Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:37:00 GMT

جمع آوری ۲۹ میلیارد ریال صدقه در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۷۳۴

جمع آوری ۲۹ میلیارد ریال صدقه در استان زنجان

به گفته صفری، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ میلیارد ریال صدقه در استان زنجان جمع آوری شده است که درمجموع کلی درآمد مشارکت های مردمی که با تحقق ۱۴۰درصدی برنامه های این حوزه از رشد ۱۱۰درصدی برخوردار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه ویدئو کنفرانسی مسئولان زکات و طرح اکرام ایتام ادارات شهرستان های تابعه این نهاد گفت: باکمک همکاران و مشارکت مردم استان زنجان اتفاقات خوبی در کمیته امداد استان صورت گرفته است که تحقق 222 درصدی بودجه تعهدی سال گذشته نشان از عملکرد مناسب کمیته امداد استان زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدایت صفری از تحقق 140 درصدی برنامه های حوزه توسعه مشارکت های مردمی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و گفت: با اعتماد سازی واعتماد آفرینی که بالاترین سرمایه کمیته امداد است برنامه های حوزه مشارکتهای مردمی این نهاد 110 درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه یکی از طرح های مهم اجرایی کمیته امداد استان زنجان در حوزه مشارکت های مردمی جمع آوری صدقات بوده است، افزود: براساس آمارهای موجود علیرغم محدودیت های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و چالش های اقتصادی  با برنامه ریزی مناسب  وبکارگیری روش های الکترونیکی میزان پرداخت صدقه توسط خیران زنجانی در در سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان به افزایش میانگین سرانه ایتام و فرزندان محسنین از ابتدای سالجاری اشاره کرد و گفت: به همت خیران وحامیان نیکوکار زنجانی میانگین سرانه ایتام استان زنجان به بیش از یک میلیون و200 هزار تومان افزایش یافته که نشان از همت این مجموعه دارد.

 

صفری با اشاره به اینکه منشور عملکردی کارگزاران محرومیت زدایی نظام در این نهاد با تکیه بر تفکر بسیجی، تلاش وهمت جهادی در حوزه خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت است، افزود: با همین نگاه و در سایۀ جاری کردن گفتمان کار جهادی و حرکت انقلابی در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان و با بهره گیری بیشتر از ظرفیت های مردمی به ویژه خیران ونیکوکاران وهمت همکاران میانگین سرانه دریافتی محسنین به بیش از 300 هزار تومان افزایش یافته است .

 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه نگهداشت حامیان طرح اکرام بسیار مهم است، گفت: هنر ما در نگهداشت حامیان و خیران نیکوکار است و باید با برنامه ریزی مناسب  و ارائه گزارشات شفاف حامیان غیرفعال را نیز به چرخه حمایت از ایتام برگردانیم و با ایجاد فهم مشترک و ارتقاءجریان سازی خیر و احسان در جهت ارتقای خدمات به محرومین وجامعه هدف تلاش کنیم .

 

صفری به بحث انتخابات و حضور حداکثری مردم در این رویداد مهم اشاره کرد و گفت: انتخابات نماد اقتدار کشور برای جامعه مصونیت بخش است و حضور پرشور مردم امنیت جامعه را بیمه می کند  و همه باید خود را مکلف وموظف به حضور در انتخابات بدانیم و با تبعیت محض از مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که در عمق بخشی به این نظام بی بدیل است حضور حداکثری را رقم بزنیم.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: پرداخت صدقه حمایت از محرومان کمیته امداد استان زنجان کمیته امداد استان زنجان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب و به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

آسوده ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱,۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹,۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6098365

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان