Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:37:59 GMT

اشتغال 27 بهبودیافته در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۷۵۴۰

اشتغال 27 بهبودیافته در زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از تشکیل ۹۱ پرونده مددکاری برای معتادین در حال بهبودی در طرح مدیریت مورد خبر داد و اظهار کرد: این طرح از سال گذشته به منظور تسریع در بهبودی و بازتوانی معتادین و بازگشت آنها به جامعه در سطح استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح بهبودیافتگان بی‌بضاعت و نیازمند شناسایی و پس از مصاحبه و ارزیابی اولیه فردی، خانوادگی و حمایت‌های اجتماعی، ارزیابی اشتغال، وضعیت سرپناه، حقوقی، قضایی، روانی و پزشکی، برحسب نوع نیاز کمک‌های مورد نیاز خود را توسط مددکاران دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: حرفه‌آموزی، آماده‌سازی شغلی، اشتغال، توانمندسازی، کمک به معیشت، خدمات اسکان و سرپناه، ارجاع برای معاضدت قضایی و حقوقی، بهداشت و درمان از خدمات قابل ارائه در طرح مدیریت مورد است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح چهار مددکار اجتماعی آموزش دیده‌اند، خاطرنشان کرد: بر این اساس معتادین بهبودیافته در بازه زمانی یک تا 6 ماه تحت حمایت‌های مددکاری اجتماعی و روانشناسی قرار می‌گیرند و ارتباط دائمی با معتاد یا فرد بهبود یافته و خانواده آنان با هدف توانمندسازی و جامعه‌پذیری قطع نمی‌شود.

محمدی قیداری گفت: در سال گذشته ۴۰ نفر از بهبود یافتگان مهارت‌های مدیریت کسب و کار، آشنایی با قوانین کار و بازاریابی و مهارت‌های زندگی را آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه برای ۶۹ نفر از این افراد پرونده آماده‌سازی شغلی تشکیل شده و تعداد  ۱۲ نفر نیز برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی ‌شده‌اند و تعداد ۱۰ نفر از این افراد موفق به دریافت تسهیلات هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی اشتغال شده‌اند، افزود: برای ۲۷ نفر از بهبود یافتگان نیز در مشاغل مختلف ایجاد اشتغال شده است.

محمدی بیان کرد: برای ۳۳ نفر از معتادین بهبودیافته دفترچه بیمه سلامت صادر شده و ۱۷ نفر از افراد نیازمند و فاقد سرپناه به مرکز سرپناه شبانه معرفی شده‌اند و هفت نفر نیز به علت اشتغال و حل مشکلات ارتباطی مددجو با خانواده توسط مددکاران بازگشت به خانواده را داشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: همچنین مشکلات قضایی هشت نفر از مددجویان مشمول طرح مدیریت مورد با مراجعه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرتفع شد.

وی بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهم‌تر از مسیر درمان ارزیابی کرد و گفت: در برنامه مدیریت مورد تلاش می‌شود در کنار هر معتاد و با توجه به وضعیت خانوادگی، روانی، درمانی مددکارانی به عنوان تسهیل‌گر حضور داشته باشند و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و جامعه مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان اشتغال بهزیستی درمان مدیرکل بهزیستی استان زنجان محمد محمدی مدیریت مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند