Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، غفور قاسم پور، فرماندار کرج، ظهر امروز در جلسه آموزشی–توجیهی نمایندگان فرماندار که با حضور رحمانیان رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان در کانون امام علی (ع)کرج با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن تبیین اهمیت انتخابات دو انتخابات ملی و محلی در روز بیست و هشتم خردادماه با اشاره به نقش مردم در این رویداد مهم ملی، نمایندگان فرماندار را نیز گلچینی از مردم در شعب اخذ رأی برای نظارت بر حسن اجرای مُر قانون در انتخابات قلمداد کرد و گفت: نمایندگان فرماندار، کلید دار اصلی شعبه‌ها هستند و  با اشراف کامل به مقوله برگزاری انتخابات باید وظیفه خود را طبق چارچوب قانون به انجام رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کرج بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی برگزاری رفراندوم انتخابات بوده و پایه انتخابات نیز بربنای رفراندوم  و همه پرسی بنیان نهاده شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مردم در ضلع اصلی انتخابات قرار دارند، افزود: اینکه مردم توانستند تعیین سرنوشت خود را تعیین کنند از برکات انقلاب اسلامی است که با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی محقق می‌شود.

قاسم پور با تأکید بر ضرورت تسلط مجریان و عوامل برگزاری انتخابات به کتاب قانون، بیان کرد: تمام عوامل و مجریان برگزاری انتخابات باید به اصل قانونمنداری پایبند باشند و نمایندگان فرماندار نیز گلچینی از مردم در شعب اخذ رأی هستند.

وی افزود: افرادی که بعنوان نماینده فرماندار در شعب اخذ رأی حضور پیدا می کنند از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و باید با اگاهی کامل از شرح وظایف قانونی خود داشته باشند.
 
معاون استاندار بیان کرد: نمایندگان فرماندار، نماینده تام الاختیار بنده بعنوان فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان در شعب اخذ رأی هستند. 
 
فرماندار شهرستان کرج با تأکید بر ضرورت اهمیت تسلط مجریان به قانون افزود: ویژگی اصلی نماینده فرماندار تسلط به قانون است؛ اصلا پایه و اساس کار انتخابات قانون و اشراف داشتن مجریان برگزاری انتخابات به بند بند قوانین جاری انتخابات است.

وی ادامه داد: علاوه بر کتاب قانون در برگزاری انتخابات، دستور العمل ستادملی کرونا هم بسته دیگری از قوانین است که باید در این دوره مورد توجه قرار بگیرد. 
 
قاسم پور گفت: شما نمایندگان فرماندار محور و هماهنگ کننده در شعب اخذ رأی هستید و برقراری نظم شعب از نقش های نماینده فرماندار است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت صیانت از آراء مردم در انتخابات، افزود: برگزاری دو انتخابات ملی و محلی از اهمیت فوق العاده ویژه ای برخوردار است. مردم برای استفاده از حق خود در انتخابات شرکت می‌کنند؛ بنابراین باید به خوبی از حقوق مردم حراست شود؛ شما نمایندگان فرماندار، وکیل مدافع آراء مردم در شعب اخذ رأی هستید. 

وی ادامه داد: همان میزان که سلامت در برگزاری انتخابات مهم است. سلامت مردم هم برای‌ما مهم است. کمیته بهداشتی را در شرایط کرونا تشکیل داده ایم؛ در این دوره بجهت شرایط کرونا اقلام بهداشتی هم توزیع می شود تمامی دستورالعمل ها از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی-استفاده از ماسک-تهویه مناسب و... از موارد مشخصی است که مورد توجه قرار گرفته است.
 
فرماندار کرج بیان کرد: باید تمام توجه شما نمایندگان فرماندار و مجریان انتخابات رعایت قوانین و مقررات در راستای برگزاری انتخاباتی با شکوه، پرشور وحماسی با حضورحداکثری مردم باشد.
 
قاسم پور گفت: نمایندگان فرماندار در شعبه‌های اخذ رای، اختیار کامل داشته و تمام مسؤولیت شعبه بر عهده شما خواهد بود و سایر هیات‌های بازرسی، نظارت و نیروهای امنیتی در کنار شما حضور دارند. نمایندگان فرماندار به هیچ عنوان مسؤولیت خود را به شخص دیگری تفویض نکنید.

وی ادامه داد: نمایندگان فرماندار باید در نهایت اصل بی طرفی، سلامت، اجرای قانون و حق الناس دانستن رأی مردم در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند حداکثر تلاش خود را به کار گیرد. همچنین نمایندگان فرماندار در انتخابات باید نقش محوری در شعب اخذ رأی داشته باشند.

 قاسم پور گفت: برگزاری انتخابات با شکوه و حضور حداکثری مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است و برگزاری انتخابات سالم در گرو انتخاب نمایندگان با تجربه فرماندار در شعب اخذ رأی است.
 
رأی مردم حق الناس است، از آن محافظت شود
 
وی همچین تأکید کرد: حفاظت از رأی مردم به عنوان حق الناس از وظایف نماینده فرماندار و عوامل اجرایی انتخابات است و نماینده فرماندار در شعب اخذ رأی باید یک اشرافیت کامل بر مسائل شعب و افراد داشته باشد.
  
معاون استاندار در پایان با اشاره به تأکیدات مقام محترم عالی دولت در استان مبنی بر بی طرفی در انتخابات بیان کرد: نماینده فرماندار باید در نهایت اصل بی طرفی، سلامت، اجرای قانون و حق الناس دانستن رأی مردم در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار کرج آرای مردمی رأی نمایندگان فرماندار نماینده فرماندار برگزاری انتخابات فرماندار در شعب شعب اخذ رأی حق الناس قاسم پور رأی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابی استان به اندازه مرحله قبلی مهم است، از تلاش رسانه‌های استان در انتخابات قدردانی کرد.

مالک رحمتی امروز در جلسه ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: رای، حق‌الناس و ما امین مردم هستیم و امیدوارم مانند دور اول شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

وی تاکید کرد: چهار فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات مبنی بر سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری در دوره دوم انتخابات نیز جاری و ساری است.

وی خطاب به حاضرین در جلسه بیان کرد: نهایت ظرفیت‌های استانی را برای برگزاری انتخابات با حضور باشکوه مردم عزیز به کار گیریم. 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بسترسازی برای حضور همه مردم در صحنه انتخابات و انتخاب نامزد مورد نظرشان، وظیفه یکایک دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در دور دوم آن است.

وی اضافه کرد: از رسانه‌های استان بابت تلاش‌های ارزشمندشان در انتخابات دوره اول قدردانی می‌کنم و معتقدم مرحله دوم فرصت مناسبی برای مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی باشکوه است. 

وی مطرح کرد: رسانه‌ها مردم را دعوت به حضور با بصیرت در انتخابات کنند. 

رحمتی ادامه داد: انتخابات حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در دور دوم تمام الکترونیکی است و باید از تولیدات چندرسانه‌ای برای آموزش مردم درباره آن‌ها اخذ رای الکترونیکی بهره گرفت. 

وی افزود: از هواداران نامزدهای انتخاباتی انتظار می‌رود ضمن معرفی نامزدهای خود، مردم عزیز را به مشارکت حداکثری در دور دوم انتخابات ترغیب و تشویق کنند. 

وی خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی نیز مد نظر باشد و انتخاباتی در شأن فرهنگ مردم آذربایجان شرقی برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نیز اذعان کرد: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «تبریز، اسکو و آذرشهر»، «شبستر» و «میانه» هستیم.

تراب محمدی با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر تمام الکترونیکی است، افزود: آموزش‌های لازم به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در این زمینه داده شده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی اضافه کرد: تبلیغات انتخاباتی از بامداد امروز آغاز شده و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه بعد ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای