گزارشگران تلویزیون و حالی که بهم میخورد!
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۱۷۹
عصرایران؛ مصطفی داننده- بازار والیبال و فوتبال حسابی داغ است. والیبالیستها به دنبال رسیدگی به آمادگی بالا برای رفتن روی سکوی المپیک و فوتبالیستها به دنبال جبران خرابکاری ویلموتس و رفتن به مرحله بعدی برای رسیدن به جام جهانی هستند.
گزارشگران تلویزیون هم در این دو رشته در حال راه رفتن رو اعصاب ما بینندگان هستند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یا گزارشگر بازی والیبال که با به کار بردن الفاظ عجیب و غریب به دنبال بالا بردن اعتبار تیم ملی والیبال بود.
گاهی فکر میکنم اگر ما در حال حاضر، قدرت زمان هخامنشیان را داشتیم، مردم جهان روزهای تلخی را تجربه میکردند، چون خیلی از ما اهل تحقیریم و از تحقیر کردن دیگران لذت میبریم.
بسیاری از ما آنقدر خود بزرگ بینی داریم که نگاهمان به آدمها از بالا به پایین است. بیایید به ادبیاتی که در مورد ملل دیگر استفاده میکنیم، فکر کنیم. عربهای ...، افغانستانیهای ...، کاکا...، و هزاران برچسبی که به دیگران میزنیم.
حتی در ادبیات هم دیگران را به حساب نمیآوریم و با صدای بلند میگوییم « هنر نزد ایرانیان است و بس» گویی دیگر مردمان جهان از بامداد تا شامگاهان یکدیگر را میکشند و کار دیگری ندارند.
یعنی اگر ما جای برزیل، ایتالیا یا آرژانتین بودیم، خدا را بنده نبودیم. چنان با تبختر با دیگران برخورد میکردیم که بیا و ببین.
گزارشگران محترم تلویزیون به خدا که با این ادبیات ملت ایران را بالا نمیبرید و بیشتر به هم خوردن حال ما کمک میکنید.
گزارشگران تلویزیون فکر نکنند که با این ادبیات نزد مردم ایران محبوب میشوند. نه، اینگونه حرف زدن فقط و فقط به منفور شدن کمک میکند. کسانی که به جای اینکه کاری کنند ما از فوتبال لذت ببریم، با ادبیاتشان نفرت را میپرورانند. کاری میکنند که ایرانیها از همسایهگان خود متنفر باشند به خاطر ظلمی که مثلا ای اف سی در حق تیم ملی ایران کرده است.
همینها وقتی هم شکست را تجربه میکنیم سریع بهانهها را ردیف میکنند. «افسیسیرک، پولهای نفتی، لابی عربی و ...» فوتبال قطر با جت در حال عبور از ایران و آسیاست و ما همچنان در حال درآوردن دلارهای آنها از بشکههای نفتی.
بحرین عرضه دارد لابی کند و بازیها را در کشورش برگزار کند. ما میایستیم و از راه دور شعار میدهیم و بعد انتظار داریم همه تا کمر هم برایمان خم شوند. نه آقا، عرضه میخواهد و مدیریت که الحمدالله هیچکدام از آنها پیدا نمیشود.
یاد بگیریم به همه احترام بگذاریم. اینکه من ایرانی هستم، آن یکی افغانستانی است، دیگری اهل آلمان، تنها و تنها به خاطر جبر جغرافیایی است و ممکن بود به راحتی جای آدمها با هم عوض شود.
یاد بگیریم به انسانیت احترام بگذاریم نه به نژاد، نه به پول، نه به ظاهر، نه به تحصیلات.
در پایان باید به این نکته اشاره کرد که ورزش و تماشای مسابقات برای لذت و شادی است نه دمیدن نفرت در کالبد جامعه و تمام بار وطن دوستی را نمی توان بر دوش فوتبال و والیبال گذاشت.
منبع: عصر ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، فرهاد توحیدی فیلمنامهنویس «مست عشق» گفت: داستان شمس و مولانا در سالهای قبل بنا بود برای ساخت یک سریال تلویزیونی نگارش شود و مقدمات آن فراهم شده بود اما چون نگاه تلویریون حاکم بود نتوانستم با آن موقعیت کنار بیایم.
او ادامه داد: زمانی که با حسن فتحی برای کار دیگری به ترکیه رفته بودیم، زمینه را برای پرداختن به این طرح مساعد دیدیم… تولید پروژه شمس و مولانا را مطرح کردیم و استقبال زیادی از ایده اولیه «مست عشق» صورت گرفت.
بین طرحهایی که داشتیم این طرح، هفتمین اتودی بود که به آن رسیدیم و به جز طرح کلی، بقیه طرح را بر اساس چارچوب همان طرح ادامه دادیم. فیلمنامه فعلی «مست عشق» نسخه یازدهمی بود که در نهایت به آن رسیدیم.
او در پاسخ به این سئوال که نسخه نهایی اثر تا چه حد به ایده اولیه نزدیک است و توانسته به موفقیت برسد؟، گفت: تماشاگران باید پاسخ این پرسش را بیان کنند. ما تلاش خود را در این راستا انجام دادیم. پیشنهاد میکنم اگر مخاطبان فیلم چیزی در آن دیدند، دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنند.
این فیلمنامهنویس درباره همکاری با حسن فتحی نیز گفت: قبلا با آقای فتحی همکاری کرده بودم… خیلی با هم تفاهم فکری داریم و خیلی خوب با هم کار میکنیم. این همکاری به خصوص برای من لذتبخشتر از همکاری گذشته بود. من و آقای فتحی به این موضوع علاقه ویژهای داشتیم. در این پروژه به صورت مداوم پنج،شش سال با هم کار کردیم و من از کار با او لذت بردم.
شب گذشته در آغاز اکران خصوصی فیلم «مست عشق» در رزمال که در غیاب کارگردان و بازیگران فیلم و با حضور چهرههایی چون بهمن فرمانآرا، رضا کیانیان، همایون اسعدیان، مازیار میری، نوید محمودی، هوشنگ گلمکانی، حامد عسگری و … برگزار شد، مهتا ملکزاده مدیر سینما به حاضران خوشامد گفت و در ادامه، فرهاد توحیدی پیش از شروع نمایش فیلم روی صحنه رفت و با خواندن عزلی از مولانا [هر که او پست و مست عشق نشد/ تا ابد در خمار خواهد بود] و ضمن اشاره به پرداخت مولانا به عشق به جمال، کمال و بالاترین مرتبه عشق از نگاه او، گفت: اگر دیوان شمس و مثنوی مولوی را مطالعه کنید، چکیده آن چیزی جز عشق نخواهد بود. توحیدی به این نکته اشاره کرد که تهیهکننده فیلم در ترکیه به سر میبرد و مشغول انجام امور مربوط به نمایش عمومی فیلم در این کشور است.
شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، ابراهیم چلیکول (اسکندر) هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، سلما ارگچ (همسر مولانا) ، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کردهاند.
از سایر عوامل اصلی فیلم میتوان به تهیه کننده: مهران برومند، فیلمنامهنویسان: حسن فتحی و فرهاد توحیدی، جانشین تهیه کننده: شهرام زاهدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، مدیر هنری: نیلوفر چامور، طراح گریم: ایمان امیدواری، سرپرست گروه کارگردانی: محمدرضا رستمی، دستیار اول و مدیربرنامه ریزی: فاتیح کُجا، مدیرتولید: تولگا توسون، طراح جلوه های ویژه میدانی: آیتکین یالچین، مدیرصدابرداری: جیهان آلینگان، طراح بدلکاری: شاهین کاراکوش، عکاس: مرتضی اتابکی، طراح کانسپت: رضا همتی راد، تهیه کننده اجرایی: فریده اوزال، مدیر پست پروداکشن: رضا اوزال، سرمایهگذاران: شرکت سیماریا و شرکت ای. ان. جی اشاره کرد.