Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، انتخابات پارلمانی الجزایر از صبح امروز شروع شده و درهای مراکز رای گیری به روی رای دهندگان باز شده است.

این انتخابات اولین انتخابات ا زمان کنار رفتن عبدالعزیز بوتفلیقه محسوب می شود.

مراکز رای گیری از ساعت هشت صبح به وقت محلی باز شده است و در ساعت هفت عصر به وقت محلی بسته خواهد شد و امکان تمدید رای گیری در برخی مراکز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار الجزیره گزارش داد که وزارت کشور الجزایر تدابیر شدید امنیتی از شب گذشته به اجرا درآورده و اعلام کرده است که با هر که در مسیر انتخابات اختلال ایجاد کند برخورد کوبنده خواهد داشت.

وزارت دادگستری هم از اقدامات شدید علیه کسانی که روند انتخابات را با مشکل روبرو سازند، خبر داده است.

در این انتخابات بیش از ۲۲ هزار نامزد برای دست یابی به ۴۰۷ کرسی مجلس الجزایر رقابت می کنند. حدود ۲۲۸۸ فهرست وجود دارد که ۱۰۸۰ فهرست متعلق به احزاب و ۱۲۰۸ فهرست متعلق به افراد مستقل است و شمار زنان نامزد هم ۵ هزار و ۷۴۴ زن است.

الجزیره گزارش داد: همچنین سومین و آخرین روز برگزاری انتخابات ویژه الجزایری های خارج نشین هم امروز در حال برگزاری است . در فرانسه که بیشترین الجزایری ها حضور دارند، استقبال اندک است.

در ۱۲ مارس گذشته عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شده بود که اولین انتخابات از زمان اعتراضات علیه عبدالعزیز بوتفلیقه و از زمان برکناری او محسوب می شود.

کد خبر 5232813

منبع: مهر

کلیدواژه: الجزایر انتخابات پارلمانی الجزایر عبدالعزیز بوتفلیقه ایالات متحده امریکا فلسطین روسیه ایران عراق رژیم صهیونیستی افغانستان جو بایدن برجام سوریه لبنان آژانس بین المللی انرژی اتمی ترکیه اتحادیه اروپا رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد الجزایر درخواست کرده است شورای امنیت سازمان ملل درباره گور‌های دسته جمعی کشف شده در نوار غزه در اواخر آوریل یک نشست غیرعلنی در روز سه شنبه برگزار کند.

در اواخر آوریل، شبکه الجزیره گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته جمعی با ۱۸۰ جسد را در داخل مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در غزه کشف کردند، جایی که نیرو‌های اسرائیلی در اوایل این ماه از آن خارج شده بودند. شبکه خبری سی ان ان بعداً به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این مکان پیدا شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت به منظور اثبات حقایق دسترسی بازرسان بین المللی به گور‌های دسته جمعی در غزه ضروری است. مقامات اسرائیلی گفتند که آنها در این موضوع دخالتی نداشته است.

به گفته مقامات محلی، تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه کشته شده اند.

دیگر خبرها

  • آماده برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان هستیم
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند