Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در رادیو فرهنگ در پاسخ به سوالی مبنی براینکه علت اصلی آمار بالای تجرد جوانان در سنین ازدواج چیست و دولت شما چه راهکاری برای تسهیل ازدواج جوانان خواهد داشت؟،گفت: از ۱۲ سال پیش یک کارگروه در مجلس راه اندازی شد که رئیس آن کارگروه من بود و موضوع آن حل مشکل جوانان و فرزندآوری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موانع ازدواج و فرزندآوری را بررسی کردیم. یکی از مقولات، افزایش سن ازدواج بود. با اینکه تمایل به ازدواج بیش از ۹۵ درصد در جامعه و جود دارد اما عواملی مانع از آن است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اولین مسئله، اشتغال و بعد سربازی، تحصیلات و هزینه های ازدواج بود، اظهار داشت: قانون تسهیل ازدواج را داشتیم که اجرا نشده است. ما با کمک مرکز عملی اسلامی پیشرفت به یک مدلی رسیدیم که یک وزارتخانه تشکیل بدهیم به نام خانواده که موضوع آن ازدواج، پایدار سازی ازدواج،فرزندآوری و رسیدگی به آسیب های اجتماعی است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت سلام دریچه نگاهش به خانواده است،گفت: از زاویه خانواده به برنامه و بودجه، سیاست و سیاست خارجی نگاه می کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای این نگاه اجتماعی به مسائل، یک صندوق اعتبار خانواده در نظر گرفته ایم تا در موضوع ازدواج، تامین جهیزیه، مسکن و اشتغال جوانان به ازای اعتبار هر خانواده، اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی پیش بینی شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره منابع این اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی، گفت: امروز منابع پراکنده ای در سطح دولت، بودجه، نهادهای عمومی و غیردولتی و بانک ها وجود دارد، اگر این منابع با یک نهاد مدیریتی، مدیریت و هدفمند شود این طراحی قابل اجرا خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: پیش بینی کرده ایم آمار ازدواج با این طراحی تا سه برابر افزایش می یابد، یعنی یک و نیم میلیون ازدواج در سال صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: طراحی های دیگری در بحث مسکن، اشتغال و سایر حوزه ها داریم که به تکمیل و تعمیق این اهداف کمک خواهند کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: موضوع دیگری که در ازدواج دنبال می کنیم و وزارت خانواده باید به آن رسیدگی کند، بحث آداب همسر گزینی«کفویت» است. خانواده ها باید در هویت، هماهنگی داشته باشند و این در پیدار سازی خانواده بسیار موثر است.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه موضوع مشاوره های قبل و بعد از ازدواج و طلاق و موضوع فرزند آوری حائز اهمیت است، گفت: با توجه به اینکه شکل سنتی خانواده ها و جوامع تغییر کرده، موضوعاتی که به صورت نسلی منتقل می شدند و مهارت هایی که در خانواده های پُر جمعیت کسب می کردند، امروز در آموزش و پرورش اتفاق نمی افتد که برای این موضوع هم برنامه های مفصلی داریم.

تکمیل می شود...

کد خبر 5232265

منبع: مهر

کلیدواژه: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخابات 1400 ازدواج خانواده انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی سعید جلیلی علیرضا زاکانی مناظره انتخاباتی عبدالناصر همتی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی محمد باقر قالیباف محسن رضایی ریاست جمهوری صحن مجلس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند

روح الله مقدم ظهر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شاخص ترین موضوعی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سال گذشته پیگیری شد، حوزه ازدواج و خانواده بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: یکی از مسائل مهم بحث تسهیلات زوجین بود که با پیگیری‌های انجام شده؛ تقریباً ۸۸ درصد متقاضیان که نزدیک به ۱۱ هزار نفر بودند، توانستند تسهیلات خود را از بانک‌ها دریافت کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم شاهد همکاری بیشتری از سوی بانک‌های خصوصی در پرداخت وام زوجین داشته باشیم و این امر در دستور کار امسال قرار دارد.

مقدم عنوان کرد: دستورالعمل هفته ازدواج به ادارات ورزش و جوانان ابلاغ شده و ستاد ساماندهی نیز بدین منظور در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: برنامه هفته ازدواج در سال جاری بصورت متفاوت تری برگزار خواهد شد و از دستگاه‌ها تقاضا داریم تا در امر ازدواج که موضوع اصلی جامعه می‌باشد، پایکار بیایند و نقش خود را ایفا کند.

کد خبر 6092235 مهدی بخشی سورکی

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد