Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در شرایطی که ایران میزبانی رقابت‌های انتخابی فوتبال المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان بود این بازی‌ها با حضور تیم‌های آسیایی در جزیره کیش برگزار شد و تیم ملی کشورمان بدون شکست با اقتدار عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب کرد و راهی المپیک شد.

اهمیت این مسابقات برای قمی‌های علاقمند ورزش به واسطه حضور علی زینال‌وند و سیاوش زینال‌وند برادران فوتبالیست ناشنوای قم در تیم ملی کشورمان بود، فوتبالیست‌های مطرحی که از دهه ۱۳۹۰ عضو تیم ملی ایران هستند و افتخارات زیادی در سطح فوتبال آسیا با تیم ملی به دست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از قرعه‌کشی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان در منطقه آسیا، تیم ملی کشورمان با تیم‌های عراق و مالزی هم‌گروه شد و در گروه دوم تیم‌های کره‌جنوبی، ازبکستان، افغانستان و تایلند قرار گرفتند و این بازی‌ها در مجموعه ورزشی المپیک جزیره کیش برگزار شد.

تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران در نخستین بازی خود برابر تیم مالزی به تساوی یک بر یک رسید و تک گل کشورمان را فوتبالیست قمی یعنی علی زینالوند تک گل تیم ملی کشورمان را به ثمر رساند، اما ناشنوایان ایران در دومین دیدار مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان برابر تیم عراق به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت.

ملی‌پوشان ناشنوا پس از صدرنشینی در گروه نخست بازی‌ها، در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم دوم گروه دوم یعنی کره‌جنوبی رفتند و با برتری ۴ بر ۱ به فینال این مسابقات صعود کردند و در فینال نیز با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ از سد عراق عبور کردند تا با شایستگی رتبه نخست آسیا را به دست آورده و راهی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان جهان شوند.

رقابت‌های انتخابی فوتبال ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه برای تعیین سهمیه‌های المپیک با حضور هفت تیم برتر این مناطق در جزیره کیش برگزار شد و سه تیم برتر این مسابقات در نهایت جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ناشنوایان جهان را دریافت کردند و افتخار این قهرمانی با توجه به حضور دو ملی‌پوش قمی یعنی علی زینال‌وند و سیاوش زینال‌وند در کارنامه ورزش ناشنوایان قم نیز به ثبت رسید.

انتهای پیام / 78002

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم ناشنوايان المپيك كره جنوبي ايران عراق جزيره كيش المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان تیم ملی کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا که از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود دقایقی پیش با قهرمانی تیم دختران کشورمان بسته شد.

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسورهایی از کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیسورهای نوجوان کشورمان برسد.

تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت نیز به فینال غرب آسیا صعود می کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیات تنیس خراسان شمالی است.

کد خبر 6089272

دیگر خبرها

  • قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • قهرمانی دختران تنیس ایران در غرب آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا
  • دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی
  • استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی 
  • استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر
  • پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا