Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@09:04:38 GMT

عملکرد مثبت بورس های جهانی در آخرین روز هفته

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۱۴۸

عملکرد مثبت بورس های جهانی در آخرین روز هفته

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۴۲۹.۲۸ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، بازگشت به زندگی عادی به لطف پیشرفت در روند واکسیناسیون در بسیاری از کشورها در حال انجام است. با کاهش ریسک های کرونایی و احیای سطح تقاضا، فعالیت های تجاری و سطح تولیدات در حال افزایش است و این مساله به شکل افزایش قابل توجه رشد اقتصادی، خود را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز آمار انگلیس اعلام کرد رشد اقتصادی در ماه آوریل از دو درصد عبور کرد که بهترین رشد ماهانه این کشور در طول یک سال اخیر محسوب می شود.

راب هاورث - کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه یو اس بنک ولث - گفت: دیدگاه کلی ما این است که در کوتاه مدت، وضعیت رشد اقتصادی و نرخ تورم شرایط را به نفع دارایی های پرریسک تر رقم خواهد زد. نرخ های بهره در بسیاری از کشورهای جهان هنوز هم در سطح بسیار پایینی قرار دارد و تا زمانی که شاهد بازگشت سطح تولیدات به زمان قبل از آغاز همه گیری نباشیم، بعید است که بانک های مرکزی به تغییر در نرخ های فعلی رضایت دهند.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۴۲۹.۲۸ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۷ درصد افزایش تا سطح ۴۲۴۲.۳۲ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۱۹ درصد صعود در سطح ۱۴ هزار و ۴۶.۹۴ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۳۴.۰۶ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۷۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۶۹۳.۲۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۸۳ درصدی در سطح ۶۶۰۰.۶۶ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۷۸ درصد بالا رفت و به ۹۲۰۵.۰۱ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۰۳ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۹۴۸.۷۳ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۳۶ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۸۴۲.۱۳ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۰.۸۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۲۲۴.۷۰ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۳۱۲.۳۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس جهانی نرخ تورم پول نیوز وال استریت بورس آسیا واحد بسته شد روز قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با افزایش ۴۲۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۸۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۱ هزار و ۶۶۴ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص