Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:35:50 GMT

گروه ۷ با یک پروژه زیرساختی به مصاف چین می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۱۴۵۹

گروه ۷ با یک پروژه زیرساختی به مصاف چین می‌رود

یک مقام ارشد دولت بایدن گفت، گروه هفت کشور غنی امروز (شنبه) یک برنامه زیرساختی جدید جهانی در واکنش به ابتکار کمربند و جاده چین اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت ایالات متحده همچنین دیگر رهبران گروه هفت را برای "اقدام مشخص در مورد کار اجباری" در چین تحت فشار قرار میدهد و انتقاد از پکن را در اعلامیه پایانی خود وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی گفت: این صرفا درباره رویارویی با محدودسازی چین نیست. اما تاکنون ما یک جایگزین مثبت ارائه نکرده ایم که بازتاب ارزشها، استانداردها و سبک عمل ما باشد.

ابتکارعمل کمربند و جاده چین یک طرح زیرساختی چندین تریلیون دلاری است که در سال ۲۰۱۳ به دستور شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین با ابتکار توسعه و سرمایه به جریان افتاد و از آسیا تا اروپا و فراتر از آن امتداد دارد. بیش از صد کشور به منظور همکاری با چین پروژه‌هایی در زمینه خط آهن، بنادر، بزرگراه‌ها و دیگر زیرساخت‌ها با چین به امضا رسانده‌اند.  

براساس آمار شرکت ریفینیتیو، تا اواسط سال گذشته بیش از ۲۶۰۰ پروژه به ارزش حدود چهار تریلیون دلار مرتبط با این ابتکارعمل گزارش شده است. با این حال وزارت خارجه چین ژوئن گذشته اعلام کرد حدود ۲۰ درصد از این پروژه‌ها به شدت تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفته‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه مارس به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که میزبان نشست سه روزه رهبران گروه هفت در کشورش است، پیشنهاد داد تا این کشورها طرح رقابتی خودشان را ارائه دهند.

این مقام آمریکایی میگوید، غرب تاکنون از ارائه یک جایگزین مثبت برای "فقدان شفافیت، وضعیت محیط زیستی ضعیف و استانداردهای کار و رویکرد اجباری" دولت چین که بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، ارائه کند.

این مقام مطلع همچنین گفت: بنابراین ما فردا یک ابتکارعمل زیرساختی جدید جهانی به همراه شرکایمان در گروه هفت معرفی میکنیم که صرفا جایگزینی برای ابتکار کمربند و جاده نخواهد بود.  

بایدن در مذاکراتش همچنین دیگر رهبران را تحت فشار قرار خواهد داد تا روشن کنند که آنها معتقدند "کار اجباری خدشه دار کردن کرامت انسانی و یک نمونه فاحش از رقابت اقتصادی ناعادلانه چین" است تا نشان دهد آنها در دفاع از حقوق بشر جدی هستند.

این مقام درباره اعلامیه پایانی که پس از خاتمه نشست در روز یکشنبه منتشر میشود، گفت: ما قصد داریم روی حوزه‌های خاصی مثل سین‌کیانگ تمرکز کنیم که در آنجا کار اجباری در جریان است و این همان جایی است که ما باید ارزشهایمان را به عنوان گروه هفت بیان کنیم.

او تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که این طرح زیرساختی جهانی چگونه قرار است تامین مالی شود. این طرح شامل جمع آوری صدها میلیارد پول دولتی و خصوصی برای کمک به کاهش فاصله زیربنایی ۴۰ تریلیون دلاری در کشورهای نیازمند تا سال ۲۰۳۵ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گروه هفت گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت شهرستان خانمیرزا گفت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه دادند.
موسوی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد
  • هاکی روی یخ جوانان آسیا؛ نمایندگان کشورمان نتیجه را مقابل تایلند واگذار کردند
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا