Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دور تازه مذاکرات وین از فردا (شنبه) به ریاست معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان ایران، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس آغاز می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز جمعه طی بیانیه‌ای از آغاز دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از روز شنبه 12 ژوئن (22 خرداد) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه اظهار داشت: «ریاست نشست کمیسیون مشترک را انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از طرف جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا [و مسئول هماهنگ‌کننده برجام] بر عهده خواهد داشت. نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران در این نشست حاضر خواهند بود.»

وی افزود: «شرکت‌کنندگان [در نشست وین] به گفتگوهای خود در زمینه بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و نحوه اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل و مؤثر برجام ادامه خواهند داد.»

چین: مذاکرات وین در مرحله نهایی استتردید روسیه درباره احتمال پایانی بودن دور ششم مذاکرات وینآلمان: مذاکرات وین به مرحله پایانی رسیده استوندی شرمن: در پیش بودن انتخابات ایران باعث پیچیدگی مذاکرات وین شده استعراقچی: مسائل کلیدی در مذاکرات باقی مانده است/ درباره نحوه بازگشت طرفین به برجام اختلاف نظر وجود داردبلینکن: حتی در صورت بازگشت به برجام صدها تحریم علیه ایران باقی خواهند ماند

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اتحادیه اروپا برجام اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است

پسکوف با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا در امتناع از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گفت، پارلمان اروپا پر است از تضادهای داخلی و مدت‌هاست که به تولید کننده بیانیه‌های بی حوصله تبدیل شده که اقدامات آن به شدت بر اساس روس هراسی است.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در بیانیه خود آورده است: « پارلمان اروپا مدتهاست که موضع روس هراسی شدید و سیستماتیک را اتخاذ کرده است. این اقدامات برخلاف فراخوان اصلی قانونگذاران، یعنی ایجاد و برقراری گفت‌وگو و جست‌وجوی راه های گفت‌وگو است. این پارلمان به ماشینی پر از تضادهای درونی تبدیل شده است که مدام گزاره‌های بی‌رحمانه تولید می‌کند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، در قطعنامه پارلمان اروپا که در جلسه عمومی در استراسبورگ تصویب شد، اعضای آن خواستار خودداری از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه شدند و آن را غیردموکراتیک خواندند.

دست اندرکاران این سند همچنین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کردند از آنچه که به عنوان سازمان‌های مستقل جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و مدافعان حقوق بشر توصیف می‌کنند و از مخالفان دموکراتیک روسیه حمایت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه