Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی عصر شنبه در پیام تصویری به عموم مردم، با بیان اینکه موج زدن نشاط و شادابی در زندگی مردم ایران آرزوی دولت اقدام و تحول است گفت: من و دوستانم همچون دوران جنگ که زیر بمباران شیمیایی بودیم، یک بار دیگر خودمان را سپر ملت ایران و مشکلات را حل می‌کنیم و نمی‌گذاریم این چهره غم و غصه که به چهره ملت ایران نشسته بیش از این تداوم پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه حفظ کرامت انسانی مهمترین هدفی دولت اقدام و تحول در قبال مردم است افزود: با کمک مردم و با دست جوانان و حمایت‌های مداوم دولت اجازه نمی‌دهیم که نان غرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

توجه به مسئله ازدواج جوانان و حمایت از بانوان خانه دار

محسن رضایی مسئله ازدواج جوانان و حمایت از بانوان خانه دار را از دیگر اولویت‌های خود پس از تشکیل دولت دانست و گفت: با روی کار آمدن دولت اقدام و تحول تمام بانوان خانه دار سه ماه در رابطه با تربیت فرزند و سه ماه در رابطه با حفظ سلامت و بهداشت آموزش می‌بینند و در مرحله اول، به خانواده‌هایی که فرزند بیشتر داشته باشند حقوق می‌پردازیم و مسئله ارتقا کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می‌کنیم تا به شهر و استان و در کل کشور برسد.

وی ادامه داد: علاوه بر مسئله ازدواج و خانه داری، کسب و کارهای خانگی را در داخل خانه‌ها توسعه می‌دهیم، شهرها را اقتصادی خواهیم کرد و سعی می‌کنیم که رونق اقتصادی و اقتصاد ملی کشورمان از پایین به بالا بجوشد نه از بالا به پایین و با درآمد نفت و…

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم و برای رونق اقتصاد، مناطق اقتصادی را درست می‌کنیم گفت: به استان‌ها اختیار می‌دهیم، یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌هایشان را در بانک‌ها گذاشتند، این سپرده‌ها باید همانجا سرمایه گذاری بشود، نه اینکه از هر استانی ۴۰ درصد سپرده‌های مردم بیاید تهران و از تهران تبدیل به ارز بشود و ارز هم خارج شود! ما این را بالعکس خواهیم کرد.

ضرورت تمرکززدایی از تهران

وی گفت: قرار نیست تهران، استان‌ها را استثمار کند ما با این استثمار نویی که نیروهای انسانی و ثروت مردم از استان‌ها می آید به تهران و از تهران به خارج می‌رود این را پایان می‌دهیم؛ این‌طور نخواهد بود که از تهران یک نسخه واحد برای همه استان‌ها صادر بشود، در دولت ما که دولت اقدام و تحول است، دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشتوانه است ثابت می‌کنیم که زمان شعار تمام شده و زمان برنامه و اقدام است.

محسن رضایی ادامه داد: در دولت اقدام و تحول، برای هر استانی برنامه خاص آن استان که با کمک مردمان خود استان تنظیم شده است را در اختیار داریم؛ هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص استان نوشته نشده باشد.

وی افزود: هر استانی طبیعت خاص، مردم خاص و اقلیم خاص خودش را دارد و این‌طور نیست که فولاد را از استان هرمزگان بیاورند در یک جایی که مرکز هنرهای دستی ایران است، آب آنجا خشک شود و هنرهای دستی آنجا از بین برود و آخر با مشکل مواجه شود؛ چرا باید این کار صورت بگیرد؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هر استان و سرزمینی نسخه خاص خودش را می‌خواهد، نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و مزیت‌ها و قابلیت‌ها و استعدادها و ظرفیت‌های مردم هر استان است. دولت ما دولت اقدام و تحول، متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها، قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان، نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را آن استان تهیه کرده و اجرا خواهیم کرد.

محسن رضایی گفت: دلیلی ندارد اگر فولاد باید در سواحل باشد که نیاز به آب فراوان دارد، به مرکز ایران منتقل شود یا به نزدیک معادنی منتقل شود که بعداً با مشکلات خشکسالی و کمبود آب ما مواجه شویم!

به وجود آوردن قطب‌های اقتصادی در کشور

وی به وجود آوردن قطب‌های اقتصادی در کشور یک ضرورت دانست و افزود: اگر آذربایجان می‌تواند هم به شمال عراق هم به ترکیه و هم به جمهوری آذربایجان و ارمنستان یک تجارت عظیمی داشته باشد چرا این ظرفیت را نادیده بگیریم؟ یا سیستان بلوچستان هم به افغانستان و پاکستان و در ارتباط دریای عمان به هندوستان می‌تواند مبادلات عظیمی داشته باشد چرا این امر محقق نشود؟

محسن رضایی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استان‌های ما هستند تصریح کرد: ۲۵ کشور اروپایی سرزمینشان در سرزمین ما جا می‌گیرد و این نشان دهنده بزرگ بودن این کشور است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: تمام اهداف و برنامه‌های دولت اقدام و تحول مشروط به این است که همه اقوام و استان‌ها همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس همه مردم به صحنه آمدند، این بار نیز در این دولت هم به صحنه بیایند تا با کمکشان تمام ایران تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی شود.

رضایی گفت: باید برای تحقق برنامه‌هایمان آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب رعایت کنیم، مرتب به جوانانمان را محدود نکنیم و اجازه بدهیم فعالیت کنند و آنها را آموزش بدهیم و توانایی‌هایشان را بالا ببریم و ایران را به قله‌های بلند برسانیم.

وی در ادامه گفت: من این تجربه را دارم و دولت ما این تجربه را دارد که چگونه جوانان و همه اقوام ایران را می‌توان را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی انجام داد

نامزد انتخابات تصریح کرد: خیلی عجیب بود، افرادی از مناطق زیر ۴۰ درجه سرما، می‌آمدند در جایی مثل خوزستان که بالای ۵۰ درجه حرارت داشت، با زبان‌های مختلف، حتی برادران روستایی که از استان‌های مختلف می‌آمدند فارسی هم بلد نبودند، اما چطور این دست‌ها گره خورد و چطور پشت به پشت هم دادند. یک بار دیگر دولت ما می‌خواهد چنین وحدت ملی را در ایران به وجود بیاورد

وی با بیان اینکه ایران سرزمین اقوام، سرشار از غرور، رویاهای مالامال از پاکی و شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشم‌های جوشان عالم است گفت: هر صدفی را از گوهرش می‌توان شناخت و ایران را با ایران باید شناخت.

رضایی افزود: طبیعت، هنر، ادبیات، نوابغ، مردم مهمان‌نواز و بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کمیاب در عالم می‌کند.

نامزد انتخابات تصریح کرد: هنر امام در انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیان را دور هم جمع کرد، انسجام بزرگی به وجود آورد و ما دوباره یکی شدیم، واحد شدیم و بلند شدیم روی قامت خود ایستادیم. اما متأسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها، در این دو سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم، و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و ناامیدی به آن دست بدهد، ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم بر روی پای خود بایستیم و حرکتی را از نو آغاز کنیم، اما با دولتی نو.

عملکرد بد دولتمردان در سه دهه اخیر باعث ناامیدی مردم شده است

رضایی افزود: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی، اقوام و همه استان‌ها را دور هم جمع کرد، یک اتفاق بزرگ صورت گرفت، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، نه غرب و نه شرق هیچکدام نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند و برای بار دوم امام همه استان‌ها، همه اقوام را دور هم جمع کرد و یک جنگ تحمیلی که پنج استان ایران اشغال شده بود و بیش از ۴۰ تا ۵۰ کشور پشت سر صدام حسین بود، همه آن‌ها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

وی گفت: آیا نمی‌توانیم یک بار دیگر، همه استان‌ها و همه اقوام دور هم جمع بشویم و دوباره حرکت سومی را آغاز کنیم؟

نامزد انتخابات تاکید کرد: این هدف، حتماً امکان پذیر است، با وجود رهبری فرزانه و باوجود جوانان غیرتمندی که در دل شما هموطنان عزیز است چرا نتوانیم برای بار سوم قیام کنیم؟ قیام فرهنگی، اقتصادی، قیام شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی بهتر، قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی، قیام برای اینکه همه ایرانی‌ها ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه این‌طور نیست که انتخابات از قبل مهندسی شده باشد و فردی مشخص بیرون بیاید گفت: این شما هموطنان عزیز هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و خواهید گفت که شما اراده اصلی و انتخاب اصلی در دست شماست.

محسن رضایی افزود: آری ما دوباره می‌خواهیم آغاز کنیم قیام سوم، قیام زندگی بهتر برای بهزیستی، برای سربلندی کشاورزان و کارگران و معلمین و بازنشستگان، برای زدودن غم و غصه از چهره بهترین مردمان روی زمین یعنی ایرانیان، برای پیشرفت ایران، برای دست‌یابی به قله‌های بلند، همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس ما چنین کاری را کردیم.

وی تصریح کرد: اما این مهم شرطی دارد، و آن هم این است که همه با هم حرکت کنیم، ایران برای همه، دولت برای همه، زندگی برای همه، ثروت برای همه، قدرت برای همه.

ضرورت بیرون کردن فقر و گرانی و بیکاری و تبعیض از کشور

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چپ و راست کردن، این قوم و آن قوم کردن، پارتی‌ها بازی‌ها، بی عدالتی‌ها، همه باید کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد، تجربه شده، کار سختی نیست.

محسن رضایی با طرح این سوال که آیا بیرون کردن فقر و گرانی و بیکاری و تبعیض، این اهمیت و ارزشش کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است؟ گفت: به فضل پروردگار دولت اقدام و تحول، با کمک شما و حمایت‌های بیکران حضرت، ولی عصر و سیاست‌های داهیانه رهبر انقلاب، این کار را خواهیم کرد.

وی افزود: برای رسیدن به این ایده بزرگ، ما چند خط مشی داریم، یکی اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم چرا که هر استان مردان و زنان بزرگی دارد. سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی هستند که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت نباید همفکران خو را که با وی هماهنگ هستند را در سمت‌های استانی دیگر و بخاطر منافع خود آن فرد برگزیند، ما در دولت اقدام و تحول این را پایان خواهیم داد.

وی افزود: برای انتخاب استانداران و معاونین آن مجمعی از نخبگان را تشکیل می‌دهیم از ده نفر نخبگان و متخصصان هر استان که هر کدام از این افراد اهداف و مسائلشان را مطرح می‌کنند و از میان آن‌ها نماینده خود در آن استان را انتخاب می‌کنیم و یک تیم سه‌نفره قوی و قدرتمندان از فرزندان همان استان را که تخصصشان مشخص شده و توانایی شأن مشخص شده و خارج از هر باند و گروه و جناح که حق مردم این استان است انتصاب می‌کنیم و در بعد اقتصادی اختیارات به او می‌دهیم با آن تیم همفکری می‌کنیم.

محسن رضایی گفت: نمایندگان در هر استان را رها نمی‌کنیم، بلکه ما با همه توان در دولت اقدام و تحول پشت سر استانداران می‌ایستیم و اطلاعات به آن‌ها می‌دهیم و همفکری باآن‌ها می‌کنیم و اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: یکی از اولین موضوعاتی که مورد توجه ما قرار می‌گیرد و در این زمینه تلاش خواهیم کرد، رسیدگی به وضعیت اقشار آسیب پذیر، معلمین، کشاورزان، کارگران و کارکنان دولت می‌باشد

نامزد انتخابات گفت: علاوه بر آن یارانه ۴۵۰ تومانی که می‌دهیم، مسئله اشتغال و تولید را طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که در استان‌ها با حمایت دولت مرکزی شغل به وجود بیاید و از جمله مهمترین کارهایی که خواهیم کرد این است که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم.

وی افزود: امروز هزینه هر متر مربع ساختمان، از ۳ و نیم تا ۵ میلیون تومان است و هرکس ده درصد بیاورد ۹۰ درصد مابقی را بانک‌ها را مکلف می‌کنیم وام دهند تا آن فرد صاحب خانه شود.

محسن رضایی تصریح کرد: من تعجب می‌کنم کسانی که در اروپا و آمریکا درس خواندند و افکار غربی رو در ایران می‌اوردند چرا تجارب غربی را به ایران نمی‌آورند تا پیاده سازی شود!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: متأسفانه گروه‌های سیاسی به جای این به فکر مردم باشند، مدام سرگرم دعوا با خودشان هستند، نمایش نامه درست می‌کنند، شعبده بازی می‌کنند و انگار نمی‌دانند که مردم، ولی نعمت ما هستند و صاحب این مملکت و انقلاب مردم هستند.

کد خبر 5233207

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن رضایی قم انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا سعید جلیلی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری دولت اقدام و تحول دور هم جمع همه استان ها محسن رضایی همه اقوام ما دوباره ملت ایران برای همه دولت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار

تصمیم دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در بازار کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی اگرچه هدف پشتیبانی از مردم را دنبال می کرد، اما به مرور زمان با رانت ارزی که به طور طبیعی به دلیل اختلاف قیمت دلار نیما با بازار آزاد که یک مشکل سنواتی و سنتی است، شکل گرفت؛ اقلام مشمول دریافت این ارز محدودتر شدند و حالا فاصله بین دلار نیما با نرخ غیررسمی، مشکلات بیشتری را نمودار ساخته است که به خصوص در میان شرکتهای بورسی، سر و صدای زیادی به‌ پا کرده و پس لرزه های آن به سهامداران هم رسیده است؛ پس شاید زمان آن رسیده که دولت در این راستا تصمیم جدی تری بگیرد. 

رجا ابوطالبی در اقتصادآنلاین نوشت: افزایش نرخ دلار آزاد و سرکوب آن در تمامی دولتها مسبوق به سابقه بوده است. افزایشی که در سال های اخیر منجر به رشد فاصلۀ این دو نرخ شده و چالش های زیادی را به وجود آورده است، به نحوی که افزایش انگیزه واردات فارغ از نیاز تشدید کرده و در نهایت، منجر به کاهش شدید تراز تجاری کشور شده و طبیعتأ این مسأله موجب افزایش نرخ دلار آزاد در سال‌های آتی خواهد شد.

در این میان، اگرچه بازار غیررسمی ارز در هیچ کشوری به وسعت ایران شکل ندارد و به رسمیت شناخته نمی شود، اما به هر حال واقعیتی است که حداقل در ۵ دولت گذشته و فعلی وجود داشته و ادامه هم یافته است و متاسفانه بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است، به نحوی که بسیاری از مواد اولیه تولید و خطوط کارخانجات، با احتساب ارز آزاد محاسبه می شود و نرخ نیمایی جایگاهی در محاسبات ندارد.

در واقع، صنایع کشور تمام هزینه‌های خود را با نرخ دلار آزاد پرداخت کرده؛ اما در نقطه مقابل به علت سیاست‌های رفع پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارز صادراتی، ناگزیر مجبور به بازگشت ارز خود با نرخ نیمایی هستند؛ پس طبیعتا این اختلاف زیاد بین این دو نرخ، علاوه بر ایجاد رانت برای عده‌ای خاص به خصوص برای اشخاصی که به منبع دلار نیما دسترسی دارند، سود شرکت‌ها و صنایع را کاهش داده و در صورت تداوم این روند، انتظار نابودی بعضی از شرکت‌ها نیز دور از ذهن نیست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اختلاف ۲۰ هزار تومانی بین دلار آزاد و نیما، بیشترین ضربه را به دو صنعت بورسی کشور یعنی صنایع شیمیایی و پتروشیمی و آهن و فولاد می‌زند و زیانی بالغ بر ۵۰۰ همتی را متحمل اقتصاد کشور می‌کند.

این برآورد زیان را حتی می‌توان در صورت‌های مالی شرکت‌ها جست‌وجو کرد؛ جایی که در تمام صنایع، حاشیه سود اکثر نمادهای بازار در سراشیبی سقوط قرار دارند و ادامه این روند برای هیچ اقتصادی مطلوب نیست.

تاثیر این اختلاف به حدی است که تمام فعالین صنعت در خصوص عواقب آن ابراز نگرانی کرده‌اند؛ به‌طوری که حتی مهدی پورقاضی، عضو سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است نیرویی فرای ۳ قوه جلوی کاهش این اختلاف ایستاده است؛ البته وقتی سیاست‌های برخی نهادهای دولتی را دنبال می‌کنیم، متوجه می‌شویم که واقعا انگیزه‌ای برای تک نرخی کردن دلار وجود ندارد؛ چراکه در بعضی از روزها و در اقدامی نمادین تنها ۱ ریال قیمت دلار نیما افزایش می یابد.

حال اگر این اختلاف به صفر برسد چه تغییری در ارزش بازار صنایع به‌وجود خواهد آمد؟

در صورت از بین رفتن کامل اختلاف بین دلار آزاد و نیما، هزینه‌ی تحمیلی به شرکت‌ها کاهش می‌یابد، جریان نقدی مناسبی وارد صنایع شده و بازاریابی و میل به صادرات و فروش افزایش می‌یابد و دولت نیز با رصد دقیق کوتاژهای صادراتی می‌تواند منابع خود را تامین کرده و جیب رانت خواران از این فربه‌تر نمی‌شود.

تصویر زیر برآورد تقریبی افزایش ارزش بازار صنایع در صورت تک نرخی شدن دلار را به نمایش می‌کشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • لبه تیغ
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس