Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:30:06 GMT

آشنایی با تبدیل مانت دوربین

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۰۴۵۱

آشنایی با تبدیل مانت دوربین

دوربین‌های حرفه‌ای از زمان رونق گرفتن یک مشکل بزرگ داشتند، لنزهایی ناسازگار! تولید کننده‌های دوربین هرکدام لنزهای خاص دوربین‌های خود را هم تولید می‌کنند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت نورنگار، استاندارد اتصال لنز به بدنه دوربین در هر برند متفاوت است و به همین دلیل از هر لنزی روی هر دوربینی نمی‌توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه این مشکل تا حدودی زیادی برطرف شده است.

شاید در گذشته استفاده از لنز یک برند چون کنون برای دوربین نیکون ممکن نبود اما امروزه به لطف تبدیل مانت دوربین که به آن آداپتور لنز هم گفته می‌شود، این مشکل هم حل شده است. با این وجود اگر به فکر خرید تبدیل مانت هستید بهتر است با این وسیله کارایی آن و تفاوت‌هایشان بیشتر آشنا شوید.

تبدیل مانت دوربین چیست؟

به زبان ساده، مانت دوربین دهانه‌ای با اندازه خاص روی دوربین است که در ابتدا به شکل یک حفره بوده و به کمک آن می‌توانستید لنز را روی دوربین نصب کنید.

امروزه، اما مانت برای عکاسی مانند یک سرنیزه برای تفنگ یک سرباز است و سرعت در نصب اهمیت زیادی پیدا کرده، برای همین به جای شکاف و قفل شدن پیچی لنز روی دوربین از طریق مانت، از سه تا چهار زبانه برای محکم نگه داشتن لنز در محل استفاده می شود.

مانت هر دوربین هم از لحاظ اندازه، قطر با مدل و دوربینی از برند دیگر متفاوت است.

همانطور که اشاره کردیم گرچه هر دوربین دارای مانت با اندازه خاص بوده و برای لنزهای همان برند مناسب است، اما به راحتی می‌توان این مشکل را دور زد و از تبدیل مانت دوربین استفاده کرد.

یک تبدیل مانت دوربین، سازگاری دوربین با انواع لنزها را امکان‌پذیر می‌کند. با استفاده از مانت می‌توانید از لنزهای دوربین قبلی که فروخته‌اید یا حتی لنزهایی با کیفیتی که مخصوص دوربین شما ساخته نشده‌اند هم استفاده کنید.

انواع تبدیل مانت دوربین

انواع تبدیل مانت دوربین هم بر اساس موارد زیر قابل تقسیم است:

برند سازنده: برندهای متعددی در زمینه ساخت این ابزار مشغول به فعالیت هستند و برای خرید تدبیل مانت بهتر است میان آنها معتبرترین و با سابقه‌ترین را انتخاب کنید.

جنس تبدیل مانت: تبدیل مانت دوربین یک قطعه کوچک و کاربردی است اما از مواد مختلف ساخته می‌شود از پلاستیک فشرده گرفته تا فلز، که هر کدام قیمت متفاوتی هم دارند.

نوع اتصال: باید ببینید که مانت دوربین شما از مدل حفره‌ای است یا دارای زبانه و گیره و متناسب با آن تبدیلی مناسب را انتخاب کنید.

چرا باید تبدیل مانت دوربین خرید؟ 

فقط در صورتی نیاز به مانت لنز دارید که می‌خواهید لنزی متفاوت به دوربین وصل کنید. دلایل این کار هم متعدد است.

پایین بودن قیمت مانت دوربین و صرفه‌جویی در هزینه

 قیمت مانت دوربین به علاوه یک لنز ارزان سازگار به نسبت خرید یک لنز جدید اما گران به طور حتم کمتر است.

با یک مانت ساده دیگر نیاز نیست برای لنزهای بیشتر هزینه کنید یا اصلا دوربین جدیدی بخرید.

شاید جالب باشد بدانید که حتی تبدیل لنز fd به ef هم در بازار وجود دارد و به راحتی می‌توانید از لنزهای آنالوگ روی دوربین دیجیتال خود استفاده کنید، بدون اینکه نیاز به هزینه آن چنانی باشد.

حرفه‌ای شدن در عکاسی

یک آداپتور لنز، می‌تواند ابعادی خلاقانه و کاربردی به عکاسی شما ببخشد چون حالا می‌توانید لنزهای متنوعی استفاده کنید. همچنین می‌توان از آداپتورهای لنز برای فیلمبرداری استفاده کرد.

امکان استفاده از لنزهای مختلف برای یک دوربین

اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیری استفاده از لنزهای مختلف را با دوربین خود، از جمله برندهای غیر از برند خود، افزایش دهید، آداپتورهای لنز بسیار مفید هستند. یک آداپتور لنز - که در واقع حلقه‌ای است که لنز و دوربین را به هم متصل می‌کند- می‌توانید از لنزهای قدیمی یا مورد علاقه استفاده کنید.

نکات مهمی که برای خرید آداپتور لنز باید در نظر داشت

همانطوری که گفتیم آداپتور لنز به شما کمک می‌کند تا بین برندهای مختلف و انواع لنزها سازگاری ایجاد کنید. بنابراین اگر می خواهید از لنز Canon برای دوربین سونی استفاده کنید، این کار به راحتی با یک مانت کانن به سونی امکان‌پذیر است. اما برای خرید مانت لنز دوربین بهتر است به موارد مهمی که در ادامه آمده توجه داشته باشید.

دوربینی که می‌خواهید لنز به آن وصل شود

قبل از هرچیزی باید بدانید مانت‌ها برای دوربین‌های مختلف فرق داند و به همین دلیل باید مانت دوربین خودتان را بخرید.

مشخصات مانت تبدیل را با دقت بخوانید چون بعضی از مانت‌ها باعث غیرفعال شدن بعضی از ویژگی‌های لنز می‌شود. قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار که بعضی مانت‌ها باعث غیرفعال شدنش می‌شوند.

جنس تبدیل مانت دوربین

دومین و یکی دیگر از مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید بهترین تبدیل مانت دوربین مدنظر داشته باشید؛ جنس آداپتور است. اگر به دنبال تبدیلی هستید که دوام و استحکام بیشتری داشته باشد، بهتر است تبدیلی را انتخاب  و خریداری کنید که از جنس فلز باشد.

خرید اینترنتی تبدیل مانت دوربین

توجیه اقتصادی و قیمت تبدیل مانت دوربین دلایل قانع کننده برای خرید این وسیله است، اما بهتر است به جای ساعت‌های گشتن در بازار، خرید اینترنتی را انتخاب کنید. نورنگار با عرضه محصولات مختلف در این زمینه کار شما را برای خرید تبدیل مانت دوربین، خرید دوربین و تجهیزات تخصصی عکاسی و فیلمبرداری آسان کرده و همچنین قبل از خرید می‌توانید از ما مشاوره بگیرید تا از انتخاب خود مطمئن باشید. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دوربين استفاده کنید روی دوربین برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر آراسته با بیان اینکه اغلب تخلفات در ادارات و در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است، گفت: آشنایی هر چه بیشتر کارمندان با قوانین و مقررات جاری از بسیاری مسائل و معضلات جلوگیری کرده و از تخلف که سرآغاز شکل گیری فساد است جلوگیری می‌کند.

رئیس گروه دبیرخانه هیأت عالی نظارت افزود: کارمندان الزاماً باید آشنایی اجمالی به قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آئین نامه اجرایی، تکالیف و وظایف خود و سایر قوانین و مقررات مربوطه داشته باشند و در جریان این امر قرار گیرند.

آراسته افزود: در صورت فعل یا ترک فعل یا قصور و تقصیر در افعال و اقدامات اداری، مجازات خواهند شد.

رئیس گروه دبیرخانه هیأت عالی نظارت و هیأت همراه از دبیرخانه‌های هیأت تخلفات مستقر در استانداری، اداره کل آموزش و پرورش، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و قوه قضائیه بازدید و به بررسی عملکرد اعضای هیأت در سال ۱۴۰۲ پرداختند.

کد خبر 6091798

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • آشنایی با استاد شعله
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است