Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@12:22:51 GMT

آغاز برداشت گیلاس و آلبالو از باغات شهرستان سامان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۵۱۰

آغاز برداشت گیلاس و آلبالو از باغات شهرستان سامان

یزدان احمدزاده از آغاز برداشت آلبالو و گیلاس از باغات شهرستان سامان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برداشت آلبالو و گیلاس از باغات شهرستان سامان آغاز شده است.

وی افزود: سطح باغات شهرستان سامان بالغ‌بر ۱۵ هزار هکتار است که از این میزان نزدیک ۳۰۰ هکتار آن باغات گیلاس و آلبالو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: محصول تولیدی گیلاس و آلبالو از باغات منطقه شامل انواع آلبالوی محلی، مجاری، گیسی و گیلاس زرد دانشکده، قاهری، تک دانه، آزادی و صورتی لواسان است که علاوه بر مصرف خام مقداری از محصول صرف تولید مربای خانگی می‌شود.

احمدزاده میزان برداشت آلبالو و گیلاس در شهرستان سامان از هر هکتار را، حدود چهار تن دانست و افزود: سال گذشته میزان برداشت این دو محصول هزار تن بود، البته امسال با توجه به سرمازدگی و وزش بادهای شدید فروردین‌ماه باغات شهرستان دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: باغات شهرستان سامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی