Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - اوپک با وجود ابهام‌های موجود همچنان بر این باور است که تقاضای نفت در نیمه دوم امسال افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با وجود ابهام‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، همچنان انتظار دارد با کمک چین و آمریکا، تقاضای جهانی نفت در سال 2021 بهبود چشمگیری را تجربه کند و تقاضا برای نفت این سازمان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوپک روز پنجشنبه (20 خردادماه) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی 5 میلیون و 950 هزار بشکه در روز معادل 6.6 درصد افزایش می‌یابد و به 96 میلیون و 580 هزار بشکه در روز می‌رسد. این پیش‌بینی برای دومین ماه پیاپی ثابت بود.
این برآورد اوپک با وجود کندتر از حد انتظار بودن تقاضای نفت در نیمه نخست امسال مطرح شده است.
این سازمان همچنین نسبت به ابهام‌های بسیاری مانند ظهور انواع جدید ویروس کرونا هشدار داد.
با وجود اینکه انتظار می‌رود آمریکا بیشترین تأثیر را بر رشد تقاضای نفت در سال 2021 بگذارد، اوپک انتظارد ندارد تقاضا در کشورهای صنعتی عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی تا سطح پیش از شیوع کرونا در سال 2020 بهبود یابد.
اوپک با این فرض که ویروس کرونا تا ابتدای نیمه دوم امسال تا حد زیادی مهار می‌شود، برآورد کرد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی 5.5 درصد رشد می‌کند که این پیش‌بینی نسبت به برآورد ماه گذشته تغییری نکرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تقاضای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان با اشاره به اینکه منطقه اندوان به تازگی به عنوان شهر تحت پوشش شهرداری قرار گرفته است، گفت: با برطرف شدن پوسیدگی لوله‌های آب این منطقه پیش بینی می‌شود، آسفالت محله‌های اندوان تا نیمه اول امسال در دستور کار قرار گیرد.
هوشنگ نظری پور افزود: همچنین به همت یکی از خیران حدود ۴ هزار متر مربع زمین به فضای سبز این منطقه واگذار شده که درصورت کسب مجوز‌های لازم اجرای این طرح آغاز می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران