Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که کمک به سایر کشور‌ها برای تامین واکسن و دارو‌های کرونا مسئولیت مسکو به عنوان یک قدرت علمی پیشرو در جهان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه تاکید کرد که کمک به کشور‌های دیگر برای تامین واکسن کرونا مسئولیت مسکو به عنوان یک قدرت پیشروی علمی در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی متذکر شد که قدرت آکادمی علمی روسیه سال گذشته آشکار شد، زمانیکه مردم سراسر جهان منتظر دانشمندان برای نجات از پاندمی کرونا بودند؛ و محققان ما به این موفقیت دست یافتند. ما می‌توانیم آن را یک پیروزی بنامیم.

پوتین در ادامه یادآوری کرد که دانشمندان روس فورا واکسن امن و موثر اسپوتنیک-وی را تولید کردند که به روسیه اجازه داد نه تنها از دسترس بودن دارو برای شهروندان خود مطمئن شود بلکه همچنین کمک‌های خود را در این زمینه به کشور‌های دیگر نیز ارائه کند؛ و این مسئولیت کشور ما به عنوان یک کشور پیشروی علمی در سرتاسر جهان است.

پوتین پیش از این نیز درباره میزان موثر بودن واکسن اسپوتنیک گفته بود: «بگذارید یادآوری کنم که واکسن روسیه به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین و موثرترین [واکسن‌های ویروس کرونا]محسوب می‌شود. اثربخشی این واکسن بیش از ۹۶ درصد است و به گفته مقامات ما، تاکنون مورد مرگی در اثر استفاده از آن گزارش نشده است».

دغدغه پوتین برای کمک به کشور‌های دیگر در تامین واکسن کرونا در حالیست که رهبران گروه هفت در نشست اخیر خود در انگلیس علیرغم ادعا‌ها درباره دغدغه‌مندی خود نسبت به واکسیناسیون کشور‌های فقیر، درخواست‌ها برای تامین بودجه مورد نیاز به منظور رفع کمبود واکسن کرونا در این کشور‌ها را رد کردند.

پیشتر «تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به وضعیت نامناسب توزیع واکسن ضد کرونا در جهان، گفت دنیا وارد وضعیت «آپارتاید واکسن» شده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت که در یک نشست مجازی در «مجمع صلح پاریس» سخنرانی می‌کرد گفت: «مشکل بزرگ، عدم توزیع است، بنابراین، راه حل توزیع بیشتر است.»

پیشتر، چین اعلام کرده بود در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن‌های ضد کرونا را انبار کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پوتین تامین واکسن داروی کرونا تامین واکسن عنوان یک برای تامین کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!