Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع دولتی لیبی به شبکه العربیه گفت که یک هیأت عالی‌رتبه ترکیه‌ای متشکل از وزیر دفاع، خارجه، رئیس سازمان اطلاعات و رئیس اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری، شب گذشته (جمعه) بدون اطلاع مقامات لیبی وارد این کشور شده‌اند.

او گفت که نه شورای ریاستی و نه دولت وحدت ملی از این سفر اطلاع نداشتند و سفارت ترکیه در طرابلس نیز به مقامات لیبی اطلاع نداده بود و در زمان ورود به لیبی نیز هیچ مقام لیبیایی از این هیأت استقبال نکرد و حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز به طور مستقیم به دیدار نظامیان ترکیه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع لیبیایی، سفر بدون هماهنگی هیات ترکیه را ناپسند و به دور از عرف دیپلماتیک و روابط دوستانه میان دو کشور دانست و گفت که فقط نظامیان ترکیه از این سفر اطلاع داشتند.

به گفته وی، به هنگام فرود هواپیمای حامل «هیأت ترکیه» در فرودگاه  «معیتیقة» در طرابلس، حتی مسئولان فرودگاه نیز از مسافران هواپیما اطلاع نداشتند و  نظامیان ترکیه از نگهبابان لیبیایی خواسته بودند تا باند فرودگاه را ترک کنند.

هواپیمای حامل هیأت ترکیه‌ای اواخر شب گذشته از جزیره سیسیل در ایتالیا وارد فرودگاه «معیتیقة» در طرابلس شد و وزیر دفاع ترکیه بلافاصله به دیدار نظامیان این کشور در همان فرودگاه رفت.

ترکیه از آوریل ۲۰۱۹ و حمله نظامیان تحت امر «خلیفه حفتر» به طرابلس و جنگ با دولت وفاق ملی، نظامیان ارتش خود و همچنین شبه‌نظامیان همسو را به لیبی اعزام کرد و این نیروها همچنان در این کشور حضور دارند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه لیبی طرابلس حلوصی آکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور که برای شرکت در اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی به سن پترزبورگ سفر کرده است، عصر روز چهارشنبه با همتای چینی خود دیدار و گفت وگو کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین در دیدارهای جداگانه با مشاور امنیت ملی برزیل و عراق دیدار کرد.

از سوی دیگر، وی در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899366

دیگر خبرها

  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه