Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:52:58 GMT

تخصیص سهمیه سوخت برای زمان قطعی برق صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۳۱۹

تخصیص سهمیه سوخت برای زمان قطعی برق صحت ندارد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هر فردی درخواست دریافت سوخت و یا هر یک از فرآورده های نفتی راداشته باشد، باید در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده های نفتی) ثبت نام کند.

به گزارش ایسنا، فاطمه کاهی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه  برخی از مشترکان خانگی و همچنین تولیدکنندگان و صنعتگران مبنی برای دریافت سهمیه سوخت به منظور استفاده از مولد برق و دیزل ژنراتور در شرایط اضطراری حین قطع برق درخواست هایی را ارائه می دهند، اظهار کرد: هر فردی به هر دلیلی درخواست دریافت سوخت داشته باشد، باید در سامانه سدف ثبت نام کند و در غیر این صورت سوختی به او تعلق نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر تولیدکننده یا صنعتگری درخواست سوخت برای فرآیند خود داشته باشد، از آن جا که هر کدام از این صنایع زیرمجموعه یک وزارتخانه هستند، باید حتما میزان سوخت درخواستی آن‌ها از سوی متولی مربوط به فعالیتشان تایید شود و سپس موضوع در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت تایید شدن در این شرکت، سوخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

همچنین برای صنایع تولیدی مصرف کننده برق که قطعی برق دارند سوخت درخواستی برای دیزل ژنراتورهای اضطراری نیز می بایست از طریق سامانه سدف ثبت شده ‌و علاوه بر تایید سازمان و وزارتخانه متولی مجوز و تایید اداره برق منطقه ای را نیز داشته باشند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه صاحبان صنایع و شرکت‌های تولیدی برای درخواست استفاده از سوخت در هر شرایطی، باید حتما در سامانه سدف به نشانی newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه و در آن سامانه ثبت نام کنند، گفت: روند کار بدین شکل است و خارج از این چارچوب به شخصی سوختی اختصاص نمی یابد و سهمیه ای برای زمان قطعی برق لحاظ نشده است.

کاهی با تاکید بر اینکه برای تخصیص سوخت می بایست مواردی مورد توجه قرار گیرد، گفت: پس از تایید وزارتخانه مربوطه در شرکت پخش نیز موارد لازم مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت داشتن شرایط و مجوزهای لازم سوخت اختصاص می یابد اما قبل ازآن متقاضی حتما باید در سایت سدف درخواست خود را ثبت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهمیه سوخت قطع برق فرآورده های نفتی سامانه سدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!

فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • اعلام زمان قطعی پخش فصل سوم «زخم کاری»
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!