ایستگاهی تیم خوبی است. هم در جلسات فنی و هم در کار عملیاتی و اجرایی روی این موضوع کار می‌کنیم که ضربه نخوریم. نهایت تلاشمان را داریم که این نقطه را پوشش دهیم. هیچ اشکالی هم ندارد، دفعه قبل هم صحبت کردم که نقاط ضعف را به کمترین حالت ممکن و نقاط مثبت را به بهترین حالت برسانیم. حواسمان هست و درباره غایبان هم خوبیم، بازیکنان یک ریکاوری خوب داشتند اما یکی از بازیکنان ما شرایط ۵۰-۵۰ دارد که باید شرایطش تا بعد از ظهر بررسی شود.

مطهری با اشاره به غیبت سید حسین حسینی در بازی فردا گفت: استقلال بازیکنان باکیفیت و اثرگذاری مانند آقای حسینی را دارد که شما به آن اشاره کردید ولی ما درست است که تیم حریف را آنالیز می‌کنیم اما خیلی روی خودمان تمرکز کردیم، بازیکنان خوبی داریم و استقلال ماشاءالله نفرات جایگزین خوبی دارد. تمرکز ما روی خودمان است و سعی می‌کنیم بهترین خودمان را ارائه کنیم.

او ادامه داد: من روزی که آمدم از آقای خمس و کادرشان تشکر کردم. اصلا نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم. از بازی ذوب آهن شروع کردیم و آینده خیلی برای ما مهم است. درمورد سبک استقلال پرسیدید، در فوتبال سبک‌های مختلفی وجود دارد، من به عنوان یک مربی که کارش این است به تمام سبک‌ها احترام می‌گذارم، این فوتبال است و سبک تخریبی هم یک سبک است و به همه آن‌ها احترام می‌گذارم. همه مربیان می‌توانند سبک مخصوص خود را داشته باشند، این به من مربوط نمی‌شود که بخواهم درباره آن صحبت کنم. گفتم که استقلال تیم قابل احترامی است و سعی می‌کنیم از این آخرین فرصتمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم تا به امید خدا دل هواداران را شاد کنیم.

مطهری در پایان گفت: باید صبر کنیم، امیدوارم که بهترین اتفاقات بیفتد. در مورد سوال قبلی هم خیلی دوست داشتم که بعد از بازی می‌آمدیم و این سوال را می‌پرسیدید. قبل از بازی است و خیلی دوست ندارم به جزئیات اشاره کنم. کارهای تاکتیکی خودمان یا آیتم‌های استقلال را نمی‌توانیم الان بگوییم. وقتی خبرنگاران سوال فنی می‌پرسند اصلا خودم لذت می‌برم ولی اگر اجازه دهید قبل از بازی خیلی وارد جزییات نشوم و بعد از بازی حتما با کمال میل در خدمت شما هستم و افتخار می‌کنم که به این سوال فنی شما جواب بدهم.

دیگر خبرها

  • پوستر سپاهان برای بازی پرسپولیس بدون کری و جنجال
  • هواداری که بازیکنان از او درخواست سلفی دارند!
  • مطهری: خیلی‌ها قبول نمی‌کردند به تراکتور بیایند
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت