Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدبر نیا با بیان اینکه اداره مالیات به دنبال مالیات بر ارزش افزوده بوده است، گفت: ۹۲ درصد بودجه استان به اداره کل امور مالیاتی محول شده است و بودجه ای که برای استان تعیین شده بود ۵ هزار میلیارد بود که ما ۵ هزار ۶۰۰ میلیارد وصول کردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احمدرضا مدبرنیا» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه اجرای قانون برگرفته از قلم اصحاب رسانه و مطبوعات است؛ افزود: پایان خرداد ماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقیقی یعنی صاحبان مشاغل خواهد بود، بر اساس تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم دستور العمل و بخشنامه آن، اشخاص حقیقی صاحبان مشاغل که در گروه دوم و سوم قرار می گیرند اگر میزان فروش آنها در سال 1399 تا سقف ۱۶ میلبارد و ۲۰۰ میلیون ریال باشد می توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه پایه تبصره ماده 100 ، قطعی سال 98 است؛ گفت: اشخاص در صورتی مشمول استفاده از تبصره ۱۰۰ می شوند که مالیات سال ۹۸ آنها قطعی صادر شده باشد، در همین راستا اگر کسی مالیات سال 98 او قطعی سازی شده باشد، تا سقف 3 میلیون تومان نیاز به افزایش نیست تا همان مالیاتی که تا سقف سه میلیون تومان است برای سال 99 قطعی می شود.

 
وی بیان کرد: اشخاصی که مالیات آنها بیش از 3 تا 6 میلیون تومان باشد با ۴ درصد رشد می توانند مالیات سال ۹۹ خود را قطعی سازی کنند و اشخاصی که مالیات سال 98 آنها بیش از 6 میلیون تومان تا سقف 12 میلیون تومان است، با 8 درصد افزایش، مالیات سال 99 آنها قطعی خواهد شد و افرادی که مازاد بر 12 میلیون تومان است با رشد 12 درصد مالیات عملکرد سال 99 آنها قطعی سازی خواهد شد.

 

مدبرنیا با تاکید بر اینکه که اگر فردی پرونده سال 98 او قطعی نشده باشد برمبنای برگه تشخیص سال 98 او با همین درصد افزایش می توان قطعی سازی کرد؛ افزود: در راستای تبصره یک ماده 146 مکرر قانون مالیات های مستقیم، می گوید:" اعطای هرگونه معافیت، مشوق و نرخ صفر مستلزم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر و یا ارائه دفاتر و اسناد و مدارک در مورد مقرر خواهد بود"، لذا اگر فردی می خواهد از معافیت مالیاتی و نرخ صفر برخوردار باشد، مستلزم ارائه اظهار نامه در موعد مقرر است.

 

وی اظهار داشت: اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه باید اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند و افرادی که از تبصره استفاده می کنند، مشروط براینکه اطلاعات ارسالی در اظهارنامه مالیاتی مطالق با بانک اطلاعاتی سازمان باشد، نیازی به ارائه دفاتر، اسناد و مدارک نخواهند داشت.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی مهلت تسلیم اظهار نامه برای اشخاص حقوقی را حدکثر 4 ماه پس از سال مالیاتی وی دانست و افزود: مهلت تسلیم اطهار نامه مالیاتی صاحبان املاک نیز پایان تیرماه خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هفتاد و یکمین مصوبه ستاد ملی کرونا و بخشنامه سازمان مالیاتی، بخشودگی جرایم تجمیع عوارض مشروط بر اینکه اصل مالیات تا پایان شهریور ماه سال جاری پرداخت شود می تواند 100 درصد بخشودگی تجمیع عوارص را بگیرد.

 

مدبرنیا افزود: عملیات اجرایی مشاغل آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریور ماه متوقف شد. به عبارتی بدهی مالیاتی افراد آسیب دیده از کرونا تا پایان سال 1399 قطعی شده است و این افراد  تا پایان شهریور بدون هیچ گونه جریمه ای مهلت برای پرداخت دارند.

 

وی در ادامه گفت: همچنین بر اساس مصوبه ستاد کرونا در صورتی که اوراق مالیاتی اعم از اینکه مالبات مستقیم یا ارزش افزوده باشد، اگر از ۱۵ فروردبن تا پایان خرداد ماه ابلاغ شده باشد، به مدت دو ماه مهلت اعتراض اضافه می شود، در همین راستا در اجرای ماده 238 قانون مالیات های مستقیم و ماده 29 قانون مالیات بر ارزش افزوده مهلت توافق نیز دو ماه اضافه شد.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در خصوص فرار مالیاتی برخی افراد گفت: اداره ای به همین منظور با نام "اداره مبارزه با فرار مالیاتی" با هدف شناسایی افراد دارای فرار مالیاتی تشکیل شده است. سازمان مالیاتی با توجه به هوشمندسازی نظام مالیاتی و طرح جامع مالیاتی براین است ریزداده های خود را در خصوص پرونده های مالیاتی تکمیل کند.

 

وی با بیان اینکه وقتی شفافیت اقتصادی داشته باشیم عدالت مالیاتی محقق شود، اظهار داشت: با توجه به تشکیل این اداره و اقدمات اجرایی صورت گرفته در خصوص یک سری افرادی که فرار مالیاتی داشتند، پیش بینی می کنیم که در سال 1400 حدود 600 میلیارد تومان وصول کنیم.
 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در خصوص فرار مالیاتی پزشکان با عدم استفاده ار دستگاه پوز در مطب خود گفت: طبق تبصره 2 ماده 169 و قانون بودجه ای مصوب شده، پزشکان مکلف به نصب دستگاه پوز شدند و اکثر مودیان دستگاه را نصب کردند و در سامانه برای ما مشخص شده است و ده درصد پزشکان که در درمانگاه ها، کلینیک ها و بیمارستان ها درآمد دارند، مالیات آنها کسر و به حساب دولت واریز می شود.

 

وی با بیان اینکه پزشکانی که دستگاه پوز را نصب نکرده بودند در سال 98 از تسهیلات مالیاتی که یک نمونه آن تبصره ماده 100 بود محروم شدند؛ افزود: در جامعه آماری ما بالای ۶۰ درصد از پزشکان دستگاه پوز را در محل کار خود نصب کرده اند و اگر پزشکانی که به دلیل نداشتن مطب، ملزم به استفاده از دستگاه پوز نیستند را از این آمار خارج کنیم بالای ۸۰ درصد از پزشکان ما دستگاه پوز را نصب کرده اند.

 

مدبرنیا در خصوص مالیات بر خانه های خالی بیان کرد: سازمان مسکن و شهرسازی باید تعداد خانه های خالی را به ما اعلام کند و با توجه به اینکه تاکنون هیچ گونه اعلامی در این خصوص نداشته است ما آماری را نداریم.


وی بیان کرد: تا قبل از اصلاح قانون یعنی تا عملکرد سال 94 ما ماده 97 را صرفا در بحث تشخیص مالیات داشتیم و مالیات از طریق رسیدگی به دفاتر و یا از طریق علی راس بوده اسیت اما از عملگرد سال 98 که ماده 97 اصلاح شد، اگر اظهار نامه مالیاتی ارسالی توسط مودیان مطابق با بانک اطلاعاتی سازمان باشد، این اظهار نامه قطعی سازی خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: امسال بالای 60 درصد از اظهار نامه های مالیاتی عملکرد سال 98 با توجه به مطابقت اطلاعات در بانک اطلاعاتی ما یعنی تراکنش بانکی، سامانه 169 ، سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد قطعی سازی می شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه بانک های اطلاعاتی ما در اختیار سازمان صمت قرار گرفته است و لیست حقوق و دستمزدی که سازمان های دولتی و غیر دولتی مکلف به ارسال برای ما هستند در آن ثبت شده است؛ افزود: با توجه به اجرایی شدن سامانه پایانه فروشگاهی که اشخاص مکلف به ثبت نام در سامانه سازمان هستند از فرار مالیاتی می توانیم جلوگیری کنیم، در همین راستا در اجرای ماده 181 قانون مالیات های مستقیم با مراجعه به واحدهای مربوطه در خصوص بحث فرار مالیاتی، بررسی اسناد و مدارک اقدامات اجرایی انجام شده است.

 

وی اظهار داشت: بر طبق قانون بودجه، ادارات مالیاتی باید پرونده هایی که محل فعالیت آنها در آن استان است، را ارسال نمایند، در این راستا  ۴۳ مورد پرونده مالیاتی در سایر استان ها و 7 مورد مربوط به مودیان بزرگ است و 24 مورد به استان ارسال شده است و ما بقی علت اینکه به استان ارسال نشده است چون در دو مکان خراسان رضوی و در استان دیگر فعال بوده است.

 

مدبرنیا گفت: یک تبصره 45 به ماده 219 آیین اجرایی اضافه شد که سهم استان را نسبت به مالیات هایی که در آن پرونده مالیاتی وصول می شود ارسال کند، در این راستا اقدامات خود را انجام دادیم تا آن سهمی که مربوط به استان ما است ارسال شود و چون پرونده ها تازه به استان ارسال شده و باید مورد حسابررسی قرار گیرد و عملکرد 98 ما مشخص نشده است لذا رقم وصولی پرونده ها مشخص نشده است.


وی با بیان اینکه اداره مالیات به دنبال مالیات بر ارزش افزوده بوده است؛ گفت: 92 درصد بودجه استان به اداره کل امور مالیاتی محول شده است و بودحه ای که برای استان تعیین شده بود 5 هزار میلیارد بود که ما 5 هزار 600 میلیارد وصول کردیم.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: علت این افزایش کاهش 70 درصد پرونده های مالیاتی که رد دفتر می شد است  یعنی در پروسه دادرسی قرار نگرفت و در مرحله توافق ماده 238 این پرونده ها قطعی سازی شد.

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: مالیات برخانه های خالی مشاغل آسیب دیده از کرونا مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی قانون مالیات های مستقیم میلیون تومان فرار مالیاتی نامه مالیاتی ارزش افزوده تبصره ماده اظهار نامه مالیات سال دستگاه پوز قطعی سازی پرونده ها تا پایان تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود