Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی گفت: هیئت‌های اجرایی، هیئت نظارت و هم آحاد مردم این حق را دارند که تخلفات انتخاباتی را به مرجع قضایی در قالب کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری منعکس کنند و در صورتیکه این تخلف در فرآیند انتخابات مؤثر باشد قطعاً برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و می‌تواند در نتیجه صلاحیت افراد مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر کریمی رئیس هیئت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در رابطه فرآیند تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها گفت: آیین‌نامه و دستورالعمل تبلیغات به نامزدها ابلاغ‌شده و کلیه فعالیت‌های تبلیغاتی می‌بایست در این قالب انجام شود، همچنین در خصوص تخلفات انتخاباتی در حوزه تبلیغات هیئت‌های اجرایی که برگزارکننده انتخابات هستند موظف‌اند صحنه انتخابات را رصد کنند و تذکرات لازم را به افراد بدهند که البته در این رابطه به‌صورت مکتوب به هیئت اجرایی و ستاد انتخابات تذکر داده‌شده است.

کریمی تصریح کرد: اگر اقدامات غیرقانونی شدت داشته باشد و بخواهد به‌صورت گسترده انجام شود هیئت‌های اجرایی، هیئت نظارت و هم آحاد مردم این حق را دارند که تخلفات را به مرجع قضایی در قالب کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری منعکس کنند و در صورتیکه این تخلف به تشخیص مرجع قضایی به‌قدری باشد که در فرآیند انتخابات مؤثر باشد و شرایط را عوض کند قطعاً برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تخلفات انتخاباتی در بازنگری صلاحیت داوطلبان تأثیرگذار خواهد بود یا خیر گفت: این موضوع در تشخیص مرجع قضایی است چون در این مرحله مراجع مربوطه در بررسی صلاحیت کار خود را انجام داده‌اند و فرآیند آن به پایان رسیده است ولی تخلفاتی که منجر به برخورد قانونی و قضایی شود می‌تواند در نتیجه صلاحیت فرد مؤثر باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تخلفات انتخاباتی هیئت های اجرایی مرجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات