Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@13:37:32 GMT

لیست حماس برای مبادله اسرا اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۵۰۷

لیست حماس برای مبادله اسرا اعلام شد

یک رسانه اسرائیلی مدعی شد رهبران گروه‌های مختلف  فلسطینی دربند اسرائیل در راس لیست ارائه شده حماس برای مبادله با نظامیان اسرائیلی قرار دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم پایگاه اطلاع رسانی «نیوز وان» در گزارشی در این رابطه ادعا کرد در پی به حرکت در آمدن مجدد روند مذاکرات برای مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس در شرایطی که اسرائیل به دنبال مشروط کردن بازسازی خرابی های جنگ در غزه با گشایش در پرونده چهار اسرائیلی مفقود شده در این منطقه است، حماس لیستی از اسرای مورد درخواست خود را که باید اسرائیل در این چارچوب آزاد کند را تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه عبری زبان به نقل از منابع مصری خبر داد، یک هیئت بلند پایه امنیتی از سوی حماس به ریاست مروان عیسی دستیار محمد ضیف رهبر گردان های عز الدین قسام شاخه نظامی حماس به قاهره سفر کرده تا در رابطه با پرونده مبادله اسرا  با سرویس اطلاعات مصر به مذاکره بپردازد، در این بین یک هیئت امنیتی اسرائیلی هم بعد از هیت حماس خود را به قاهره رساند تا در رابطه با همین پرونده با طرف مصری رایزنی کند.

به گفته منابع مصری، دولت بایدن فشارهایی را بر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر وارد کرده تا هرچه زودتر شکاف موجود در مذاکرات بین دو طرف کاهش یافته و مواضع حماس و اسرائیل در رابطه با مسئله مبادله اسرا به بسترهای مشترکی برسند تا بعد از آن زمینه بازسازی نوار غزه و فراهم کردن زمینه یک آتش بس طولانی مدت فراهم شود.

در این بین اسرائیلی‌ها تاکید دارند، حماس همچنان بر خواسته خود مبنی بر آزادی 1111 اسیر فلسطینی به عنوان بخشی از این توافق پافشاری می‌کند.

رمزگشایی رسانه‌های اسرائیلی از راز تکرار شماره «1111» در سخنان رهبر حماس

 

همچنین در لیست حماس نام صدها نفر از اسرای فلسطینی که محکومیت‌های طولانی مدت را در زندان‌های اسرائیل سپری می‌کنند، دیده می‌شود؛ امری که اسرائیل به شدت با آزادی آنها مخالف است.

به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی این اقدام می‌تواند محبوبیت حماس را در صحنه فلسطین به شدت بالا ببرد زیرا کاری را محقق می‌کند که تشکیلات خودگردان از انجام آن عاجز مانده است.

برخی از شخصیت‌های فتح هم به این رسانه عبری زبان خبر دادند که حماس نام «مروان البرغوثی» رهبر برجسته این گروه و «احمد سعدات» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را در لیست خود قرار داده است.

نام مروان البرغوثی در توافق آزادی شالیت هم قرار داشت اما دست آخر در مقابل پافشاری شدید اسرائیل ،  حماس از آن صرف نظر کرد.

گفته می‌شود اسرائیل بیشتر به این خاطر مانع از آزادی مروان البرغوثی شد تا این شخصیت فلسطینی تهدیدی برای محمود عباس در ریاست تشکیلات خود گردان ایجاد نکند.

به گفته نیوز وان، برغوثی از دیدگاه اسرائیل مهندس انتفاضه دوم و دست راست یاسر عرفات بود که از محبوبیت زیادی در صحنه فلسطین برخوردار بوده و به او لقب نلسون ماندلای فلسطینی داده شده‌اند.

این رسانه عبری زبان در بخش دیگری از این گزارش خبر داد: تشکیلات خودگردان فلسطین از پیشرفت حاصل شده در مذاکرات مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس ابراز ناخرسندی کرده و مسئولان این تشکیلات بارها اعلام کرده اند انجام چنین توافقی می‌تواند  جایگاه حماس را در کرانه باختری تقویت کند؛ امری که به معنای تضعیف محمود عباس است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبادله اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آفتاب‌‌نیوز :

 یک مقام ارشد حماس بامداد امروز (چهارشنبه)، به روزنامه «العربی الجدید» گفت که کابینه اسرائیل به صورت سازمان‌یافته در تلاش است تا افکار شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسرای اسرائیلی را گمراه کند.

این مقام حماس که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره پیشنهاد حماس برای آزادی ۲۰ اسیر به جای ۴۰ اسیر در مرحله نخست توافق تبادل اسرا را تکذیب کرد؛ پیشنهادی که به گفته رسانه‌های اسرائیلی اخیرا در دور جدید مذاکرات قاهره به آن پرداخته شده است.

منبع یادشده همچنین گفت که بر خلاف ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره زنده ماندن تنها ۲۰ اسیر اسرائیلی در غزه، شمار اسرا را دقیقا نمی‌توان اعلام کرد و حماس به‌تن‌هایی ۳۰ ژنرال و افسر شاباک (سازمان امنیت داخلی رژیم اسرائیل) از فرماندهان و مقامات نظامی یگان‌های مناطق و جایگاه‌های حساس ارتش اسرائیل را همچنان در اسارت دارد.

او اشاره کرد که این افراد در مکانی بسیار دور و در جایی که به‌شدت تحت مراقبت ویژه قرار دارند، نگه‌داری می‌شوند و دست ارتش اسرائیل به آن‌ها نمی‌رسد.

این مقام حماس همچنین گفت کابینه نتانیاهو هویت برخی از اسرای نظامی را برای جلوگیری از برانگیخته شدن خشم ارتش خود پنهان نگاه داشته است.

این عضو ارشد حماس همچنین خبر داد «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه که ارتش اسرائیل به دنبال ترور اوست، به‌رغم جنگ و عملیات‌های اطلاعاتی ارتش اسرائیل، از وقایع جنگی دور نیست.

او توضیح داد: «صحبت از اینکه السنوار در تونل‌ها حضور دارد، تنها ادعای نتانیاهو و دستگاه‌های اوست تا این‌گونه در برابر اسرائیلی‌ها و متحدانشان روی شکست خود در تحقق اهداف اعلام‌شده‌شان سرپوش بگذارند.»

این مقام حماس ادامه داد که یحیی السنوار «اخیرا از مناطق درگیری میان مقاومت و ارتش اسرائیل بازدید کرده و با برخی از رزمندگان جنبش روی زمین و نه در تونل‌ها دیدار کرده است.»

او در پایان اضافه کرد: «در گفتگو‌هایی که اخیرا میان سران حماس در داخل و خارج [از فلسطین]صورت گرفته، السنوار سران ارشد جنبش [حماس]را در جریان وضعیت مقاومت در نوار غزه قرار داده و با ارائه آمار و گزارش‌های میدانی دقیق بر وضعیت خوب مقاومت و صلابت و توان آن در تقابل با نیرو‌های اشغالگر تاکید کرده است.»

به دنبال انتشار این مصاحبه، منابع اسرائیلی، شامگاه امروز (چهارشنبه) خبر دادند ده‌ها شهرک‌نشین مقابل خانه نتانیاهو در قدس تظاهرات بر پا کرده‌اند و علیه او و کابینه‌اش شعار سر داده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان نتانیاهو و کابینه او را مسئول شکست توافق تبادل اسرا دانستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر اسرائیلی: کل غزه را نابود کنید
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند