Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@21:24:57 GMT

10 شاخه گل برای استقبال از عراق

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۷۷۸۵

10 شاخه گل برای استقبال از عراق

تیم ملی فوتبال ایران جمعه در حالی در هفتمین دیدار خود در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2022 قطر مقابل کامبوج قرار گرفت که دراگان اسکوچیچ همان طور که انتظار می‌رفت، تغییراتی را در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرده بود.

 حضور امیر عابدزاده درون دروازه، مرتضی پورعلی گنجی در دفاع میانی، سعید عزت‌اللهی در هافبک دفاعی و سامان قدوس و علیرضا جهانبخش در خط هافبک باعث شده بود تا ایران با 5 تغییر نسبت به بازی با بحرین به میدان برود و سرمربی کروات تیم ملی ترجیح داده بود با نیمکت‌نشین کردن علیرضا بیرانوند، از محمدحسین کنعانی زادگان، احسان حاج صفی، سردار آزمون و مهدی ترابی که یک اخطاره بودند و احتمال دو اخطاره شدن و محرومیت‌شان برابر عراق وجود داشت، هم استفاده نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه وحید امیری هم که در بازی با بحرین مصدوم بود، طبق اعلام قبلی به این بازی نرسید و غایب بود. در ۱۵ دقیقه نخست بازی، کامبوج بازی غیرمنتظره‌ای را از خود به نمایش گذاشت و با اینکه توپ و میدان در اختیار ایران بود و موقعیت‌هایی هم نصیب ملی‌پوشان شد ولی کامبوج با تحت فشار قرار دادن بازیکنان خط دفاعی و هافبک ایران سعی داشت برای خود موقعیت گلزنی ایجاد کند ولی تیم ملی رفته‌رفته بازی را در دست گرفت و با گل‌های علیرضا جهانبخش (16 پنالتی)، شجاع خلیل‌زاده (23)، مهدی طارمی(27)، سور روتانا (32 گل به خودی) با 4 گل زده به رختکن رفت. البته دقیقه 43 عزت اللهی یک پنالتی را هم از دست داد. در بین دو نیمه اسکوچیچ دست به تغییرات دیگری زد و سید مجید حسینی را به جای خلیل‌زاده، میلاد سرلک را به جای احمد نوراللهی و کریم انصاری‌فرد را هم به جای طارمی به میدان فرستاد. دقیقه 56 هم مهدی قائدی جایگزین علی قلی‌زاده شد که با این تغییر تیم ملی جان تازه‌ای گرفت و یوزها توسط میلاد محمدی (58) و پورعلی‌گنجی (63) به گل رسیدند. دقیقه 68 هم کاوه رضایی به جای جهانبخش وارد زمین شد تا خط حمله ایران تهاجمی‌تر شود. در این شرایط، انصاری‌فرد (78 پنالتی)، (رضایی 81) و قائدی (84) گلزنی کردند و رضایی (86) توانست دبل کند تا ایران با نتیجه 10-0 کامبوج را گلباران کند و این تیم همانند بازی رفت دو رقمی شود تا تیم ملی با روحیه‌ای دوچندان به استقبال دیدار با عراق برود.

5 برد 2 رقمی ایران
این بازی، پنجمین مسابقه‌ای در تاریخ بازی‌های ایران بود که تیم ملی 10 گل یا بیشتر به حریفان خود ‌زد. برد 19-0 مقابل گوام در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره ‌جنوبی - ژاپن که ۴ آذر ۱۳۷۹ در ورزشگاه باغشمال تبریز برگزار شد، پرگل‌ترین پیروزی تاریخ تیم ملی به شمار می‌رود. برد پرگل و معروف 17-0 مقابل مالدیو در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که ۱۲ خرداد ۱۳۷۶ در ورزشگاه عباسیون دمشق برگزار شد، دومین پیروزی دورقمی ایران به شمار می‌رود. تیم ملی در بازی رفت مقابل همین کامبوج که 18 مهر 1398 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، با حساب 14-0 به برتری دست یافت. اولین پیروزی دو رقمی ایران در مرحله مقدماتی المپیک ۱۹۸۰ مسکو و در ۱۹ اسفندماه ۱۳۵۸ در ورزشگاه ملی سنگاپور برابر سریلانکا رقم خورد که ایران با نتیجه 11-0 به برتری رسید.
 اولین بازی و اولین گلزنی برای ملی پوشان
بازی با کامبوج حکم اولین‌ها را برای تعدادی از بازیکنان تیم ملی هم داشت. شجاع خلیل زاده با اینکه بازیکن با تجربه‌ای است ولی بازی ملی کمی دارد. او در یازدهمین بازی ملی‌اش توانست اولین گل ملی‌اش را هم با ضربه سر بزند. همچنین میلاد محمدی که در این بازی چهلمین بازی ملی‌اش را تجربه می‌کرد، هم یک گل ساخت و سپس روی حرکت شایسته و پاس عالی قایدی گل ملی اول خود را زد. همچنین میلاد سرلک‌ هافبک پرسپولیس که به جای همباشگاهی مصدومش یعنی کمال کامیابی‌نیا به اردوی تیم ملی دعوت شده، در این بازی برای اولین بار در ترکیب تیم ملی به میدان رفت و 45 دقیقه به جای نوراللهی در میانه میدان بازی کرد.
 بازگشت پورعلی‌گنجی با گل
یکی دیگر از گلزنان تیم ملی در این بازی مرتضی پورعلی‌گنجی بود که با حضور دوباره‌اش در ترکیب اصلی موفق به گلزنی هم شد. اولین گل پورعلی‌گنجی در جام ملت‌های آسیا 2015 مقابل عراق بود. او در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 و در پیروزی 1-3 تیم ملی مقابل ترکمنستان توانست دومین گل ملی‌اش را به ثمر برساند. آن دیدار، 21 آبان سال 94 برگزار شد و مرتضی با گلزنی به کامبوج، بعد از 5 سال و 7 ماه دوباره نامش را در بین گلزنان بازی تیم ملی ثبت کرد.
 گلزنی گلزنان برتر ملی
در بازی با کامبوج طارمی در پنجاهمین بازی ملی‌اش موفق شد بیست و چهارمین گلش را هم به ثمر برساند و جایگاهش را در رده هفتم گلزنان برتر تاریخ تیم ملی بهتر کند. در این بین انصاری فرد هم که در بازی با بحرین فرصت بازی نیافته بود، موفق شد در هشتاد و پنجمین مسابقه ملی‌اش، با پنالتی که گل کرد، بیست و نهمین گل ملی‌اش را هم بزند و جایگاهش را در رده ششم گلزنان برتر ملی بهبود بخشد.
 درخشش کاپیتان جهانبخش
علیرضا جهانبخش در پنجاه و دومین بازی ملی‌اش همانند بازی با هنگ‌کنگ از ابتدا و با بستن بازوبند کاپیتانی مسابقه را آغاز کرد. او که یکی از ستاره‌های این بازی بود، هم پنالتی گرفت که خودش آن را گل کرد و هم یک پاس گل به طارمی داد. گلی که جهانبخش به کامبوج زد، هشتمین گل ملی او پس از گلزنی به سوریه، عمان، بولیوی، ونزوئلا، قطر، هند و تایلند است. جهانبخش در حالی با بازوبند کاپیتانی از روی نقطه پنالتی گل زد که طی یک رسم تازه، ظاهراً کاپیتان‌های تیم ملی پنالتی زنان اول هستند و در سال‌های اخیر هم نفراتی مثل احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و انصاری فرد در حالی که صاحب بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال کشورمان بوده‌اند، از روی نقطه پنالتی برای تیم ملی گل زدند. البته زمانی که جهانبخش در زمین بود یک پنالتی دیگر هم نصیب ایران شد که عزت‌اللهی آن را از دست داد.
 حسینی هم بالاخره بازی کرد
حسینی هم یکی از تعویض‌های اسکوچیچ  در این بازی به جای خلیل‌زاده بود. حسینی در شرایطی در این دیدار به میدان رفت که آخرین بازی او برای تیم ملی در بازی رفت مقابل بحرین در 23 مهر سال 98 بود. حسینی در 6 بازی بعدی تیم ملی مقابل عراق، ازبکستان، بوسنی و هرزگوین، سوریه و همچنین هنگ‌کنگ و بحرین جایی در ترکیب تیم ملی نداشت ولی در بازی با کامبوج این فرصت را پیدا کرد تا بعد از حدود یک‌سال و 8 ماه برای تیم ملی بازی کند و برای اولین بار برای تیم تحت هدایت اسکوچیچ هم به میدان برود و چهاردهمین بازی ملی‌اش را تجربه کند.
 دلربایی قایدی
اما ستاره این بازی کسی نبود جز مهدی قایدی. این ستاره ریزنقش استقلال و تیم ملی با بازی زیبایی که در مدت زمان کم برای ایران انجام داد، همه را باز شیفته خود کرد. او با 34 دقیقه حضور در این بازی یک گل زد، یک پاس گل داد، یک پنالتی گرفت، 27 لمس توپ داشت، 9 دریبل انجام داد و 3 پاس کلیدی هم داد تا نسبت به دقایق حضور در زمین بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد. بدون شک بسیاری از هواداران فوتبال ایران منتظر حضور این نیمار وطنی در ترکیب تیم ملی بودند و حالا باید دید با توجه به درخششی که او در این مسابقه داشت، اسکوچیچ در دیدار حساس با عراق چگونه از او استفاده خواهد کرد.



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال اندک هواداران تراکتور از دیدار برابر ذوب آهن

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، ۴۵ دقیقه به شروع بازی تیم‌های تراکتور و ذوب آهن از مرحله یک شانزدهم جام حذفی باقی مانده و استقبال هواداران از این بازی اندک است.

کد خبر 6089282

دیگر خبرها

  • این روزها همه گریه می‌کنند، بخصوص گلرها!
  • تبریک سرمربی فوتسال ازبکستان به ایران
  • ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد
  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود ایران به فینال آسیا؛ پسران شمسایی در یک‌قدمی جام
  • صعود نفسگیر ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا با پنالتی
  • جام ملت های فوتسال آسیا| صعود سخت ایران به فینال با ضربات پنالتی
  • تیم ملی فوتسال ایران راهی فینال شد/ پیروزی سخت در ضربات پنالتی
  • استقبال اندک هواداران تراکتور از دیدار برابر ذوب آهن
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید