Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین یک فعال سیاسی در قزوین گفت: اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا کمتر از انتخابات ریاست‌جمهوری نیست، باید تعهد افراد را مد نظر قرار دهیم. در حال حاضر حجم برخورد دستگاه قضا با شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی نشان از انتخاب اشتباه مردم دارد چون انسان‌های بزرگ به اختلاس دست نمی‌زنند و آنانی که تخلف می‌کنند افراد کوچکی هستند که برای پُست‌های بزرگ انتخاب کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدباقر آقاعلیخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به نظر من فضای کشور در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حساس‌ترین دوره قرار دارد و با انتخاب پرشور می‌توانیم از این برهه به سلامت عبور کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در سال‌های اخیر گریبان‌گیر کشور شده است اگر حتی قوی‌ترین دولت انتخاب شود ولی همراهی مردم را نداشته باشیم نتیجه نخواهیم گرفت؛ از عوامل اصلی شکست دولت می‌توانیم به فاصله دولت با مردم اشاره کنیم طی چهار سال اخیر فاصله بین دولت مردان و مردم افزایش یافت و همین امر موجب شکست دولتمردان شد.

رئیس اسبق سازمان صنایع و معادن استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر قرار است از این پیچ خطرناک عبور کنیم راهی جز همراهی مردم نداریم اگر بخواهیم کشور به سلامت از حوزه اقتصاد عبور کند و رشد اقتصادی را شاهد باشیم این امر تنها با همراهی مردم محقق خواهد شد و بیش از هر دوره دیگر نیازمند این همراهی و مشارکت جدی هستیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اگر در حوزه‌های اقتصادی مردم را همراهی می‌کردیم، مردم شریک اقتصادی بودند، اقتصاد دولتی را از بین می‌بردیم و به سمت اقتصاد خصوصی حرکت می‌کردیم شاید مشکلات امروز پیش نمی‌آمد.

آقاعلیخانی بیان کرد: حقوق‌های نجومی، فساد و اختلاس ناشی از اقتصاد رانتی است اگر بخواهیم از این فضا جدا شویم باید به سمت انتخاب دولتی برویم که با مردم همراهی جدی داشته باشد؛ باید مردم در اقتصاد مشارکت کنند قدم اول مشارکت مردم در انتخاب یک دولت محکم و مقتدر برای اداره کشور است.

وی تشریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ مردم باید در انتخاب خود دقت کنند؛ وقتی دولتی با آرای پایین انتخاب شود قطعاً پشتوانه لازم را نخواهد داشت به همین جهت مشارکت بالا پشتوانه دولت خواهد بود؛ وقتی دولت در روابط داخلی و بین‌المللی ورود پیدا کند پشتوانه قوی مردمی می‌تواند آن دولت را مقتدر نشان دهد.

با ۶ سال تلاش به قدرت خرید در سال ۹۲ خواهیم رسید

رئیس اسبق سازمان صنایع و معادن استان قزوین متذکر شد: همه می‌دانیم با توجه به وضعیت موجود، دولت بعد چالش‌های بزرگی را پیش رو خواهد داشت، اعداد و ارقام نشان می‌دهد قدرت خرید مردم نسبت به سال ۹۲ به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است و باید با رشد اقتصادی هشت درصدی ۶ سال تلاش کنیم تا به قدرت خرید سال ۹۲ برسیم اگر دولتی رأی و پشتوانه مردمی نداشته باشد این اقداماتش مانند عبور از میدان مین خواهد بود.

وی اظهار کرد: دولت باید پشتوانه داشته و مطمئن باشد که مردم با آن همراهی خواهند کرد آرای کم دولت را در خصوص مسائل داخلی نگران خواهد کرد در حالی که دولت باید به مسائل بین‌المللی نیز توجه داشته باشد؛ مردم برای حل مسائل داخلی کمک کنند و این امر تنها با انتخاب و مشارکت بالا محقق خواهد شد.

آقاعلیخانی توضیح داد: در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بگوییم در همه دنیا شهرداری‌ها جایگاه‌های ویژه‌ای دارند و مباحثی همچون اشتغال، فرهنگ، ورزش، مبلمان شهری، آرامش و تفریح در دنیا وابسته به شهرداری هاست و همچنین بودجه‌های کلان نیز در اختیار این نهادها قرار دارد؛ همه می‌دانند با کمیسیون ماده ۱۰۰ نمی‌توان شهر را اداره کرد بنابراین وظیفه داریم شورایی انتخاب کنیم که جوان و گام دومی بوده و مباحث درآمدی و توسعه‌ای را بداند و بتواند شهردار را انتخاب کند.

وی اضافه کرد: در شهر قزوین شهرداری ۱۲۷۰ میلیارد تومان بودجه دارد که ۷۰۰ میلیارد تومان آن بابت حقوق پرداخت می‌شود که این رقم با مبانی توسعه‌ای همخوانی ندارد.

این فعال سیاسی گفت: در اقتصاد گفته می‌شود اگر قرار است صرفه‌جویی کنید آن وقت را برای درآمد بیشتر استفاده کنید؛ شهردار باید کسی باشد که از پتانسیل‌ها به خوبی استفاده کند و نیروها منبع درآمدی بزرگی برای شهرداری باشند، در کنار آن شهرداری‌ها می‌توانند در حوزه فناوری اطلاعات نیز گام‌های بزرگی بردارند.

انسان‌های بزرگ به اختلاس دست نمی‌زنند

وی اشاره کرد: فراموش نکنیم که اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا کمتر از انتخابات ریاست‌جمهوری نیست باید تعهد افراد را مد نظر قرار دهیم. در حال حاضر حجم برخورد دستگاه قضا با شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی نشان از انتخاب اشتباه مردم دارد چون انسان‌های بزرگ به اختلاس دست نمی‌زنند و آنانی که تخلف می‌کنند افراد کوچکی هستند که برای پُست‌های بزرگ انتخاب کرده‌ایم.

آقاعلیخانی بیان کرد: در قدم اول فرد کاندیدای شورای شهر باید تخصص داشته و در قدم دوم از تمامی حوزه‌های شهری شناخت کافی داشته باشد. سلامت، تعهد و تخصص در حوزه اجتماعی از دیگر ویژگی‌های یک کاندیدای اصلح است.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر را باید جدی بگیریم با انتخاب درست، فضای شهر و جامعه تغییر خواهد کرد. فضای کنونی در شأن مردم و جامعه نیست بنابراین باید از مردم بخواهیم در سرنوشت خود مشارکت کرده و افراد متخصص را انتخاب کنند؛ با پوست‌اندازی مدیریتی کشور فضای توسعه‌ای را با سرعت بیشتر شاهد خواهیم بود.

رئیس اسبق سازمان صنایع و معادن استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب شاخصه‌های انتخاب اصلح را بیان کردند که یکی از این شاخصه‌ها مردمی بودن افراد است، کاندیداها باید به مردم نزدیک باشند در این صورت درد مردم را خوب احساس کرده و برای درمان آن نسخه خواهند پیچید. فرد انتخاب شده حتماً باید کاربلد باشد اگر کاندیدایی همه شاخصه‌ها را داشته باشد اما کاربلد نباشند فضای ناامیدی ایجاد شده طی سال‌های اخیر تشدید خواهد شد.

وی متذکر شد: فرد اصلح باید بتواند آسیب‌های اجتماعی و اداری را کاهش دهد در حوزه شوراهای اسلامی شهر باید بگوییم که این شورا در انتخاب شهردار دخیل است و باید با دقت شهردار را انتخاب کند و علاوه بر آن برای توسعه شهری ایده داشته باشد.

آقاعلیخانی بیان کرد: یک کاندیدای شورای شهر با تعهد، تخصص و همرنگی با مردم سلامت اجتماعی را موجب خواهد شد و جامعه به آنان اعتماد خواهد کرد اگر امروز قشر آسیب‌پذیر جامعه مدیریت نشوند با مشکلات روحی اقتصادی و امنیتی مواجه خواهیم شد.

این فعال سیاسی در پایان یادآور شد: توجه به مناطق محروم و پایین‌دست شهری و کشوری باید در اولویت قرار گیرد چون نام انقلاب با نام محرومین پیوند خورده است ولی در سال‌های اخیر فاصله با مردم بیشتر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قزوين اقتصاد انتخابات ۱۴۰۰ مطالبات از دولت سیزدهم شوراهای اسلامی سال های اخیر شهرداری ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند

سمیه گلپور چمر کوهی، کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه تهران با اشاره به وضعیت لیست مربوط به شانا یا امنا در مرحله دوم انتخابات، گفت: ما در شرایط سیاسی و اجتماعی قرار گرفتیم که فارغ از اینکه همگرایی‌ها در مواضع در کاندیداها ایجاد شده، منجر به این می‌شود که احزاب مختلف، آرایش‌های سیاسی مختلف داشته باشند و به نوعی این کنشگری سیاسی را در سطح ملی بتوانند داشته باشند و فعالانه در عرصه سیاست ورود کنند.

وی افزود: فارغ از از اینکه اتفاق بسیار خوبی می‌تواند در عرصه سیاست مخصوصاً سیاست‌های ملی باشد، شاهد این هم هستیم که جدا از همه این جریان‌ها، بلوغ سیاسی و رشد فکری، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم به گونه‌ای است که علی رغم اینکه احزاب فعال هستند خودشان به تجزیه و تحلیل تک تک نامزدها می‌پردازند و در کنار فعالیت احزاب این مردم هستند که به انتخاب نمایندگان اصلح خود مبادرت می‌کنند. هر چند در خصوص لیست‌ها هم بالاخره کنشگران سیاسی فعال هستند تا بتوانند کاندیداهای اصلح را انتخاب کرده و به مردم معرفی کنند.

گلپور در رابطه با پیش بینی تقسیم بندی‌های سیاسی مجلس دوازدهم، اظهار کرد: فکر می‌کنم این سوال را باید از مردم پرسید چون آن‌ها هستند که با تصمیمی که گرفته و رأیی که می‌دهند، موجب قرار دادن نمایندگان خود در کرسی‌های مجلس می‌شوند و مشخص می‌کنند که تقسیم بندی‌های آنان به چه شکلی باشد.

رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ادامه داد: امیدوارم که در نهایت نمایندگان منتخب با حفظ تقوای سیاسی، حفظ رویکردهای مردمی و فارغ از هرگونه جناح‌بازی یا خدایی نکرده با سیاسی‌بازی بتوانند هم هیأت رئیسه و هم در جریان انتخاب کمیسیون‌ها کمک دهند تا خروجی کار منجر به بهتر شدن وضع زندگی و معیشتی مردم، وضع اشتغال حوزه جهش تولید، ایجاد انگیزه برای کار بیشتر و بهتر شود.

خلأ کمیسیون تأمین اجتماعی در مجلس به شدت دیده می‌شود

این نامزد دور دوم انتخابات مجلس در رابطه با مهم‌ترین اولویت مجلس دوازدهم، گفت: با توجه به حوزه تخصصی بنده که بحث کار و تولید است، لذا در فضایی که ما از مشارکت حداکثری مردم در حوزه جهش تولید صحبت می‌کنیم مسلماً باید مردم از امنیت، سلامت، امنیت شغلی، امنیت زندگی برخوردار باشند و خلأ کمیسیون تأمین اجتماعی در مجلس به شدت دیده می‌شود که باید این خلأ جبران و مرتفع شود.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل زیادی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند و همین‌طور فرایندهای دیگر که در مجلس است و به مباحثی مثل فراکسیون‌های مختلف که مرتبط با جامعه است، مثل فراکسیون کارگری، نیاز است تا افراد به صورت تخصصی در آن ورود کنند و بتوانند در راستای بهتر شدن وضعیت حرفه‌های مختلف تلاش کنند.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: معتقدم سالیان متمادی است که مجلس از داشتن نماینده واقعی کارگری محروم بوده و صدای این جامعه را متأسفانه کمتر کسی از مجلس می‌شنود، چراکه در همین قانون برنامه هفتم توسعه مصوبات نشان می‌دهد که قاطبه نمایندگان، مصوبات را از نگاه کارگری بررسی نکردند.

اولویت بنده عضویت در کمیسیون اجتماعی است

وی مهم‌ترین اولویت خود را حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد و افزود: فارغ از کمیسیون اجتماعی مجلس که باید در آن حضور جدی داشت، اولویتم حضور در هر کمیسیونی است که به نوعی بتوان در آن مطالبه‌گری جدی برای حقوق ضایع شده جامعه و مردم عزیزمان داشته باشیم.

پویش مهر در انتخاب اصلح به درستی هدف گذاری شده است

این داوطلب دور دوم انتخابات مجلس از تهران در خصوص پویش با مهر انتخاب کنیم، تاکید کرد: در خصوص پویش با مهر انتخاب کنیم باید گفت رسالت رسانه شما در حوزه کمک به مردم عزیزمان در انتخاب اصلح به درستی هدف گذاری و نشانه گیری شده و با همه ظرفیتی که خبرگزاری مهر در این حوزه داشته وارد شده و آن را در فضای رسانه‌ای متبلور کرده و از این ظرفیت رسانه‌ای استفاده کرده است.

وی ادامه داد: به نوبه خودم به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی دور دوم مجلس شورای اسلامی از خبرگزاری مهر صمیمانه تشکر می‌کنم که این رسالت را با این شفافیت و به این خوبی توانسته است برعهده بگیرد و انجام دهد.

کد خبر 6095085

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • به مفهومی به اسم شبکه تنظیم گری کشوری نیاز داریم
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری