Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ حیدرنژادیان شنبه ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به سالروز تأسیس بانک کشاورزی در کشور، اظهار کرد: نقش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی بی بدیل و غیرقابل انکار است و به عنوان بازوی اقتصادی دولت در بخش کشاورزی، رفیق روزهای گرم و سرد مردمانی است که با سختکوشی باعث رنگ‌گیری سفره‌های مردم می‎ شوند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان از پرداخت ۳۳ هزار فقره تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری با توجه به خشکسالی و سرمازدگی اول فصل محصولات کشاورزی استان پیش‌بینی می‌شود میزان پرداخت غرامت بین ۵۴۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه بانک کشاورزی در طول ۸۸ سال قدمت در بخش کشاورزی ایران نقش مهمی داشته است، اضافه کرد: ۵۰ درصد از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط صرفاً بانک کشاورزی پرداخت شده است.

حیدرنژادیان با اشاره به اینکه در اشتغال پایدار روستایی طی سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ بانک کشاورزی همدان با ۱۲۰ درصد تحقق برنامه ابلاغی، سهم مهمی را به خود اختصاص داد، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی ۱۵۳۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را به ۳۱۸ طرح در بخش غیرحمایتی پرداخت کرده که ۱۵۹۴ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش نهادهای حمایتی نیز بانک کشاورزی ۴۰۹ میلیارد ریال تسهیلات را به ۹۶۴ طرح اختصاص داده است، یادآور شد: بیش از ۹۸ درصد از تسهیلات پرداخت شده بانک کشاورزی در اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی بوده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان از پرداخت ۱۵۰۵ فقره تسهیلات به میزان ۱۵۱ میلیارد ریال در بخش مکانیزاسیون خبر داد و اظهار کرد: اعتبار ابلاغی استان همدان در بخش مکانیزاسیون ۷۹۰ میلیارد ریال بوده اما این بانک ۱۵۰۰ میلیاردریال پرداخت کرده که دو برابر میزان ابلاغ بوده است.

وی با بیان اینکه نخستین اولویت استان در پرداخت تسهیلات احداث گلخانه است، افزود: همدان یکی از استان هایی است که در سال گذشته بیشترین سطح احداث گلخانه را داشته به‌طوریکه سال گذشته ۶۶ فقره تسهیلات گلخانه به مساحت ۳۴ هکتار پرداخت شده است.

حیدرنژادیان ادامه داد: از سال ۹۷ تاکنون در مدت سه سال ۱۰۶ طرح اشتغالزا از محل اعتبارات در اختیار بانک ۲۰۷۴ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که ۱۱۹۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک کشاورزی، گفت: در سال گذشته ۱۴۴ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۱۲۷ میلیارد ریال پرداخت شده و در دو ماهه ابتدای امسال نیز ۱۵۵ فقره به میزان ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان در پاسخ به سوال ایسنا درباره پرداخت غرامت خسارت محصولات کشاورزی نیز یادآور شد: در سال زراعی گذشته ۱۰۴ میلیارد و ۴۰۷ میلیون ریال خسارت بیمه به کشاورزان پرداخت شد که بالاترین غرامت مربوط به بخش زراعت با ۵۲ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری نیز با توجه به خشکسالی و سرمازدگی اول فصل پیش‌بینی می‌شود میزان پرداخت غرامت بین ۵۴۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال برسد چراکه به علت خشکسالی تمامی مزارع دیم استان مشمول غرامت بوده و حتی برخی از مزارع به صورت ۱۰۰ درصدی دچار خسارت شدند.

حیدرنژادیان با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی باغات استان در سال جاری زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: درخواست خسارت سرمازدگی باغات ثبت شده و در حال ارزیابی است و حداکثر تا تیرماه پرداخت خواهد شد.

وی از افزایش هشت برابری بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری ۱۵۴ هزار هکتار از محصولات زراعی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هشت برابری داشته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری درباره تملک واحدهای تولیدی نیز اظهار کرد: در سال گذشته هیچ واحد تولیدی به تملک بانک درنیامده است و حتی واحدهایی که در ادوار گذشته به تملک بانک ها درآمده بودند با شرایط خاص ادامه کار می‌دهند.

حیدرنژادیان با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از معوقات سیستم بانکی استان مربوط به بانک کشاورزی استان همدان است، تأکید کرد: مطالبات غیرجاری معوق بانک کشاورزی ۲۴۸۰ میلیارد ریال است که عمدتاً از واحدهای تولیدی بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره تعداد چک‌های برگشتی فعالان بخش کشاورزی دراین بانک، مطرح کرد: در بانک کشاورزی با کاهش چک‌های برگشتی مواجه بودیم که این موضوع ابتدا به خوش قولی فعالان بخش کشاورزی برمی‌گردد و در مرحله بعد به نظارت و تقویت فرهنگی موضوع در شعب استان مربوط می‌شود.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به سهم ۴۰ درصدی بانک کشاورزی در احداث سد گرین، یادآور شد: کل سرمایه‌گذاری سدگرین ۱۷۲۲ میلیارد ریال است که ۶۹۰ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد به بانک کشاورزی اختصاص دارد.

ایسنا/

برچسب ها: همدان ، کشاورزی ، غرامت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OPL

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: همدان کشاورزی غرامت اشتغال پایدار روستایی میلیارد ریال تسهیلات بانک کشاورزی تسهیلات اشتغال فقره تسهیلات سال گذشته سال زراعی بخش کشاورزی پرداخت شده پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان

شما شهروندان عزیز در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، در لینک زیر مشاهده کنید.

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی