Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات ضد ایرانی وزیر دفاع آمریکا و پیشنهاد بنیامین نتانیاهو به بنی گانتز در خصوص تشکیل کابینه از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۷۶ میلیون و ۴۱ هزار نفر رسیده و بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۱۵۹ میلیون و ۶۰۶ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*تیراندازی در جورجیا با ۹ کشته

پلیس آمریکا از وقوع تیراندازی در ایالت جورجیا خبر می‌دهد که در پی آن دست کم ۹ نفر از جمله یک کودک ۲ ساله مجروح شده اند.

*مسکو: روابط با اروپا به نازل‌ترین سطح رسیده است

«ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه، در اظهاراتی تاکید کرد که روابط این کشور با اتحادیه اروپا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: ادعاهای برجامی اروپا و آمریکا/ تایید حضور نظامی آمریکا در یمن تحریم های روسیه علیه کانادا/ اظهارات ضد ایرانی بلینکن *کمک نظامی آمریکا به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا ۱۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین در آستانه دیدار «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن»، روسای جمهور روسیه و آمریکا ارائه کرده است،

*تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از تشکیل کابینه جدید

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای جلوگیری از تشکیل کابینه جدید، به «بنی گانتز»، وزیر جنگ این رژیم پیشنهاد تشکیل کابینه ائتلافی را داده است.

*اظهارات بی اساس وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، در اظهاراتی بی اساس، مدعی شد «با اقدامات و رفتارهای مخرب ایران در منطقه مقابله خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل ایران آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل ایران آمریکا وزیر دفاع آمریکا تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!

برنی سندرز، سناتور آمریکایی در پاسخ به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص قیام دانشجویان آمریکایی، در بیانیه‌ای گفت: «نه آقای نتانیاهو. اشاره کردن به این نکته که کابینه افراطی شما در مدت شش ماه ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آنان زن و کودک هستند، نه یهودستیزی محسوب می‌شود و نه طرفداری از حماس است». 

به گزارش هاآرتص، وی در ادامه این بیانیه گفت: «اگر بگوییم بمباران‌های شما بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران کرده و بیش از یک میلیون نفر (تقریبا نیمی از جمعیت غزه) را بی‌خانمان کرده، یهودستیزی نیست».

سندرز در انتهای این بیانیه با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برچسب یهودستیزی سعی دارد جنایات رژیم اشغالگر را توجیه کند، گفت: «آقای نتانیاهو، لطفا با تلاش برای منحرف کردن توجه ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی کابینه افراطی و نژادپرست شما، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید... اینکه شما را در قبال اعمال‌تان مسئول بدانیم یهودستیزی نیست». 

اظهارات این سناتور آمریکایی یک روز پس از آن بیان می‌شود که نتانیاهو دانشجویان معترض در سراسر آمریکا را که به نشانه حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه دست به تظاهرات زده‌اند «افرادی یهود‌ستیز» خواند. او که از قیام دانشجویان آمریکایی شوکه شده بود، این اعتراضات را محکوم کرد.

گفتنی است، پس از اینکه هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا در نیویورک حین اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و درخواست برای آتش‌بس دستگیر شدند، موج تظاهرات دانشجویی در سراسر آمریکا گسترش یافت.

اعتراضات تا جایی پیش رفت که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد. این اظهارات  واکنش شدید دانشجویان را در پی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است