Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین موساد با حضور در یک برنامه مستند در شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، ادعاهایی را درباره فعالیت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، یوسی کوهن رئیس پیشین موساد که هفته گذشته بازنشست شد، در گفت‌وگویی در تلویزیون رژیم صهیونیستی، جزئیات ویژه‌ای را درباره فعالیت‌های اخیر موساد در ایران، تعاملش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نقشش در عادی‌سازی روابط این رژیم با امارات متحده عربی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بیان کرد.

کوهن به طور ضمنی اشاره کرد که موساد عامل خرابکاری در تاسیسات زیرزمینی نطنز بوده، و مدعی شد که موساد در عملیاتی در سال ۲۰۱۸ آرشیو هسته‌ای ایران را از انبارهایی در در تهران دزدیده است.

رییس پیشین موساد همچنین تایید کرد که رژیم صهیونیستی چندین سال شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای مطرح ایران را که سال گذشته ترور شد، زیر نظر داشته است و در ماه‌های منتهی به ترور به لحاظ فیزیکی هم به او نزدیک شده بود. او گفت: ایران باید بداند که وقتی اسرائیل می‌گوید مانع دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای خواهد شد، واقعا همین منظور را دارد.

کوهن در ابتدای اظهاراتش در برنامه مستند Udva که از کانال ۱۲ اسرائیل پخش می‌شود، اشاره کرد که عمیقا با تاسیاست هسته‌ای مختلف ایران آشنایی دارد. او آشکارا مسئولیت رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در نطنز را در این گفت‌وگو تایید نکرد اما به طور کلی گفت: ما به وضوح [به ایران] می‌گوییم که نخواهیم گذاشت شما به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنید.

رئیس پیشین موساد درباره شهید فخری زاده گفت: او از منظر علم و دانش و دانشمندان برنامه هسته‌ای نظامی ایران برایمان دردسرساز بود. سال‌ها درباره او گردآوری [اطلاعات] می‌شد.

کوهن در این گفت‌وگو در پاسخ به اظهارات ایلان دایان مجری این گفت‌وگو مبنی بر این که با وجود تمام فعالیت‌های موساد، ایران از همیشه «به یک بمب» نزدیک‌تر است، گفت، «نه خیلی. این حرف صحت ندارد».

در این گفت‌وگو، این مقام اطلاعاتی پیشین رژیم صهیونیستی ادعاهایی را درباره برنامه‌ریزی و به اجرا درآوردن آن‌چه دزدیدن اسناد آرشیو هسته‌ای ایران از انباری در تهران در شب ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸  عنوان شده است، مطرح کرد. او گفت که عملیات را از مقر فرماندهی موساد در تل‌آویو هدایت می‌کرده است و این نهاد کار بر روی این عملیات را به دستور او دو سال قبل از اجرایش آغاز کرده بود.

کوهن در این باره مدعی شد: ما فهمیده بودیم که آن‌ها اسرار هسته‌ای‌شان را به طور مخفیانه آرشیو می‌کنند، چیزهایی بودند که ما از آن باخبر نبودیم. تصمیم گرفتم که باید بدانیم ایرانی‌ها چه برنامه‌ای برایمان دارند. به افرادم گفتم باید آماده آوردنشان به خانه شویم، چون به طور بالقوه تصویر گسترده‌تر از برنامه ایران را نشان می‌دهند.

طبق ادعای ایلان دایان مجری این برنامه مستند، بیست مامور موساد در این عملیات حضور داشته‌اند که هیچ یک ملیت اسرائیلی نداشتند.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس پیشین موساد رژیم صهیونیستی گفت وگو هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی‌ثابت پیش از ظهر دوشنبه در سی امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: این کنفرانس در سطح بین‌المللی و گسترده در حال برگزاری است و استقبال از این رویداد علمی مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس علمی ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۲۰ مقاله با نظر داوران پذیرفته شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه در جریان این کنفرانس ۳ روزه ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار خواهد شد، گفت: این میزگردها در حوزه‌های گوناگون است و تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به اجرای ۱۰۰ سخنرانی در این کنفرانس سه روزه گفت: در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به شکل مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارائه آخرین دستاوردهای علمی خود می‌پردازند.

کریمی ثابت با بیان اینکه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگردها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از میزبانی اصفهان در این کنفرانس قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 6098103

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد