Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:37:28 GMT

مردم سالاری از دل دین آمده است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۰۹۳

مردم سالاری از دل دین آمده است

حجت الاسلام رضا افشار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که ما ادعا می کنیم نظامی هستیم که مبتنی بر خاص مردم و تصمیم عمومی حرکت می کنیم و حق تعیین سرنوشت مردم را از دل توحید گرفته‌ایم یعنی تقلیدی نیست و از دل غرب گرفته نشده است.

وی بیان اینکه خداوند آزادی را برای انسان خواسته و او را آزاد آفریده، تصریح کرد: جمع انسان ها هم جمع آزاد هستند وبه صورت کلی اسلام حق تعیین سرنوشت را به رسمیت شناخته است پس مردم سالاری دینی از دل دین آمده ؛ لذا معتقد هستیم اگرقرار است حکمرانی اتفاق بیفتد باید به خواست مردم باشد، حالا هرچه که این خواست مردم بیشتر لحاظ شود دارای حکمرانی بهتر می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخنان شهید بهشتی مبنی براینکه «تمایز انسان با سایر موجودات انتخاب گری او است»، اضافه کرد: نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همه ساز و کارهای آن وقتی مطلوب است که حق انتخاب گری انسان را به رسمیت بشناسد و هرچه این ساختار طراحی شده بیشتر حق انتخاب به جامعه بدهد اسلامی تراست و ما روز به روز رشد می کنیم که حق انتخاب گری بیشتری به آن ببخشیم یعنی اگرقانونی را مشاهده کردیم که حق انتخاب ها را محدود کرده از اسلام فاصله دارد.

افشار گفت: ما متاسفانه سال ها در تحقق عدالت درکشور  عقب افتادیم وشعاری که گفته می شد می خواهیم اختلاف طبقاتی را از بین ببریم با برنامه های غیراصولی یا حتی نگاه های غیر عادلانه که طبقه ضعیف در آن مطرح نیست، موضوعیتی ندارد  لذا در عمل روز به روز شاهد این اختلاف طبقاتی و حتی تبدیل شدن آن به گسل طبقاتی بودیم.

وی با عنوان اینکه جلیلی با نگاه عدالت محور کار خود را آغاز کرده است، بیان کرد: وی مطالعات گسترده ای را برای برون رفت کشور از شرایط موجود انجام داده و طی هشت سال از حوزه های مختلف نفت، انرژی، معدن، سلامت، بهداشت، آموزش، تربیت و حدود ۳۴ حوزه با کارگروه های تخصصی ترتیب داد و با یک برنامه تقریبا جامع به میدان آمده است.

افشار با تأکید براینکه مردم همیشه در صحنه رای گیری حضور دارند، ابراز کرد: اما انتظار دارند در این شرایط مشکلات دیده شود و از جدلهای هیجان، دوقطبی و پرخاش های انتخابات که هیچ سودی برای مردم نداشته پرهیز کنند چراکه آن ها خسته شده اند و دنبال این هستند که راه چاره بشنوند و راهکار و برنامه می خواهند تا کار انجام شود.

انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و با هفت نامزد برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی خوزستان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی خوزستان انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی خوزستان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حق انتخاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان متن پیام نماینده ولی فقیه در گلستان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انسان، والاترین آفریده خدای بزرگ و نشانه قدرت بی منتهای اوست. انسان، مستعد به همه صفات و کمالات الهی است. او را خلق کرد تا به مقام قرب الهی و جانشینی خدا در زمین برسد و این سیر جز با تعلیم و تربیت صحیح محقق نخواهد شد.

امام ( رضوان‌الله‌علیه ) فرمودند: «معلّمی شغل انبیا است»؛ این جمله خود جایگاه رفیع معلم را نشان می دهد و بنده بنا براهمیت تعلیم و تربیت تاکید دارم معلمین ما باید از میان بهترین ها انتخاب شوند.

به بیان متفکر و فیلسوف شهید مرتضی مطهری، معلم باید نیروی فکر و قوه ی ابتکارِ متعلم را زنده کند و آن را پرورش دهد و او را به سوی استقلال راهنمایی کند.از اینرو شأن والای معلم این است که ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک کند و ندای فطرت را به گوش همه رساند.   

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره ی متفکر شهید مرتضی مطهری از زحمات جامعه فرهنگیان استان گلستان در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های اسلام ناب و منویات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تقدیر و تشکر نموده و و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال خواستارم.

دیگر خبرها

  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد