Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@19:55:54 GMT

حق رای ایران در سازمان ملل متحد برقرار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۴۲۰۶

حق رای ایران در سازمان ملل متحد برقرار شد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، پرداخت معوقه ایران به سازمان ملل متحد و برقراری مجدد حق رای ایران در این سازمان را تایید کرد.

به گزارش برنا، مجید تخت‌روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه از نشست مجمع عمومی این سازمان توئیت زد که "تحریم های غیرقانونی آمریکا فقط مردم ما را از دارو محروم نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین مانع پرداخت حقوق معوقه ایران به سازمان ملل شده‌اند."

وی افزود: سازمان ملل متحد پس از بیش از ۶ ماه کار بر روی آن ، امروز اعلام کرد که بودجه را دریافت کرده است. کلیه تحریم های غیرانسانی باید اکنون برداشته شود.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این در نامه‌ای به ولکان بازکر رئیس مجمع عمومی اعلام کرده بود که چند کشور از جمله ایران حق عضویت معوقه خود را پرداخت نکرده است و باید بر اساس آئین نامه، حق رای آنها سلب شود.

در منشور سازمان ملل متحد آمده است که اعضایی که معوقه  آنها در دو سال قبل برابر با مبلغ مشارکت آنها باشد، حق رأی خود را از دست می‌دهند اما همچنین به مجمع عمومی این اختیار را می دهد که "عدم پرداخت به دلیل شرایط خارج از کنترل عضو"، آن عضو می‌تواند حق رای داشته باشد.
طبق نامه دبیرکل ، حداقل پرداخت های لازم برای احیای حق رای ایران ۱۶،۲۵۱،۲۹۸ دلار اعلام شده بود که به دلیل تحریم امکان انتقال وجه وجود نداشت. 
پس از این نامه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل نسبت به این مساله اعتراض کرد و دلیل وجود این مشکل را تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران دانست.
سرانجام با پیگیری‌های دیپلماتیک، این مبلغ از پول مسدود شده ایران در کره جنوبی آزاد و به حساب سازمان ملل متحد واریز شده است.

   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران سازمان ملل متحد دارو حقوق سازمان ملل ملل متحد بودجه دلار محمد جواد ظریف جمهوری اسلامی ایران تروریسم مردم ایران پول کره جنوبی سازمان ملل مجید تخت روانچی سازمان ملل متحد حق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد

سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌آلمللی در ژنو در پی کشف یک گور دسته‌جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه در نامه‌ای به رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار "اقدام فوری بین‌المللی برای توقف جنگ نسل‌کشی اسرائیل" علیه مردم فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در این نامه با اشاره به کشف یک گور دسته جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه نوشت: گذشته از نقض قوانین بین المللی بشردوستانه، اسرائیل حقوق بشر بین المللی را نیز نقض کرده است. رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر، از توسل به زور برای جلوگیری از اعمال حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین (قطعنامه ۲۶۲۵ سازمان ملل متحد) منع شده است. از سوی دیگر، شواهد موجود حاکی از آن است که رژیم اسراییل مسئول ارتکاب اعمال غیرانسانی مغایر با بند های الف، ج، د، و و ماده ۲ کنوانسیون آپارتاید است.

وی در این نامه آورده است: از آنجایی که دیوان بین‌المللی دادگستری هر دو بخش قانون (حقوق بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بین‌المللی حقوق بشر) را در جریان درگیری‌های مسلحانه قابل اجرا می‌داند، رژیم اسرائیل باید نسبت به انجام اقدامات خود متوقف شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: مردم در منطقه‌ای غزه، که جمعیتی قابل توجهی دارد و بیش از یک میلیون کودک در آن زندگی می‌کنند، به دلیل ۱۶ سال محاصره شدید و دهه‌ها اشغال نظامی ضعیف شده‌اند و اکنون در محاصره کامل قرار دارند از این رو مراقبت بیشتر در پایبندی به قوانین جنگ ضروری است. حقوق بین الملل عرفی همچنین انتقال اجباری جمعیت غیرنظامی از یک منطقه به منطقه دیگر را به شدت ممنوع می کند و نقض این ممنوعیت یک جنایت جنگی و نقض فاحش کنوانسیون ژنو است و هنگامی که به عنوان بخشی از یک حمله گسترده یا سیستماتیک علیه هر جمعیت غیرنظامی انجام شود، ممکن است به جنایت علیه بشریت تبدیل شود.

انتهای پیا

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد