Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲ هزار و ۵۳۳ نامزد در حوزه شهری و ۶ هزارو ۲۹۵ نفر در حوزه روستایی ثبت نام کردند که برای ۵۸۶ کرسی اصلی حوزه شهری و برای ۳ هزار و ۶۴ کرسی حوزه روستایی و تیره‌های عشایری به رقابت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اوادامه داد: آخرین دستور العمل پیشگیری و کنترل کرونا قبل، حین و بعد برگزاری انتخابات به فرمانداران ابلاغ شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان بیان کرد:رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به فرمانداران و بخشداران به ستاد انتخاباتی و کاندیدا‌ها ابلاغ و در دستور کار اجرایی قرارگرفته و مانور دستگاه‌های مکانیزه و غیرمکانیزه در ۲ نوبت در شعب اخذ رای انجام شده است.

رفیعی نژاد با اشاره به ارائه گزارش کار کمیته‌های انتخاباتی شهرستان‌ها اظهار کرد: در آخرین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان گزارش کار شهرستان‌ها ارائه و نماینده فرمانداران، بخشداران تعیین شد و اعضای شعب اخذ رای در سامانه کشور ثبت نام کردند.

او افزود: همچنین از شعب اخذ رای در سراسر استان بازدید شد و جزوات آموزشی، تعرفه‌ها، صندوق‌های رای و پوستر بین شعب اخذ رای توزیع شد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان اضافه کرد: الزامات قانونی تبلیغات محیطی و لزوم برخورد با تخلفات احتمالی نیز در این جلسه تشریح شد.

رفیعی نژاد در پایان گفت: به منظور پوشش خبری انتخابات استان، شرایط حضور خبرنگاران پوشش خبری ستاد انتخابات و شرایط تردد آن‌ها فراهم شده است.

انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حدود سه میلیون و ۶۴۴ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی اسلامی شهر و روستا واجد شرایط رای دادن هستند.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد که ۸۸ درصد از جمعیت آن در ۱۱۱ شهر زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 رعایت دستورالعمل های بهداشتی شعب اخذ رای استان اصفهان شعب اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: برای برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۴ درصد شعب اخذ رای مشهد در مساجد، ۵۷ درصد در مدارس و بقیه نیز در ادارات و دانشگاه‌ها و فرهنگسرا‌ها جانمایی شده اند.

مهدی ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات در روز ۱۱ اسفند ماه در هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رای برگزار شد که در روز ۲۱ اردیبهشت ماه و دور دوم انتخابات مجلس این کارزار سیاسی در هزار و ۲۰ شعبه برگزار می‌شود، نزدیک به ۶۰ شعبه اخذ رای از این تعداد سیار است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: در دور اول انتخابات، رقابت مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان انجام می‌شد و از طرفی با شمار رای دهندگان زائر و مسافر در مشهد نیز مواجه بودیم.

به گفته وی، در دور دوم فقط جمعیت زیر پوشش حوزه انتخابیه مشهد و کلات که در مرحله اول رای داده اند و یا اصلا رای نداده اند قادر به شرکت در انتخابات هستند، لذا با محدود شدن جمعیت رای دهندگان در مرحله دوم روبرو هستیم.

ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات مجلس در خراسان رضوی با ۴۸۹ داوطلب برگزار شد، اکنون این رقابت بین ۲ داوطلب انجام می‌شود، لذا در دور دوم انتخابات حدود ۸۰۰ شعبه اخذ رای در مشهد در مقایسه با دور نخست کاهش یافته و در حقیقت شعبی که کمتر از ۳۰۰ رای داشته اند در دور دوم حذف و یا با دیگر شعب ادغام شده اند.

بر اساس اعلام فرماندار مشهد شمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز ۲۱ اردیبهشت ماه در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • پیش بینی ۱۵۳ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه لنجان
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در شیراز و زرقان
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم مجلس در شیراز و زرقان