Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، سیدعباس عراقچی شنبه شب بعد از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام و آغاز دور ششم گفت‌وگوهای وین اظهار کرد: امروز ششمین دور مذاکرات وین با جلسه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و تصمیم بر این گرفته شد که به کار سرعت بیشتری داده شود و ما در مورد موضوعاتی که کماکان مورد اختلاف است در جلسات متعدد کارشناسی و جلسات سیاسی بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد تا راه حل‌های لازم برای آنها پیدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: ما با یک وضعیت پیچیده‌ای مواجه هستیم. هم بازگشت آمریکا به برجام، یک سری مسائل فنی، حقوقی و سیاسی دارد و هم راستی آزمایی اقدامات آمریکا از یک سری پیچیدگی‌هایی برخوردار است که باید در مورد آنها برنامه‌ریزی شود، دقت صورت بگیرد و شاخص تعریف شود و همچنین اقداماتی که ایران باید انجام دهد. با توجه به پیشرفت‌های علمی و فنی که ایران در این مدت انجام داده است و نحوه تنظیم آنها با بازگشت به برجام پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و اینها همه واقعا بحث‌های مفصلی را می‌برد.

عراقچی ادامه داد: هم اینکه این مجموعه اقدامات در چه جدول زمانی انجام شود؟ البته این یک قضیه مسلم است که آمریکا باید قدم اول را بردارد و همه اقداماتش را در ابتدا انجام دهد و بعد ایران راستی آزمایی می‌کند و سپس ما به تعهدات خود برمی‌گردیم. این ملاک کار ماست ولی خود این نیز نیاز به جدول بندی و جدول زمانی دارد و باید مشخص شود که اگر ما به جمع بندی رسیدیم مراحل تایید و تصویب آن چگونه باشد، در چه مدت انجام شود، چه مقدماتی باید برنامه‌ریزی شود و ما در چه روزی به اجرا می‌رسیم. در آن روز آمریکا باید چه کار کند و چگونه راستی آزمایی می‌شود. همه اینها مراحل مذاکراتی جزئی و فنی دارد و دارای بحث‌های حقوقی و سیاسی است.

رئیس تیم ایران در مذاکرات وین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما بعد از کمیسیون مشترک، جلسات مذاکراتی را شروع کردیم و این جلسات و مذاکرات ظرف روزهای آینده ادامه پیدا خواهد کرد تا وقتی که بتوانیم به یک جمع بندی برسیم و به شکلی به موقیعتی ان‌شاء لله بریم که تصویب تقریبا کاملی از یک توافق نهایی داشته باشیم که وقتی این بار به پایتخت‌ها برمی‌گردیم قابلیت تامل و تصمیم گیری داشته باشد.

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر وی تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این مذاکرات به نتیجه مشخص و نهایی خواهد رسید، تصریح کرد: ما به دنبال رسیدن به یک توافق خوب و مطلوب برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این مسیر نه عجله می کنیم، نه وقت را تلف می‌کنیم. البته هر چه زودتر به توافق نهایی برسیم بهتر است.

وی ادامه داد: مهم این است که در این توافق آن اصولی که جمهوری اسلامی می خواهد رعایت شده باشد و به آن شاخص‌هایی که مد نظر ماست رسیده باشیم.

عراقچی با بیان اینکه وقایع زمانی هیچ ارتباطی به مذاکرات ما ندارد، خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری در ایران در پیش است. من امیدوارم که انتخابات پرشوری باشیم و شاهد مشارکت وسیع مردم در این انتخابات باشیم. این موضوع (برگزاری انتخابات) در جای خودش انجام خواهد شد ولی مذاکرات ما موکول به انتخابات نیست، چه قبل و چه بعدش. برای ما آنچه که ملاک است این است که در مسیر تحقق خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم. تاریخی را برای خودمان ملاک قرار نمی‌دهیم که کی برسیم و کی نرسیم و تا هر زمانی که طول بکشد و ما نیاز بدانیم که مذاکرات باید ادامه پیدا کند تا به نتیجه مطلوب خودمان برسیم این مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد، بدون اینکه وقت تلف کنیم و یا اجازه بدهیم که دیگران وقت تلف کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: با این توضیحاتی که عرض کردم به شخصه فکر نمی‌کنم که ظرف هفته جاری ما بتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم و تصور من این است که حداقل یک بار دیگر ما باید جمع بندی مذاکرات را به پایتخت‌ها منتقل کنیم. لذا من در این دوره مذاکراتی هم فکر نمی‌کنم ما به جمع بندی نهایی برسیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که کمیسیون مشترک برجام قبل از سفر هیات‌ها به پایتخت‌های‌شان چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: نمی‌توان این را پیش بینی کرد. من حتی نمی‌توانم پیش بینی کنم که این دور چند روز طول می‌کشد. به هر میزان که لازم باشد ما در اینجا خواهیم ماند تا بتوانیم بار بعد که به تهران می‌رویم یک مجموعه کاملا منقه و شسته رفته داشته باشیم. اگر توافقاتی شده، روشن باشد. اگر موارد اختلافی است به حداقل رسیده باشد و آنها هم روشن باشد و بتوانیم تصویری را منتقل کنیم که تصمیم گیری در مورد آن برای تهران مقدور باشد و اگر مقدور نباشد مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.

عراقچی همچنین در پاسخ به این سوال که مواضع طرف‌های مقابل را در جریان برگزاری نشست‌ کمیسیون مشترک برجام در روز شنبه چطور ارزیابی می‌کند، گفت: طبیعتا کشورها مواضع خودشان را دارند. به همین دلیل است که مذاکره شکل می‌گیرد و ادامه پیدا می‌کند و هدف ما در مذاکرات نزدیک کردن مواضع به همدیگر است. اینها جزئیاتی دارد که مربوط به موضوعات مذاکراتی می‌شود.

معاون سیاسی وزیر خارجه ادامه داد: آنچه که می‌توانم عرض کنم این است که به اعتقاد بنده طرف‌های مقابل ما در نقطه‌ای هستند که باید تصمیم خود را بگیرند. جمهوری اسلامی ایران تصمیمات سخت خود را قبلا اتخاذ کرده است. آن موقعی که در مقابل خروج ترامپ و آمریکا از برجام تصمیم گرفت که در برجام باقی بماند؛ تصمیم سخت ما آن موقع اتخاذ شده است و الان نوبت طرف‌های مقابلمان است که تصمیمات سخت خود را بگیرد. اگر می‌خواهند برجام را حفظ کنند باید انعطاف‌های لازم را داشته باشند تا بتوانند تصمیمات خود را بگیرند. ما آمادگی داریم که مذاکرات را تا آنجایی که آنها بتوانند به تصمیم برسند ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خود قطعا توافق نخواهد کرد.

311311

کد خبر 1524696

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدعباس عراقچی جمهوری اسلامی ایران کمیسیون مشترک برجام نهایی برسیم جمع بندی ادامه پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به هشدار هواشناسی درباره بارندگی‌های پایان هفته بر لزوم در نظر گرفتن همه تدابیر لازم و همچنین احتمالات مختلف تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت در جلسه مدیریت بحران معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز که با تشریح عملکرد و اقدامات انجام‌شده از سوی مدیریت شهری در بارندگی‌های چند ماه گذشته اظهار کرد: مجموعه خدمات شهری همه تلاش خود برای گذراندن این بارش‌ها بدون خسارت و آسیب به شهر و شهروندان به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌های آخر هفته سنگین خواهد بود بر لزوم آمادگی کامل برای این روزها در حوزه خدمات شهری تأکید کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: پاک‌سازی و لایروبی مسیل‌ها و سدها از ضایعات و گل‌ولای بارندگی هفته گذشته از جمله اقدامات مهمی است که باید به‌سرعت پایان پیدا کند و نحوه صحیح انجام شدن آن مستمر مورد بازرسی قرار گیرد.

خوشبخت همچنین اضافه کرد: باید بر اساس تجارب بارندگی‌های گذشته مشکلات موجود در نقاطی که موجب رخ دادن آب‌گرفتگی یا سایر مسائل شده است را رفع کنیم.

وی با تاکید بر لزوم به‌کارگیری تدابیر جدی برای چیدمان ماشین‌آلات، پمپ‌ها و تجهیزات در نقاط مختلف شهر افزود: پشت سر گذاشتن بدون خسارت و آسیب این بارندگی‌ها درگرو آماده‌باش کامل نیروها و تجهیزات است که باید با مدیریت هر یک از مسئولان مربوطه به بهترین نحو انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

خوشبخت از مردم خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری و از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه از مسیرهای منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آن‌ها جریان دارد، دوری‌کنید، تصریح کرد: به یاد داشته باشید خودروها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، چراکه سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در جریان آب راه نروید؛ ۱۵ سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبورید در آب حرکت کنید از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند.

به گفته خوشبخت؛ شنا کردن و حرکت در جریان سیل بسیار خطرناک است و خطر غرق‌شدگی به دنبال دارد.

معاون شهردار شیراز یادآور شد: وسیله نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیست، اگر وسیله نقلیه (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فوراً آن را ترک کنید و به‌جای مرتفع بروید.

وی همچنین از شهروندان خواست به هشدارهای هواشناسی و ایمنی در زمان بارندگی توجه کنند و با رعایت این نکات و پرهیز از تردد غیرضروری در سطح شهر همراه و یاری‌رسان مدیریت شهری باشند.

کد خبر 749065

دیگر خبرها

  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • رونالد آرائوخو ضعیف‌ترین مدافع فصل جاری لالیگا از نگاه آماری
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • توخل: می‌خواهیم به فینال ومبلی برسیم/ آنچلوتی یک اسطوره است
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر