Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک دیپلمات عرب مستقر در برلین گفت: وزیر امور خارجه آلمان، درخواست دیدار سفرای کشور‌های عربی با وی را درباره موضوع غزه رد کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، این دیپلمات عرب که نخواست نامش فاش شود به برخی رسانه‌ها گفته است: «مصطفی ادیب» سفیر لبنان با عنوان شیخ السفرای کشور‌های عربی در آلمان و به نمایندگی از آنان، دوبار در هفته گذشته دیدار با «هایکو ماس» و گفتگو درباره جنگ غزه را درخواست کرد که وزیر امور خارجه آلمان هر دو را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیپلمات عرب به رسانه‌ها گفت: ما تنها می‌خواستیم دیدگاه و مواضع خود را در قبال جنگ غزه با وزیر خارجه آلمان درمیان بگذاریم، اما هایکو ماس با رد این درخواست، آداب دیپلماتیک را رعایت نکرد، ضمن آنکه وزیر خارجه آلمان موضوع را به معاون خود «میگوئل برگر» ارجاع داد و او نیز تنها حاضر بود با 6 نفر از این سفرا ملاقات کند.
این منبع دیپلماتیک رفتار هایکو ماس را با سفرای کشور‌های عربی مقیم برلین بسیار تحقیر آمیز دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز در نشست خبری خود و در پاسخ به دلایل این رفتار هایکو ماس، اظهار بی اطلاعی کرد.
رژیم صهیونیستی از 10 مه جنگی را علیه فلسطینیان در کرانه باختری و غزه آغاز کرد، اما برخلاف تصورات خود با پاسخ موشکی شدید نیرو‌های مقاومت فلسطین مواجه شد. بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر، دست‌کم 248 فلسطینی از جمله 69 کودک، 39 زن و 17 سالخورده به شهادت رسیده و 1910 نفر نیز زخمی شدند.
اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوز‌های صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرد.
نهایتا تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها در روز 21 مه به دلیل ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت فلسطین و درخواست‌های مکرر کابینه این رژیم برای برقراری آتش بس به پایان رسید.
آلمان پیش از این نیز با تحقیق و تفحص سازمان ملل متحد در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مخالفت کرده بود.
گفتنی است مصطفی ادیب از جولای 2013 سفیر لبنان در آلمان بود و در سال 2020 به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان منصوب شد، ولی با شکست در تشکیل کابینه، استعفا داد و دوباره به سفارت لبنان در برلین بازگشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: غزه امور خارجه آلمان رژیم صهیونیستی هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه چین در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در پکن، با او به بحث و رایزنی درباره چالش‌های روابط دوجانبه پکن-واشنگتن، راه‌های بهبود آن و برخی مسائل منطقه‌ای پرداخت.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در دیدار با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی خود که به پکن سفر کرده است، گفت که گزینه‌های روابط چین و آمریکا بین ثبات و "چرخه‌ای نزولی" است.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که سفر بلینکن به چین که دومین سفر او به این کشور در بازه زمانی یک ساله است، در شرایطی انجام شده که این دو قدرت جهانی به دنبال گسترش ارتباطشان، ایجاد ثبات در روابط پرتنش خود و رسیدگی به مسائلی از جمله حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین و اقدامات آن در دریای چین جنوبی و در قبال تایوان هستند.

وانگ یی با اشاره به این که روابط آمریکا-چین "رو به ثبات می‌رود"، به بلینکن گفت: آیا چین و آمریکا باید به مسیر درست به سمت ثبات ادامه بدهند یا به چرخه‌ای نزولی بازگردند؟ این مسئله مهمی پیش روی کشورهای ما است و صداقت و توان ما را محک می‌زند.

وزیر امور خارجه چین همچنین به همتای آمریکایی خود گفت: آیا کشورهای ما باید یک همکاری بین‌المللی در قبال مسائل جهانی را رهبری کنند و به نتیجه دو سر برد برای همه برسند؟ یا به دشمنی و تقابل بپردازند و حتی وارد یک درگیری شوند که نتیجه آن دو سر باخت برای همه است؟

او همچنین بیان کرد: ما امیدواریم که آمریکا عرضه موشک‌های میان برد زمین‌ به زمین به منطقه آسیا-اقیانوسیه، آسیب زدن با منافع چین در زمینه امنیت راهبردی و تضعیف صلح و ثبات منطقه را که به سختی حاصل شده است را متوقف کند.

اظهارات وانگ در پی برآشفتگی مقامات چینی از اقدامات واشنگتن تحت عنوان امنیت ملی مطرح می‌شود که پکن آن را ابزاری برای ممانعت از پیشرفت خود می‌داند. از جمله این اقدامات،  کنترل صادرات محصولات هایتک چین است که کاربرد نظامی نیز دارند. همچنین شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکا در برخی از بخش‌های  هایتک چین است.

بلینکن نیز در این دیدار به "مسئولیت مشترک" دو کشور در "اطمینان یافتن از شفاف بودن در زمینه تمامی حوزه‌های مورد اختلاف و پرهیز از سوء تفاهم‌ها و اشتباهات محاسباتی" اشاره کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره گزارش داد که بلینکن همچنین به وانگ یی گفت: آمریکا سیاست چین واحد را دنبال می‌کند و استقلال تایوان مورد حمایت آن نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)