Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:35:04 GMT

حضرت معصومه (س) نماد تقوا و ولایت پذیری است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۲۸۳

حضرت معصومه (س) نماد تقوا و ولایت پذیری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در همایش بصیرتی هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و فرصت ارزشمند این ایام در راستای تبیین معارف اهل بیت (ع)، گفت؛ دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است و از این فرصت ارزشمند باید در راستای ترویج سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و با اشاره به اهمیت این ایام در راستای ترویج معارف اهل بیت (ع) به ویژه ترویج فرهنگ رضوی، اظهار داشت: امروز ولایت پذیری یکی از مهم‌ترین شاخصه شیعیان در جهان بشمار می‌آید و قطعاً دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک این جایگاه بسیار مهم در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر، افزود: حضرت فاطمه معصومه (ع) نماد تقوا، پاکدامنی و ولایت پذیری است و دختران امروز جامعه اسلامی باید از این بانوی با کرامت و ارزشمند اسلام الگو برداری کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ولایت پذیری را مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه سلام الله علیها دانست و تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) هم اهل قیام بود و در مدینه قعود نداشت و در دفاع از ولایت از مدینه با ۴۰۰ نفر به شهر قم مهاجرت کرد و در طول مسیر به روشنگری پرداخت و دهه کرامت دهه ولایت پذیری و تجدید بیعت و عهد با ولایت است و به فرموده امام راحل ولایت فقیه ادامه ولایت رسول الله (ص) است.

حجت الاسلام شکریان امیری با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات و حضور حداکثری و مشارکت همه آحاد جامعه خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم و مشارکت همه آحاد جامعه مشت محکمی به دهان یاوه گویان و جبهه استکبار جهانی خواهد بود و تمامی تلاش‌های چندین ساله آنان را پوچ و بیهوده خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود ضمن اهمیت انتخاب اصلح با توجه به معیارهای رهبری معظم انقلاب، اظهار داشت: مشارکت همه اقشار تأثیرگذار جامعه ائم از حوزه و دانشگاه و حضور آگاهانه برای انتخاب اصلح می‌تواند ایران اسلامی را در برابر همه تهدیدها ایمن کند و بسیاری از مشکلات پیش روی کشور را که همان مشکلات معیشتی و اقتصادی است برطرف و یا کاهش دهد.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه مازندران در بخش پایانی سخنان خود حضور و مشارکت حداکثری را در پای صندوق‌های رأی، موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی دانست و بیان داشت: حضور حداکثری و انتخاب اصلح موجب عظمت انقلاب و عزت جمهوری اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان امیری در پایان با اشاره به بیانات بسیار مهم و راهگشای رهبری معظم انقلاب در سالروز رحلت بناینگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، تاکید کرد: حلقه‌های میانی و جریان‌های فرهنگی مردمی همچون گذشته در لبیک به فرامین رهبری معظم انقلاب و دعوت عموم مردم ایران پای صندوق‌های رأی و ایجاد خلق حماسه سیاسی تلاش کنند.

کد خبر 5232859

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران ساری دهه کرامت انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا ایلام ولایت پذیری دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: بنا بر تدابیر اندیشیده شده، حرم مطهر حضرت معصومه(س) به دبیرخانه دائمی تکریم دختران و بانوان تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف بعد از ظهر امروز در نشست ستاد ملی دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: جشن‌های دهه کرامت را روز پنج‌شنبه با آئین خطبه‌خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از گذشته مراسم آغاز و پایان دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، افزود: بنا بر تدابیر اندیشیده شده، حرم مطهر حضرت معصومه(س) به دبیرخانه دائمی تکریم دختران و بانوان تبدیل شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در تمام روزهای دهه کرامت برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در این برنامه‌ها تلاش شده است از ظرفیت اصحاب رسانه و رسانه ملی نیز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که دهه کرامت امسال پررونق‌تر و باشکوه‌تر از سنوات گذشته برگزار شده و مورد رضایت خداوند قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد