Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور در سومین اطلاعیه خود خطاب به مردم ایران، با اشاره به آنچه اهمال سستی در در موضوع بررسی صلاحیت‌های دوره پنجم شوراهای کشور خوانده، درباره رخدادها و ادعاهای مربوط به بررسی صلاحیت‌های دوره ششم و اختلاف نظر خود با وزارت کشور انتخابات شوراها نوشته است:

«باسمه تعالی

اطلاعیه شماره سه

«اطلاعیه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور»

ملت شریف و فهیم و انقلابی ایران اسلامی

بیش از چهل سال از استقرار «نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» بعنوان پدیده ایی نو در امر نظام سازی و حکمروایی مبتنی بر اسلام و رأی مردم تحت لوای ولایت فقیه می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات بعنوان رکن مردم سالاری دینی، همواره در نظام مقدس «جمهوری اسلامی» مورد تاکید امامین انقلاب اسلامی و با حضور پرشکوه آحاد ملت برگزار شده که از جمله برگزاری ۵ دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سرتاسر ایران اسلامی موید این رویکرد مردم سالارانه است.

متأسفانه در دوره پنجم شورا‌ها با اهمال و سستی در اجرای درست قانون انتخابات شورا‌ها در هیأت‌های اجرایی و نظارت، به ویژه در موضوع "بررسی صلاحیت‌ها" افرادی به شورا‌ها راه یافتند که نتایج آن تشکیل بیش از ۱۰۰۰ پرونده قضایی و انحلال تعدادی از شورا‌ها بود که علاوه بر آثار سوء آن بر نظام شورایی کشور، شورا‌ها را در خدمت صادقانه و انقلابی مغبون و معطل کرد. حال با توجه به برخی اظهارات غیر مسئولانه و بیانیه ناصواب ستاد انتخابات کشور لازم است توضیحاتی به اطلاع ملت شریف ایران برسد:

۱) هیأت مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شهر و روستای کشور که منتخب مجلسی انقلابی است با توجه به تجربیات گذشته، با تمام توان و ظرفیت کارشناسی و استفاده از مراجع قانونی و رسمی و دستگاه‌های نظارتی مسوول در اعلام سوابق داوطلبین، به بررسی صلاحیت داوطلبین پرداخت و در موعد قانونی نتایج را به وزارت کشور (ستاد انتخابات) اعلام کرد.

۲) در پایان بررسی صلاحیت‌ها در هیئات اجرایی و نظارتی شهرستان و استان و بنا بر درخواست دستگاه‌های نظارتی موضوع ماده ۴۹ قانون انتخابات شورا‌ها از جمله درخواست کتبی وزارت اطلاعات دولت یازدهم مبنی بر وصول مدارک جدید برای برخی از داوطلبان انتخابات و همچنین با توجه به اختیارات قانونی هیأت مرکزی نظارت مصرح در بند ج ماده ۶۳ مبنی بر «رسیدگی نهایی به شکایات و پرونده‌ها و مدارک انتخابات» پرونده تعدادی از داوطلبین مورد بررسی مجدد قرار گرفت و نتیجه نهایی در مهلت قانونی به ستاد انتخابات کشور اعلام گردید که ظاهرا به مذاق برخی از عناصر سیاسی دولتی و جناحی خوش نیامده است و با کارشکنی در تصمیمات قانونی هیأت مرکزی نظارت، به دنبال تأیید افرادی هستند که صلاحیت آنان مستند به ادله و مدارک قانونی و نظرات وزارت اطلاعات دولت دوازدهم و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی، رد شده است و حضور آنان درانتخابات شورا‌ها علاوه بر خسارات جبران ناپذیر، وجاهت قانونی این انتخابات را خدشه دار خواهد نمود.

۳) بنابر نص صریح ماده ۶۴ قانون انتخابات شورا‌های شهر و روستا، هیچ سازمان و دستگاهی به استثناء هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی در مقام ناظر مجاز نیست در امر انتخابات مداخله کند. استناد ستاد انتخابات کشور به نامه معاونت حقوقی ریاست جمهوری در روند اجرای وظایف خود تخلفی آشکار از اجرای قانون است.

بیشتر بخوانید

ماجرای جنجالی تایید صلاحیت شورا‌های شهر و روستا/ وزارت کشور و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها چه می‌گویند؟  ۲هزار داوطلب ردصلاحیت شده انتخابات شوراها تایید شدند/ شوراها مجموعه های سیاسی نیستند

۴) بنا بر ماده ۷۳ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور مصوب ۱۳۶۵ امر نظارت بر انتخابات در انحصار هیأت مرکزی نظارت است و ورود دستگاه مجری به امر نظارت، بدعتی خطرناک است که در صورت ادامه و الحاح بر آن، لطمات جبران ناپذیری در امر انتخابات حادث خواهد کرد.

در پایان هیأت مرکزی نظارت با تاکید بر روند‌ها و اختیارات قانونی خود و همچنین تعامل سازنده با ستاد انتخابات کشور، از وزیر محترم کشور می‌خواهد تا با اجرای دقیق مر قانون در زیر مجموعه تحت امر خود، زمینه برگزاری انتخاباتی شکوهمند، قانونی و سالم را فراهم نماید.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها مجلس یازدهم دولت دوازدهم وزارت کشور قانون انتخابات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا انتخابات شورا های اسلامی ستاد انتخابات کشور انتخابات شورا ها انتخابات شوراها بررسی صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، به دنبال ثبت شکایت مردمی در خصوص فعالیت افراد سودجو در زمینه لیزر پوست، تزریق ژل، بوتاکس‌ و ... با سوء استفاده از پروانه طبابت پزشک عمومی و در قالب مطب، از محل فوق بازدید به عمل آمد.

با توجه به ایجاد موسسه غیر مجاز و احراز تخلف شامل رویت تجهیزات، دارو و حضور بیمار، محل مطب پلمب شد.

همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم