Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به استقبال شهروندان تهرانی از طرح «باغچه‌های مشارکتی» از برگزاری مجدد این طرح در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجتبی دانشور گفت: طرح «باغچه‌های مشارکتی» در قالب پویش ارتقاء «فرهنگ آپارتمان نشینی» و با هدف ارتقای مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست، تقویت حس تعلق محله‌ای، ارتقای زیبایی منظر محیط سکونت و بهبود روابط همسایگی برای اولین بار در ۲۰ منطقه تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح «باغچه‌های مشارکتی» در مجتمع‌های مسکونی و شهرک‌های منتخب ۲۰ منطقه از پایتخت برگزار و ساکنان آپارتمان ها با یکدیگر باغچه‌هایی را طراحی و در زمینه کاشت گل و گیاه با یکدیگر همکاری کردند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: «باغچه‌های مشارکتی» با همکاری سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران طی ۱۲ روز برگزار و «کاشت مشارکتی و نگهداشت گل و گیاه در زندگی آپارتمانی و محیط همسایگی» در محلات و مجتمع های آپارتمانی دنبال شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر،  کمپین ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی در سه حوزۀ قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت و محیط زیست با تاکید بر مدیریت و کاهش پسماند توسط اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از اول دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا شهریور ۱۴۰۰ در پایتخت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران آموزش شهروندي مشارکت مردمی باغچه های مشارکتی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

علی‌محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که از دیرباز از فرهنگ و تمدنی کهن و ریشه‌دار برخوردار بوده است و این شهر همواره بر تارک افتخارات جلوه‌گری کرده است، تا جایی که نقطه اوج آن را می‌توان در ظهور مکتب حکمت، هنر و معماری و شهرسازی در اصفهان دانست.

وی افزود: به‌منظور پاسداشت این پیشینه گهربار و بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی مجدد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۵ سال پیش با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مدیریتی فرهنگی و نخبگان صاحب‌نظر، پیوست برنامه‌های شهر اسلامی را تدوین و در ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرانی-اسلامی از طریق بهره‌مندی از مطالعات گذشته وبا برنامه‌ریزی به اقدامات عملیاتی و اجرایی بپردازیم.

کد خبر 747723

دیگر خبرها

  • رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی