Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درباره سیر زمانی مشارکت در انتخابات گفت: از اوایل مهر تا اوایل اسفند سال گذشته افزایش مشارکت را شاهد بودیم، اما اوایل اسفند که با بحث مرغ و تخم مرغ بازار به هم ریخته شد دچار کاهش مشارکت شدیم و از اوایل اردیبهشت دوباره سیر صعودی مشارکت را دیدیم و هم اکنون با مناظرات مشارکت به ۴۹ درصد رسیده و تا اواخر هفته به ۵۴ درصد خواهد رسید و ممکن است بیش از این هم افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نکته‌ای که در بحث مشارکت مهم است بحث امنیتی و نگاه دشمنان است چراکه زمانی که مشارکت مردم در انتخابات کشور بالا باشد و مردم در کنار نظام باشند زبان دشمن کوتاه می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از اول انقلاب تاکنون مشارکت‌ها در انتخابات بالای ۵۰ درصد بوده و هیچ یک از کشور‌های مدعی دموکراسی اینگونه مشارکتی را نداشتند و تنها در انتخابات مجلس در پایان سال ۹۸ به علت فشار اقتصادی که به مردم وارد شد، مشارکت ۴۵ درصدی را شاهد بودیم.

فلاحی افزود: همان‌طور که رهبری فرمودند مردم در انتخابات افتخاری دیگر می‌آفرینند و دولتی که با مشارکت بالا سر کار بیاید پشتوانه مردمی قوی دارد و قوی‌تر عمل خواهد کرد.

او درباره انتخاب اصلح شرح داد: مشکل اصلی حال حاضر در کشور نه فضای مجازی است و نه سیاست خارجی بلکه مشکل اصلی کشور اقتصاد، معیشت، گرانی و تورم ۱۰ برابری است و حل مشکل اقتصادی کشور هم در سایه تولید حل خواهد شد، هم اکنون هزار واحد تولیدی به علت قاچاق و عدم حمایت از واحد‌های تولیدی و فشار بانک‌ها تعطیل شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان همدان ۵۵ واحد تولیدی را فقط بانک‌ها تعطیل کردند بنابراین مردم باید کسی را انتخاب کنند که بتواند تولید و اقتصاد را در کشور احیاء و مشکل معیشت مردم را حل کند.

فلاحی بیان کرد: بانک‌های همدان در مشکلات به وجود آمده برای واحد‌های تعطیل شده دخیل نیستند بلکه بانک‌های بالادستی این مشکلات را به وجود آورده‌اند، به عبارتی این مشکلات به علت قانونی است که بانک مرکزی گذاشته و آن را مدیریت نکرده است.

او با اشاره به اینکه باید به واحد‌های تولیدی اجازه بدهند کار کنند، اظهار داشت: به تعبیر رئیس قوه قضائیه مالکیت یک واحد تولیدی دلیلی بر تعطیلی‌اش نیست و باید مدیری باشد که واحد را اداره کند.
انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری معیشت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی

امتداد - بانک مرکزی با ابزار‌های موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته‌بازی وارد بازار ارز نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های حقیقی باز شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در خاموش سازی مدبرانه تنش‌های ارزی هفته‌های اخیر در کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بیش از یک سال گذشته جزیی از عملکرد موثر بانک مرکزی محسوب می‌شود، ورود درست به بازار ارز در راستای جلوگیری از التهاباتی است که با هدف تخریب معیشت مردم و کسب سود عده قلیلی بر پا شده است.

وی در این باره تاکید کرد: بانک مرکزی در روز‌هایی که شاهد نوسان هیجانی بالا رفتن نرخ ارز بودیم تلاش کرد تا با سیاست‌های درست و عدم دامن زدن به افزایش قیمت، بازار ارز را به خوبی مدیریت کند، ضمن اینکه درباره هیجانی بودن این نوسانات به خوبی و درستی اطلاع رسانی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: آگاهی دادن بانک مرکزی به دارندگان سرمایه‌های خرد مبنی بر اینکه نباید در دام سفته بازانی افتاد که چند روزی به دنبال بالا بردن کاذب تقاضای ارز در بازار هستند تا منافع مالی خود را تامین کنند، سبب شد بسیاری از مردم وارد این مسیر نشوند و در کنار التهاب آفرینان بازار ارز قرار نگیرند.

قادری افزود: اطلاع رسانی بانک مرکزی موجب جلوگیری از زیان بسیاری از مردم شد؛ چرا که سفته بازان با ایجاد فضای هیجانی کاذب به دنبال بالا بردن نرخ ارز با نمایش وجود متقاضی بسیار زیاد در این بازار بودند؛ در حالی که مشخص بود بازار به سرعت افت می‌کند و قیمت ارز به نرخ‌های سابق برمی گردد.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: در این شرایط بانک مرکزی با ابزار‌های اطمینان بخش و موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته بازی وارد بازار نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های واقعی باز شود.

بساط گرانفروشی ارز جمع شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی با تخصیص درست و به موقع ارز مختص واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌ها باعث اطمینان بیشتر در فعالان اقتصادی شد؛ بنابراین زمینه‌ای برای وجود تلاطمات در بازار ارز باقی نماند و به این دلیل بساط گرانفروشی ارز و بازار گرم کنی بالا بردن نرخ ارز هم جمع شد.

وی معتقد است: در چنین شرایطی مردم نیز نباید اسیر التهاب آفرینی‌های دلالان ارزی شوند و منابع مالی خود را در جایی هزینه کنند که ممکن است به همان سرعتی که بر قیمت آن افزوده شده به همان سرعت نیز در مسیر کاهش نرخ قرار بگیرد؛ درست شبیه به روندی که در افزایش و کاهش نرخ ارز طی روز‌های اخیر شاهد آن بودیم. در واقع مردم باید بدانند اسیر شدن در این بازار‌ها به زیان آنهاست لذا نباید به چنین التهاباتی دامن بزنند.

قادری تاکید کرد: بانک مرکزی در چنین شرایطی باید روش‌های متعددی را در پیش بگیرد تا بخشی از مردم که نگران حفظ قدرت خرید هستند بتوانند قدرت خرید خود را حفظ کنند؛ مثل سپرده گذاری ارزی که می‌تواند منجر به کاهش تلاطمات ارزی در چنین زمان‌هایی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!