Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:25:04 GMT

آب سد رئیسعلی دلواری به نخیلات حله گناوه رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۱۰۵۲

آب سد رئیسعلی دلواری به نخیلات حله گناوه رهاسازی شد

عباس تخم افشان روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی معاونت  بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و همکاری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، رهاسازی آب از سد رئیسعلی دلواری با ظرفیت ۲ مترمکعب در ثانیه به درون رودخانه حله ،تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: نخیلات کشت شده در حاشیه رودخانه حله، علاوه بر نزولات آسمانی، امکان آبیاری با استفاده از آب رودخانه مذکور را دارا است.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: یکی  از راه های امرار و معاش ساکنین تعدادی از روستاهای شهرستان گناوه نخلداری است  و باتوجه اینکه منطقه در ناحیه  گرم و خشک قرار دارد ، آبیاری باغات و نخیلات  همواره یکی از چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی است.

وی بااشاره به وجود ۱۲۰هزار اصله نخل در شهرستان گناوه اضافه کرد:  عمده باغات نخل شهرستان گناوه بصورت دیم کشت می‌شود و  جهت آبیاری آنها جز نزولات آسمانی منبع تامین آب مطمئن و پایداری وجود ندارد.

روستاهای منطقه رودحله شامل دو بخش جنوبی و شمالی است که بخش شمالی آن در حوزه استحفاظی بخش ریگ شهرستان گناوه و جنوبی در حوزه شهرستان بوشهر است.


 

برچسب‌ها بوشهر رئیسعلی دلواری کشاورزی گناوه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر رئیسعلی دلواری کشاورزی بوشهر رئیسعلی دلواری کشاورزی گناوه اراضی کشاورزی شهرستان گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «کنجانچم» هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن دارد که عمدتاً از ورودی آب سامانه گرمسیری تأمین شده است.

«صادق علیمرادی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد از دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان نیز گفت: کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می شود.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز