Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:44:37 GMT

در اولین نشست شورای اداری ۱۴۰۰ شاهین‌شهر چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۵۵۵

در اولین نشست شورای اداری ۱۴۰۰ شاهین‌شهر چه گذشت؟

ایسنا/اصفهان امام جمعه شاهین‌شهر با اشاره اعلام دستگاه‌های نظرسنجی مبنی بر احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات گفت: اکنون کشور در یک کشمش و جنگ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته که امثال شهید سردار قاسم سلیمانی اگر به این کارزار ورود می‌کرد اسلحه روشنگری در دست گرفته و القائات و خوراک‌های رسانه‌ای که با هدف دلسری و دلزدگی عمومی در جامعه تهیه شده‌اند را، نقش برآب می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قاسم هاشمی در اولین نشست شورای اداری سال ۱۴۰۰ شاهین‌شهر و میمه که با حضور مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی که با محوریت انتخابات، امروز (شنبه-۲۲ خرداد ماه) برگزار شد، افزود: تمدن سازی جمهوری اسلامی بر مردم سالاری دینی پایه‌گذاری شد و جمهوریت در کنار اسلامیت معنا و مفهوم یافت، اما در الگوی سکولار توجه و تمرکز بر جمهوریت بوده و اسلام را نادیده می‌گیرند و در الگوی مقابل آن، که همان مذهبی است تمرکز بر اسلام بوده و جمهوریت نادیده گرفته می‌شود که خروجی اولی؛ وادادگی غربی، تهی سازی درونی سیرت انقلاب، سازشکاری و ... بوده و خروجی دومی تحجر است.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه هر دو الگو غلط و نادرست است، افزود: خدشه بر هر دو گزاره جمهوریت و اسلامیت خطا بوده و دولت آینده باید مظهر توامان جمهوریت و اسلامیت باشد که به غیر از مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو محقق نمی‌شود. 

هاشمی با اشاره به نارضایتی‌های عمومی در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و ... کشور، و با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌ها و نهادهای اداری و اجرایی کشور، تصریح کرد: انتخابات یعنی عهد مجدد و بیعت دوباره با جمهوری اسلامی و راهکار خروج از شرایط بحرانی کنونی قهر با برخی عملکردها و روش‌های مدیریتی است نه قهر با صندوق‌های رای.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی- نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس نیز در این نشست با اشاره به نظرسنجی‌های ادارات، اظهار کرد: در پایان هفته جاری، اولین انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه گام دوم انقلاب با حضور مردم رقم خواهد خورد که فرصتی مغتنمی در اثبات کارآمدی بیشتر نظام جمهوری است.

وی انتخابات را همانند کشت یک روزه و برداشت چهار ساله عنوان کرد و گفت: انتخابات تنها راه برون‌رفت برای اصلاح اشکلات کنونی است و آنانی که منافع، سربلندی، عزتمندی و اقتدار ایران را نمی‌خواهند بر عدم مشارکت مردم در انتخابات موج سواری بسیار خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، قهر با صندوق‌های رای را راهکار مناسبی برای ناراحتی‌ها و دلخوری‌ها ندانست و گفت: تمام جریانات و تفکرات خارج از کشور در مقابل جمهوری اسلامی دارای جایگاهی متزلزل و ضعیف تر از هر زمان دیگری است و برای نشان دادن عزتمندی و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی باید با هر زبان و روشی مردم را ترغیب و تشویق به مشارکت در انتخابات کرد.

صیانت از آرا وظیفه هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ شاهین‌شهر و میمه

رئیس هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ شاهین‌شهر و میمه، نیز در ادامه این نشست با قدردانی از همراهان اجرایی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، از هجمه‌های غیرمنصفانه به دولت و عدم ایجاد شرایط و امکان پاسخگویی برای دولت گلایه کرد و گفت: با توجه به وجود برخی کاستی ها و چالش‌ها در دولت یکی از مباحث مهم که تمام جنبه‌های اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، رفاهی و ... را در بر می‌گیرد، برجام است که تمام کاندیداهای این دوره ریاست جمهوری بر اثرات آن تاکید داشته و در برنامه کاری خود پیگیری مذاکرات و توافقات را مورد توجه قرار داده‌اند.

تاجمیری دیگر عملکرد مثبت و حائز اهمیت دولت در این سال‌ها را طرح تحول سلامت برشمرد و افزود: طرح تحول سلامت یکی از عملکردهای خاص در انقلاب دیجیتالی است که کارایی و اثر بخشی آن در سطح استان اصفهان را می‌توان خدمات دهی روزانه به بیش از ۲۵۰۰ بیمار کرونایی در سال گذشته برشمرد.

وی بر پاسداشت اصل انتخابات و تکریم شان و منزلت آن تاکید کرد و ادامه داد: عناصر اصلی یک انتخابات رقابت، مشارکت و شایسته‌گزینی است که هیات اجرایی انتخابات شاهین شهر و میمه از آرای مردم صیانت کرده و امانت‌دار حق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان خواهد بود.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه انتخابات در ۶ شهر و ۱۴ روستا و ۱۰۵ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود، ادامه داد: در انتخابات پیش رو ۷۸ شعبه سیار و ثابت در شاهین‌شهر، ۱۴ شعبه شهر گز، ۵ شعبه شهر گرگاب و ۱۸ شعبه بخش میمه فعال خواهند بود که ۲۲۹ نفر در شوراهای شهری و روستایی برای ۳۲ کرسی شهری و ۴۸ کرسی روستایی به رقابت می‌پردازند.

وی، شاهین‌شهر را یکی از ۹ شهر کشور در انتخابات تمام الکترونیک برشمرد و تصریح‌ کرد: برنامه تامین امنیت انتخابات در طراحی شعب از منظر چیدمان و نیز رعایت آداب بهداشتی برای حفظ سلامت برگزارکنندگان و رای دهندگان تدوین و تمهیدات لازم اندیشیده شده‌ است.

تاجمیری، بر هوشیاری مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و اداری و زیرمجموعه ها در برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: هر دستگاهی به فراخور ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در امر خطیر مشارکت بدون ایجاد شبهه در راستای جلب، تشویق و ترغیب عمومی در انتخابات در فضای حقیقی و مجازی باید فعالیت کند.

وی با تاکید بر شیوع همه‌گیری کرونا، تاکید کرد: در روند برگزاری انتخابات به منظور پرهیز از ساده انگاری و عادی سازی شرایط ابزار و ملزومات بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا در شعب اخذ رای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها انتخابات رياست جمهوري مشاركت حداكثري شاهین شهر و میمه جمهوری اسلامی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند

جامعه‌شناس سیاسی گفت: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث می‌شود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود. - اخبار سیاسی -

محسن ردادی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت‌ماه در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد، طی سخنانی اظهار داشت: اتفاقات اخیری که در عرصه داخلی و منطقه‌ای رخ داد، می‌تواند در انتخابات موثر باشد. البته اگر این وقایع در دور اول انتخابات بود قطعاً تأثیر جدی‌تری داشت و موجب حضور پرشورتر مردم در صحنه می‌شد.

وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است وی افزود: از یک طرف خیزش جهانی علیه اسرائیل و از طرف دیگر اتفاقی که درخصوص پاسخ ایران به اسرائیل افتاد و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران ثابت شد. این دو واقعه جوّ جامعه را به‌گونه‌ای پیش بُرده که حضور مردم پای صندوق‌های رأی هم از لحاظ تعداد و هم از نظر نوع رأی حتماً می‌تواند تحت تأثیر این دو واقعه قرار بگیرد.

جامعه‌شناس سیاسی گفت: از سویی دیگر حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات باعث می‌شود که قدرت نرم جمهوری اسلامی افزایش یابد. بعضا هستند کسانی که تصور می‌کنند که کار انتخابات تمام شده و قرار نیست انتخابات در سراسر کشور برگزار شود و ممکن است به شکلی که باید، برای موضوع انتخابات اهمیت قائل نباشند، که البته صحیح نیست.

ردادی عنوان کرد: در شرایطی هستیم که قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران از یک‌طرف اثبات شده و از طرف دیگر پیام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته؛ این‌زمان بسیار اهمیت دارد پیامی به دنیا صادر شود که نشان بدهد جمهوری اسلامی از داخل هم مستحکم، متحد و منسجم است.

وی خاطر نشان کرد: این مهم باعث تقویت قدرت نرم داخلی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. کسانی که رأی می‌دهند توجه داشته باشند که رأی و تلاش آن‌ها برای حضور در انتخابات و این احساس وظیفه که رخ می‌دهد مکمل پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل بوده و در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

این جامعه‌شناس سیاسی بیان کرد: امروزه شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در سراسر دنیا هستیم؛ رأی و حضور گسترده‌ی مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند موضع جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را افزایش بدهد.

ردادی هم‌چنین درخصوص میزان اهمیت و تأثیر حضور مردم در صحنه انتخابات نیز بیان کرد: مهم‌ترین اثر حضور مردم در انتخابات این است که کیفیت انتخاب نمایندگان را بالا می‌برد یعنی افرادی که با گزینش تعداد زیادی از مردم به مجلس راه پیدا کنند حتما هم کیفیت‌شان و قدرت نمایندگی‌شان بیشتر از افرادی است که با تعداد آراء کم به مجلس راه پیدا کرده باشند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم مجلس در رأس امور باشد هم‌چنان که امام خمینی(ره) فرمودند، یکی از ابزار و یک مقدمه‌ این است که اصولاً نمایندگان در طراز و بهترین نمایندگانی که در دسترس مردم هستند به عنوان نماینده به مجلس فرستاده شوند.

جامعه‌شناس سیاسی اظهار داشت: این اگر اتفاق بیفتد مجلس از لحاظ راهبردی و عقل تصمیم‌گیری در مرتبه بالایی قرار خواهد گرفت و عُقلایی که آنجا هستند بسیار توانمند خواهند بود. هم‌چنین این افراد حامل آرای زیادی از مردم‌اند یعنی نماینده قشر گسترده‌تری از مردم هستند و با زبان بازتری می‌توانند به نظارت پرداخته و این رأس امور بودن را اجرا کنند.

ردادی گفت: صندوق رأی جایی است که افراد حرف‌هایشان را می‌زنند و اختلاف نظرهایشان را برطرف می‌کنند؛ این‌جاست که حساب‌ها صاف می‌شود پس اگر مردم و سیاستمداران پای صندوق رأی نتوانند اختلاف نظرشان را حل کنند، احتمالاً قرار است این اختلاف نظر کف خیابان و یا در دعواهای رسانه‌ای خودش را نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت باید منتظر باشیم وحدت و انسجام جامعه خدشه بردارد؛ به‌خاطر اینکه افراد نتوانستند به اندازه کافی در مجلس و رأی آوردن حرف‌شان را منطقی بزنند و بعد هم مردم به قضاوت این افراد بنشینند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مجلسی قادر است مشکلات مردم را حل کند که اولاً از لحاظ فکری و از لحاظ حکمرانی شایسته باشد، که حضور بیشتر مردم به معنای انتخاب شایسته‌ترین‌هاست و دوم اینکه تعداد آرائی که دارد به‌قدری باشد که اگر قصد نظارت بر دولت را دارد و می‌خواهد تصمیمی بگیرد؛ کسی ان‌قلت نیاورد که مگر شما نماینده‌ی چند درصد از مردم هستید بلکه بلافاصله به رأی و نظر مجلس شورای اسلامی تمکین کند.

ردادی در پایان بیان کرد: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث می‌شود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • آموزش گام به گام انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت