Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدنی گفت: ۴۰ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد به زنان و دختران اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بنیاد برکت، «امیرحسین مدنی»همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران با بیان این مطلب افزود: 40 درصد از کارآفرینان بنیاد برکت را زنان و دختران تشکیل می‌دهند و از 300 هزار شغل خرد و خانگی ایجاد شده تا پایان سال 99، بیش از 120 هزار شغل به آن‌ها تعلق داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: همچنین از 70 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور پیش‌بینی شده برای سال جاری هم 28 هزار طرح به زنان و دختران اختصاص دارد که ایجاد 84 هزار فرصت شغلی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.


به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری اشتغال‌زایی برای بانوان تا پایان سال گذشته، 36 هزار میلیارد ریال بوده است.


مدنی تاکید کرد: برای ایجاد 84 هزار شغل در دستور کار برای سال جاری نیز اعتبار 38 هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است.


وی درباره رسته‌های مشاغل ایجاد شده برای زنان و دختران نیز توضیح داد: تولید پوشاک، صنایع دستی، فرش، محصولات گلخانه‌ای، دام‌پروری و خدماتی بیشترین سهم را از این مشاغل به خود اختصاص می‌دهند.


مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح سهم و حضور زنان در میان تسهیل‌گران این بنیاد نیز گفت: زنان و دختران جوان 40 درصد از تسهیل‌گران بنیاد را تشکیل می‌دهند و در حال حاضر، 320 تسهیل‌گر زن در سراسر کشور مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی به محرومین هستند.


مدنی خاطرنشان کرد: این تسهیل‌گران در سراسر کشور با حضور در مناطق روستایی و محروم اقدام به شناسایی زنان متقاضی اشتغال و تشکیل پرونده برای آن‌ها می‌کنند. این زنان پس از اهلیت‌سنجی‌های فنی، برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.


مدنی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه بنیاد برکت از زنان و دختران گفت: بخش عمده‌ای از حمایت‌های ویژه بنیاد از اقشار خاص و آسیب‌پذیر جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانیان، معلولین و خانواده‌های دارای معلول، سربازان و خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل شامل زنان و دختران جوان می‌شود و به شکل ویژه از آن‌ها حمایت و پشتیبانی صورت می‌گیرد.


مدیرعامل بنیاد برکت افزود: بنیاد در حال برگزاری رویداد ملی «بانوی برکت» با هدف کارآفرینی در حوزه کسب‌وکارهای خانگی و خانوادگی برای بانوان است. طراحی مدل‌های بومی برای افزایش حضور بانوان در حوزه‌های اقتصاد خانواده و کسب‌و‌کارهای خانگی، افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تقویت شبکه اجتماعی بانوان کارآفرین بنیاد برکت و ارائه طرح‌های صنایع خلاق در کسب‌و‌کار بانوان از جمله اهداف برگزاری این به‌شمار می‌رود.


مدنی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای زنان و دختران جوان عنوان کرد: بنیاد برکت با طراحی و تشکیل زنجیره تولید، سعی در راه‌اندازی مشاغل پایدار و ماندگار برای کارآفرینان زن دارد و تسهیل‌گران تا ثبات و به سوددهی رسیدن طرح‌ها در کنار این زنان می‌مانند.


 وی با اشاره به راه‌اندازی 70 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در سال جاری گفت: 350 شهرستان و 12 هزار روستا تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.


مدیرعامل بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد برکت اشتغال زنان اشتغالزایی مدیرعامل بنیاد برکت زنان و دختران اشتغال زایی تسهیل گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ کابینه دولت رئیسی در شهریورماه ۱۴۰۰ از مجلس رای اعتماد گرفت و به نوعی می‌توان گفت برنامه‌های اقتصادی دولت از مهرماه به طور رسمی کلید خورد و اجرایی شد. یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تیم اقتصادی دولت سیزدهم، رسیدگی به وضعیت افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار مسکن بود. رویکردی که با شعار ساخت چهار میلیون مسکن در طول عمر دولت همراه شد تا بتواند کفه عرضه و تقاضای مسکن را تا حدودی متعادل کند؛ اما این روند در اجرا با مشکلات بسیاری همچون عدم همراهی شبکه بانکی برای تامین مالی نهضت ملی مسکن مواجه شد و عملا از هدف گذاری مورد نظر دور شد. در نتیجه به دنبال عدم عرضه مناسب و موثر خانه به بازار و همچنین نقش انتظارات تورمی از چشم انداز شاخص ارزی، منجر به رکوردشکنی قیمت‌ها در بازار مسکن تا به امروز شده است.  

بررسی جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی پیرامون تحولات بازار مسکن شهر تهران این وضعیت را تایید می‌کند. به گونه‌ای که میانگین قیمت یک متر خانه در پایتخت از رقم ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار تومانی در مهرماه ۱۴۰۰ به رقم ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ رسیده است؛ به بیان دیگر شاهد جهش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران بوده ایم.

اما از سوی دیگر به رغم افزایش قیمت میانگین یک متر مسکن به بالای ۸۱ میلیون تومان، رکود در این بازار مشهود است. به گونه‌ای که در فروردین امسال تعداد معاملات مسکن تهران تنها ۱۵۰۸ مورد بوده است که نسبت به اسفند سال قبل ۷۵.۶ درصد کمتر بوده و نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز ۱۴.۲ درصد افت داشته است که نشان از فضای رکودی در دادوستد‌های مسکن پایتخت دارد.

بررسی آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی بیان گر رقبت خریداران به خانه‌های با عمر کمتر از پنج سال است؛ چراکه در فروردین امسال این نوع خانه با سهم ۳۰.۱ درصدی از تعداد کل معاملات و ثبت ۴۵۴ معامله، در صدر قرار داشته اند و در رتبه بعد نیز نقطه مقابل یعنی خانه‌های با بیشترین زمان ساخت یعنی بیش از ۲۰ سال قرار دارند که سهم معاملات این خانه‌های کلنگی با ۳۷۰ معامله، ۲۴.۵ درصد بوده است.  

در این میان، نگاهی به تعداد معاملات مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران نشان می‌دهد در شروع سال جاری، منطقه ۵ با سهم ۱۲.۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۱۰، ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۱۰.۷، ۸.۶ و ۸.۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنر‌ای مسرکونی معامله شده معادل ۱۵۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با  ۴۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

  چند نکته مهم از تحولات مسکن در فروردین ۱۴۰۳


همان طور که اشاره شد میانگین قیمت یک متر خانه در تهران به حدود ۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است؛ این در حالی است که ۵۹ درصد از خانه‌های معامله شده در آغاز سال جدید، با قیمتی کمتر از این رقم معامله شده است و از سوی دیگر ۵۶.۳ درصد از معاملات نیز به واحد‌های مسکونی با ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان تعلق داشته است که در نوع خود قابل تامل است و در نهایت سهم واحد‌های مسکونی با مساحت کمتر از ۸۰ متر از کل معاملات فروردین ماه، ۵۷.۷ درصد بوده است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چگونه دختری را عاشق خود کنیم؟ راهنمای کاربردی برای آقایان
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!