Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان خانم به پلیس فتا شهرستان آمل مبنی بر مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی و تهدید به‌ قتل، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکیان موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود:با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهم ارتباط دوستی با شاکیان داشته و با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با اکانت مختلف اقدام به تهدید به‌ قتل شاکیان و خانواده‌های وی بصورت لایو با سلاح گرم کرده بود که با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

سرهنگ خورشاد گفت: در بازرسی به عمل آمده از خانه متهم یک قبضه سلاح گرم پنج تیر با مقادیری قابل توجه فشنگ کشف و ضبط شده است.

او افزود: متهمان پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی معترف شدند و انگیزه شان را اخاذی اعلام کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران به هموطنان توصیه کرد: در صورتی که با مواردی همچون موضوع این پرونده مواجه شدید به‌هیچ‌وجه به درخواست‌ها و تهدیدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کند، توجه نکرده و به سرعت موضوع را به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهید.

او با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی محل امنی برای نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد نیست، از شهروندان خواست: از بارگذاری عکس‌های شخصی و خانوادگی به عنوان عکس پروفایل در حساب‌های کاربری و اشتراک گذاری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد: از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا مازندران تهدید به قتل مرجع قضائی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد

چالوس- فرمانده انتظامی چالوس از دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل چاقوکشی در ایلام
  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام 
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش