Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابوالفضل کرمانی» روز شنبه در حاشیه برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) روز دختر در مرکز شبهه خانواده کوثر به خبرنگار ایرنا گفت: در مرکز نگهداری دختران سرای سعادت ۱۸ دختر ۶ تا ۱۲ ساله و در مرکز نگهداری دختران کوثر ۱۴ دختر ۱۲ سال به بالا زندگی می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون دختران تا ۱۸ سال در مراکز نگهداری می شوند اما در مرکز کوثر شهر بومهن دختران بالای ۱۸ سال نیز تحت سرپرستی سازمان هستند و با میل و اراده خودشان از مرکز می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهزیستی پردیس گفت: در این مراکز دختران سالمی نگهداری می شوند که والدین خود را بر اثر فوت از دست دادند، بد سرپرست بودند و یا والدین آنها به دلیل جرائم با نظر قاضی فاقد صلاحیت نگهداری از فرزندان دختر خود هستند.

کرمانی ضمن تقدیر از وضعیت تحصیلی دختران مرکز گفت: با وجود همه گیری بیماری کرونا دختران مرکز وضعیت تحصیلی خوبی دارند و در فعالیت‌های اجتماعی سرآمد هستند.

وی ادامه داد: مددکار، مشاور و روانشناس در مرکز حضور دارند و امور دختران با نظر آنها انجام می شود،  همه آنها پرونده مددکاری و روانپزشکی دارند و ملاقات با والدین تنها با دستور دادستان و مناسب بودن شرایط دختران  انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی گفت: در مرکز پردیس امکان واگذاری فرزند خواندگی را نداریم، خانواده های متقاضی باید مراحل مختلفی را برای احراز صلاحیت پشت سر بگذارند تا از محل نگهداری شهر دیگری که فرزند آماده ترخیص داشته باشد برای آنها اقدام کنیم.

کرمانی گفت: برخی از دختران این مرکز شاغل هستند و اشتغال آنها با تحقیقات کامل سازمان محقق شده است، این دختران نزد ما امانت هستند و ما در قبال آنها مسئول هستیم.

وی ادامه داد: دخترانی که بخواهند ادامه تحصل بدهند مشمول کمک هزینه تحصیلی سازمان می شوند و از خیران شهرستان برای حمایت از دختران مرکز دعوت به حضور و مشارکت می کنیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس روز دختر سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس روز دختر سازمان بهزیستی کشور شهرستان پردیس روز دختر سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی

الهی راد در ابتدای این سفر با فرماندار شهرستان دیدار و به ارائه گزارش عملکرد خدمات امداد در این شهرستان پرداخت.‌ وی ضمن بازدید از روند خدمت رسانی به مددجویان در شهرستان راز وغلامان از دو مرکز نیکوکاری، چند طرح اشتغال در شهرستان  و از منزل یک خانواده یتیم نیز بازدید که مساعدت موردی و پیگیری طرح ساخت مسکن برای این خانواده انجام گرفت.‌    اهم اقدامات انجام گرفته در شهرستان: حمایت از دو هزار و ۷۴۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۱۸۴ نفر.  توزیع ۱۱۶ سری جهیزیه بین نوعروسان در شهرستان. توزیع ۱۹۷ عدد لوازم ضروری زندگی. ایجاد ۳۱۱ نفر فرصت شغلی برای مددجویان با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان. احداث ۲۸۹ واحد مسکن از محل تفاهم‌نامه‌ها. گفتنی است؛ برون سپاری امورات کمک به نیازمندان به مردم توسط مراکز نیکوکاری از اهداف تاسیس این مراکز است و از طریق این مراکز توسط مردم نیازمندان شناسایی و به آنها کمک خواهد شد. در شهرستان راز و غلامان ۸ مرکز نیکوکاری فعال هستند ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • کم‌کاری و عملکرد بدِ ۳۲ سازمان مسؤل در زمینه حجاب و عفاف
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته