Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقلیت‌های قومی، نزادی و مذهبی در کانادا با تبعیض نهادینه تهدید کننده مواجه هستند. خبرگزاری میزان – کانادا در هفته‌های اخیر و در پی وقوع حوادثی که تبعیض نژادی سیستماتیک و دیرینه در این کشور را تایید می‌کند، با چالش‌ها و مطالبات جدی اقوام و نژاد‌های مختلف مواجه شده است.   به گزارش «نیویورک تایمز»، موضوع تبعیض نژادی و قومی در کانادا در پی کشف گور دسته جمعی ۲۱۵ کودک در مدرسه شبانه روزی بومیان در «بریتیش کلمبیا» کانادا و قتل هدفمند ۴ عضو یک خانواده مسلمان در «انتاریو» این کشور، پیچیده‌تر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قتل ۴ شهروند مسلمان کانادایی و جراحت حیاتی کودک این خانواده، نخستین حمله به مسلمانان در کانادا نبود.   برجسته‌ترین مورد در این زمینه حمله به مسجدی در شهر «کِبِک» در سال ۲۰۱۷ بود که مرگ ۶ نفر و زخمی شدن ۶ نفر دیگر را به دنبال داشت.   پس از اعلام دلیل قتل خانواده مسلمان انتاریویی توسط پلیس، بسیاری از اعضای جامعه مسلمان کانادا، خواستار برگزاری اجلاس سراسری علیه اسلام هراسی شدند تا موضوع‌هایی مانند بررسی خشونت‌های ناشی از اسلام هراسی، اشکال سیستمی در آژانس امنیت ملی و اصلاح نحوه آموزش سیستم‌های آموزشی درباره اسلام هراسی شدند. بیشتر بخوانید: سیاست‌های امنیتی اتاوا و روند صعودی اسلام هراسی در کانادا پاکستان کشتار یک خانواده مسلمان را در کانادا تروریستی خواند این درخواست در نهایت منجر به تصویب طرح الزام آور این نشست قبل از پایان ماه جولای شد.   قوانین استانی در برخی از استان‌های کانادا به وضوح ضد مسلمانان به ویژه زنان مسلمان هستند اما «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا این قوانین را حق مسلم مدیریتی استان‌ها می‌داند.   انتهای پیام/ برچسب ها: کانادا جاستین ترودو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا کانادا جاستین ترودو اسلام هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • چالشی به نام بازار گردانی
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم