Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@18:33:43 GMT

شرکت در انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی مردم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۰۸۹

شرکت در انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی مردم

حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی مردم است، گفت: مردم علاوه بر حضور حداکثری در انتخابات باید به فردی رای بدهند که اهل دیانت، کارکردن، قانون مداری و مبارزه با فساد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «صدرالدین عارفی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات یکی از موضوعات واجبی است که همه مردم باید به آن توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در ادامه بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این امکان برای ملت ایران به وجود آمد که خودشان انتخابات را در دست بگیرند و سرنوشت خود را تعیین کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه همه مردم وظیفه دارند تا در انتخابات شرکت کنند، افزود: قبل از انقلاب اسلامی هیچ کس اختیاری برای تعیین سرنوشت خود نداشت اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی مردم مختار هستند که رئیس جمهور و نمایندگان خود را انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام عارفی ادامه داد: مردم به خاطر آزادی در انتخاب مسئولان باید شکرگذار انقلاب باشند و بدانند که نباید سرنوشت خود را به دست دیگران بسپارند و در انتخابات باید حضور یابند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در خصوص انتخاب اصلح گفت: مردم به فردی رای بدهند که به فکر منافع ملت باشد و به دنبال منافع خود و چپاول کردن منافع ملت نباشد.

 

وی در ادامه بیان کرد: مردم باید به فردی رای دهند که به دنبال ایجاد اشتغال باشد و به نفع مردم حرف بزند و اگر چنین فردی پیدا شد باید همه به آن فرد رای بدهند.

 

حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه نامزد اصلح کسی است که اهل کارکردن باشد، ادامه داد: فرد اصلح کسی است که به دنبال چپاول کردن نباشد و فسادستیزی را سرلوحه کار خود قرار داده باشد.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با اشاره به اینکه اولین و مهم ترین مشکل کشور عدم وجود ثبات در بازار است، افزود: بی ثبات شدن بازار نشان دهنده عدم وجود ناظران و بازرسان است و اگر دولت فعلی درست کار می کرد بازار آشفته نمی شد و این موضوع نشان دهنده بی تدبیری دولت است.

 

حجت الاسلام عارفی در ادامه گفت: امیدواریم رئیس جمهور آینده به فکر ملت و مبارزه با فساد باشد و به موضوع نظارت بر بازار توجه کند و جوانان تحصیل کرده باید رئیس جمهور آینده را کمک کنند تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان اینکه قانون مداری یکی از ویژگی های برجسته فرد اصلح است، ادامه داد: فرد اصلح کسی که قانون گریز نباشد و اهل دیانت، بااخلاق و مدبر و به دنبال دفاع از منافع ملت باشد.

 

وی در پایان بیان کرد: وظیفه شرعی و قانونی مردم است که در انتخابات ۲۸ خرداد برای حفظ انقلاب اسلامی مشارکت حداکثری داشته باشند.

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخاب اصلح انتخابات حجت الاسلام عارفی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن جزء مهمترین برنامه‌های اداره کل راه‌وشهرسازی استان است، گفت: حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن جز مهمترین برنامه‌های اداره کل راه‌وشهرسازی استان است.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تمام توان خود را برای حل مشکلات مردم در حوزه مسکن با استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت مردم به کار می‌گیریم.

عطایی ادامه داد: در حوزه بازآفرینی شهری و شهرسازی اقدامات خوبی انجام شده است و این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: راه‌سازی در استان همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت.

عطایی یادآور شد: در حوزه شهرسازی نیز در جهت جلب رضایت شهروندان، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا، صبح امروز و با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان معارفه و از زحمات میرمحسن حمزه‌لو مدیرکل سابق راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 747805

دیگر خبرها

  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند