Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:30:46 GMT

100 نفر مرتکب تخلفات انتخابی در فارس شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۰۹۵

100 نفر مرتکب تخلفات انتخابی در فارس شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل اکبری با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر، گفت: در راستای این موضوع ستادی با عنوان پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی متشکل از نیروهای امنیتی، سیاسی، قضائی، انتظامی، صدا و سیما و.. تشکیل شده است.

وی با بیان برخی از اقدامات انجام شده در زمینه آگاهی سازی داوطلبان و مردم، افزود: هدف از تشکیل این ستاد پیش‌بینی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی و آگاه‌سازی و آموزش مبانی حقوقی و قوانین انتخاباتی و به ویژه پوشش و رصد فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل فارس اظهار کرد: در همین راستا شعب ویژه‌ای بر اساس مصوبات این ستاد در تمام استان فارس تشکیل و برای همه قضات ابلاغ صادر شده و مشخصات این شعب ویژه و قضات مربوطه به هیأت نظارت، هیأت‌های اجرایی، فرمانداران و ضابطین دادگستری ابلاغ شده تا چنانچه شاهد جرایم ویا تخلفات بودند به این شعب اعلام کنند.

اکبری با اشاره به تشکیل جلسات هماهنگی این ستاد در هر ۱۰ روز یک بار، پیش از شروع تبلیغات انتخابات بیان کرد: در زیرمجموعه این ستاد کمیته‌هایی مانند رصد و پایش فضای مجازی، اطلاع رسانی، بررسی جرایم و تخلفات و … تشکیل شده و نقش اجرایی این کمیته‌ها در جلسات مورد ارزیابی قرار می‌گیردو چنانچه مواردی در حوزه جرم و تخلفات انتخاباتی باشد جهت پیشگیری ویا تعقیب قضائی به مراجع مربوطه اعلام می‌شود.

این مقام قضائی ابراز کرد: تاکنون صد نفر مرتکب تخلفات انتخاباتی شدند که از طریق این کمیته‌ها تذکر گرفتند و توجیه و شدند، همچنین در برخی موارد منتهی به تشکیل پرونده برای آن‌ها شده است.

او اظهار کرد: تمام موارد تخلفات و جرایم و موارد منع و مجاز که در قانون پیش بینی شده از طرق مختلف همچون توزیع کتابچه، جلسه توجیهی، اطلاعیه، برنامه‌های صداوسیما، فضای مجازی و… به اطلاع نیروهای برگزار کننده انتخابات، فرمانداران، داوطلبان، بخشداران و سایر نهادها و افراد مرتبط و عموم مردم رسیده است، تا بهانه عدم اطلاع از سوی متخلفان یا متهمان وجود نداشته باشد.

اکبری افزود: بر اساس مصوبات این ستاد می‌بایست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مسئولان سیاسی استان، جلسات حضوری با داوطلبین داشته باشند و موضوعات حقوقی و قانونی را برای آن‌ها تبین کنند تا بتوانند هواداران خود را در نحوه و روش‌تبلیغات و قوانین مرتبط آگاه کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل فارس بر ایجاد هماهنگی بین نیروهایی که مدیریت انتخابات را برعهده دارند شامل نیروهای سیاسی، قضائی، امنیتی و ضابطین دادگستری تاکید کرد و افزود: این هماهنگی‌ها سبب کاهش اختلاف نظر و بیشترین بهره برداری و آرام و امن سازی و شفاف سازی محیط انتخابات با کمترین تنش می‌شود.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه خلائی در اطلاع‌رسانی نداریم و نامزدها و داوطلبان کاملاً توجیه شده‌اند، یادآور شد: ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در کل استان فارس نزدیک به ۱۱۰ جلسه برگزار کردند و بیش از ۵۵۰ مصوبه داشته‌اند و در تمام حوزه‌های قضائی استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است و شعب ویژه نیز برای رسیدگی جرایم انتخاباتی فعال هستند و در ساعات غیراداری قاضی کشیک این وظیفه را برعهده می‌گیرد.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی فارس با تأکید بر هماهنگی ایجاد شده بین ضابطین انتظامی و امنیتی با قضات ویژه انتخاباتی و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر، عنوان کرد: در روز انتخابات تمام معاونین دادگستری شیفت بندی شده و به حوزه‌های قضائی مختلف اعزام می‌شوند، هر معاون چند شهرستان را پوشش می‌دهد تا اگر کمترین چالش و مشکل ایجاد شد معاون قضائی شخصاً نظارت و پیگیری کند.

او با اعلام اینکه نماینده دادگستری در کمیته امنیتی تشکیل شده در استانداری حضور دارد، افزود: اعضا کمیته مذکور در شهرستان‌های حساس نیز جهت توجیه و هماهنگی با مسئولان محلی حاضر شده‌اند، تا کنون چهار شهرستان حساس پیش‌بینی شده و در تمام مراحل انتخابات مورد نظارت قرار می‌گیرد تا از هرگونه تخلف وجرمی پیشگیری شود.

اکبری بر اهمیت فضای مجازی تاکید و اظهار کرد: فضای مجازی یک فضای گسترده است که در شرایط کرونا بیشتر توسعه یافته است، از این رو کمیته پایش و رصد فضای مجازی با حضور پلیس فتا و نیروهای مرتبط در این ستاد پیش بینی و تشکیل شده تا فضای مجازی به صورت مستمر مورد رصد قرار گیرد.

او تمام این اقدامات را در راستای ایجاد آرامش و فراهم کردن فضای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات خواند و گفت: چنانچه به هر دلیلی برخی افراد با هیچ روشی قانع نشده و به اقدام مجرمانه خود ادامه دهند در این صورت ضابطین دادگستری و نیروهای امنیتی گزارش این افراد را به دبیر خانه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی فرستاده و از آنجا به شعب ویژه ارسال می‌شود تا بر اساس قوانین اقدامات لازم انجام شود.

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس اعلام کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir به راحتی و به صورت ناشناس یا با ذکر هویت به دادستان‌ها و دستگاه قضائی دسترسی داشته و گزارش جرایم و تخلفات مشاهده شده خود را مستند در این سامانه ثبت کنند همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به دادستان‌ها یا شعب ویژه و قاضی کشیک شکایت خود را مستقیم اعلام کنند، البته اگر فردی متضرر شده و درخواست شکایت خصوصی دارد باید از طریق دفاتر قضائی اقدام کند.

اکبری از شهروندان خواست تا در راستای حفظ نظم عمومی و ایجاد آرامش با ضابطین دادگستری همکاری کنند و آن‌ها را در کنار خود بدانند تا انتخاباتی پرشوری همراه با آرامش را داشته باشیم.

کد خبر 5232842

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 شیراز دادگستری فارس انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا ایلام پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تخلفات انتخاباتی ضابطین دادگستری جرایم و تخلفات فضای مجازی تشکیل شده شعب ویژه پیش بینی ستاد پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا در مراسم معارفه رئیس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام علی عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسوولان دستگاه قضایی مطرح می شود، اجرای سند تحول قضایی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضایی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است. اظهارکرد: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رییس کل جدید دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است اذعان کرد: دستگاه قضایی در کنار دقت در رسیدگی به مسائل چالشی استان همچون مالباختگان خودرویی، اهل سرعت است و کسی نمی‌تواند مسیر اجرای عدالت را مخدوش کند اما مردم هم باید صبر و حوصله داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسوولان همدلی و همراهی باشد قطعا در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

در پایان مراسم با حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900685

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس