Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فوتسال اصفهان همیشه در ایران و آسیا سرآمد بوده و با کسب عناوین قهرمانی کشوری و آسیایی افتخار فوتسال به‌شمار می‌رفته، قهرمانی‌هایی که باعث می‌شده فوتسال به اصفهان ببالد. از فولادماهان تا گیتی‌پسند همه برای قهرمانی می‌جنگیدند و بازیکنانشان در تیم‌ملی از ارکان و ستون‌های اصلی کسب موفقیت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا هم قضیه تفاوتی نکرده و گیتی‌پسند نماینده شایسته اصفهان هرساله مدعی کسب عنوان قهرمانی‌ست و بازیکنانش در تیم‌ملی می‌درخشند، دوسالی هم هست که یک نماینده دیگر از اصفهان هم به میدان رقابت آمد؛ اما مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف گریبان این تیم‌ها را گرفته سبب شده تا روز‌های روشن کمتر از گذشته در فوتسال اصفهان دیده شود.

سقوط نماینده استان اصفهان به لیگ دسته اول، نخستین‌بار

احمد باغبانباشی مربی و کارشناس فوتسال، در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص ناکامی نماینده‌های فوتسال اصفهان در این فصل گفت: متاسفانه اولین‌سالی بود که یک نماینده اصفهان از لیگ برتر فوتسال به دسته اول سقوط می‌کند و این خیلی ناراحت‌کننده‌ست؛ ظرفیت فوتسال اصفهان خیلی بالاتر از این‌هاست. کوثر می‌توانست نماینده شایسته‌ای برای فوتسال اصفهان باشد.

او افزود: این فصل به خصوص در تیم کوثر از همان روز اول سنگ بنای کار اشتباه نهاده شد و خشت کج ادامه پیدا کرد و در نهایت به سقوط انجامید؛ زمانی فوتسال اصفهان حرف اول را در فوتسال ایران می‌زد. تیم‌های گیتی‌پسند، فولاد ماهان، کاشی‌نیلو و... در سطح اول لیگ برتر حرف زیادی برای گفتن داشتند.


اسپانسر‌های یک‌ساله!

این مربی و کارشناس فوتسال با اشاره به ضعف توجه به حامیان مالی اظهار کرد: فوتسال کشور به این سازوکار عادت کرده که اسپانسر یک‌سال می‌آید برای تیمی در لیگ‌برتر هزینه می‌کند، اما سال بعد نیست، این مشکل ساختاری فوتسال ایران است که نمی‌تواند حامیان مالی را نگه دارد و آن‌ها را حفظ کنند و ارتقا دهد.

باغبانباشی ادامه داد: تیم‌های زیادی داشتیم که بعد از یکی‌دوسال حضور در لیگ‌برتر سقوط کردند و سپس منحل شدند. این مسئله باید کارشناسی بشود تا بعد از این بتوانیم حرفه‌ای عمل و پس از ورود اسپانسر‌ها آن‌هارا حفظ کنیم و شخصیت دهیم که از فوتسال زده نشوند.

او در پاسخ به این سوال که هزینه‌های زیاد برای نتیجه‌گیری باشگاه‌ها ضرورت دارد گفت: همه دنبال باکیفیت‌ترین‌ها هستند تا بهترین نتایج را بگیرند، یک‌تیم برای شکل‌گرفتن باید کمبودهایش را برطرف کند و خودش را برای لیگ مهیا کند، گیتی‌پسند هم همین اصل را رعایت کرد، اما آن همخوانی بین بازیکنان و کادرفنی ایجاد نشد.

این مربی و کارشناس فوتسال در پایان گفت: گیتی‌پسند برند فوتسال ایران است و مدیران آن‌هم حرفه‌ای عمل می‌کنند؛ این تیم در سال‌های اخیر، هرسال تا قدم آخر آمده، ولی به قهرمانی نرسیده، امیدوارم معضلات برطرف بشود و فوتسال اصفهان به جایگاهی که مستحق آن است برسد.

دو ناکام در یک‌فصل برای مهد فوتسال ایران

مهرداد جابری مربی و کارشناس فوتسال درباره سقوط تیم بازار‌های روز کوثر اصفهان به لیگ دسته اول گفت: اتفاقی که نباید رخ می‌داد رقم خورد و شهری که فوتسالش سرآمد است در یک‌فصل دو ناکام بزرگ داشت.

او افزود: در اصفهان هرسال تیم‌ها در کورس قهرمانی بودند، اما طی دوسالی‌که کوثر (هایپرشهر شاهین شهر) به سطح‌اول فوتسال آمده برای بقا می‌جنگیده؛ این اتفاق نتیجه برنامه‌ریزی‌های اشتباه اول فصل است.

این مربی و کارشناس فوتسال کمک رئیس هیئت فوتبال استان به نمایندگان فوتسال اصفهان را ضروری دانست و گفت: از زمانی‌که طاهری از فوتسال اصفهان جدا شد مشکلات آغاز شد و گیتی‌پسند تنها یک‌بار قهرمان شد. رئیس هیئت فوتبال اگر در بُعد‌های فنی و مدیریتی بهتر مشورت میداد می‌توانست به تیم‌ها کند. امیدوارم رئیس هیئت بیشتر و تاثیرگذارتر، از نمایندگان اصفهان حمایت کند تا فوتسال اصفهان بهترین نتایج را بگیرد.


هزینه‌های سنگین، ولی بی‌نتیجه

جابری درخصوص اینکه باوجود هزینه‌های گزاف گیتی‌پسند موفق به کسب قهرمانی نشده اظهار کرد: بهترین مربیان و بازیکنان هرساله خریداری می‌شود، اما این هزینه‌های سنگین خروجی خوبی نداشته است و قطعا یک‌جای کار مشکل دارد، یک‌سری اتفاقات داخلی و لج‌ولجبازی هم بوده و سبب شده اتفاق خوبی شکل نگیرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که امسال گیتی‌پسند کرد ۲ تا ۳ برابر تیم‌های دیگر بود، اما نتیجه لازم را نگرفت. باید با ریشه‌یابی این ناکامی‌هارا پایان داد تا مثل گذشته فوتسال اصفهان در بالاترین نقطه فوتسال بایستد.

نمایندگان اصفهان در لیگ‌برتر را رها نکنید

مهدی محمدی مربی و کارشناس فوتسال، سقوط تیم کوثر را نتیجه کم توجهی به این تیم دانست و افزود: مدیران تیم از اول فصل باید به فکر می‌افتادند تا تیم را تقویت کنند؛ اما دیر اقدام کردند. دو هفته قبل از شروع لیگ هیچ کار تاکتیکی و بدنی اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: در ادامه‌فصل مربی عوض شد، هرکسی طرز فکر خودش را دارد و برای کامل‌کردن تیم زمان می‌خواهد. همه این مسائل باعث شد امروز این نتیجه رقم بخورد.

این مربی و کارشناس فوتسال داشتن حامی مالی را دلیل موفقیت نمایندگان استان دانست و خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهم تیمی را که به لیگ برتر می‌آید حمایت کنند، نه اینکه رها شود و بعد از سقوط بگویند چرا این اتفاق افتاد.

محمدی یادآور شد: اگر تمرکز روی فوتسال اصفهان بیشتر شود، در رده‌های پایه و بزرگسالان فوتسال اصفهان به عناوین قهرمانی زیادی دست پیدا خواهد کرد.

ثبات در تیم حاکم شود نتیجه‌اش قهرمانی خواهد بود

او با اشاره به اینکه ثبات در هرتیمی موفقیت آن را در پی دارد اذعان کرد: بعد از۳ سال قهرمانی مس، بازهم گیتی‌پسند با این مهره‌ها قهرمان نشد، در ۴سال اخیر بازیکنان مس ثابت بودند و این خیلی مهم است که ثبات در یک تیم به‌این شکل وجود داشته باشد، آن‌ها چشم‌بسته به‌هم پاس می‌دهند، شاید یکی‌دوبازیکن رفتند، اما جابه‌جایی زیادی نداشتند.

مربی و کارشناس فوتسال ادامه داد: در یک‌سری تیم‌ها چندین بازیکن می‌روند و می‌آیند و تا تیم شکل بگیرد، فصل، به آخر می‌رسد و یک بازی کم می‌آورد و قهرمانی را از دست می‌دهد؛ دوباره کدام تیم قهرمان شد؟ آن تیمی که ثبات داشت، بنابراین به دلیل ثبات و کنارهم قراردادن بازیکنان و نگه‌داشتن کادر فنی بازهم قهرمان می‌شود.

محمدی در پایان با آرزوی موفقیت برای نمایندگان فوتسال اصفهان گفت: امیدوارم مسئولان به فکر باشند و تلاش کنند تیم کوثر به لیگ‌برتر برگردد، اصفهان ظرفیت زیادی دارد، حیف است با این بازیکنان خوب، تیمی دیگر کنار گیتی‌پسند نباشد. گیتی‌پسند برند خوبی در جهان دارد و برای قهرمانی می‌جنگد؛ باید تیمی دیگر در کنار آن باشد تا جوانان اصفهانی خودشان را نشان دهند.

برای بازگشت به روز‌های درخشان باید هم‌صدا شویم

احمدرضا هادی فعال رسانه‌ای با اشاره به‌اینکه کوثر استحقاق حضور در لیگ‌برتر را داشت گفت: کوثر شایستگی زیادی داشت و باتوجه به مهره‌هایش نباید سقوط می‌کرد آن‌هم فقط برای به دست نیاوردن سه‌امتیاز؛ اگر لیگ بدون پلی‌آف برگزار می‌شد نتایج کوثر خیلی بهتر می‌بود

او نماینده‌های فوتسال اصفهان را در دو وضع متفاوت دانست و افزود: گیتی‌پسند تیمی مدعی برای قهرمانی‌ست و کوثر تیمی با برنامه درازمدت حضور در لیگ‌برتر و نمی‌توان شرایط آن‌هارا یکسان دانست.

این فعال رسانه‌ای در ادامه درخصوص هزینه‌های گیتی‌پسند و ناکامی در کسب قهرمانی اظهار کرد: گیتی‌پسند از بدو ورود مدعی بوده و طبیعیی‌ست تیمی‌که برای قهرمانی بسته می‌شود هزینه‌های گزافی بکند و ستاره‌های زیادی به‌خدمت بگیرد، موتور فوتسال ایران را گیتی‌پسند می‌چرخاند؛ اما باید مدیران گیتی‌پسند بررسی کنند چرا طی این چندسال در لحظات پایانی جام قهرمانی را از دست داده اند؟

هادی در پایان هم‌صدایی را نیاز فوتسال اصفهان برای کسب موفقیت دانست و گفت: در حال حاضر باتوجه به اتفاقات در لیگ برتر باید شاهد هم‌صدایی در فوتسال استان باشیم، باید با استفاده از ظرففیت‌های‌مان تیم استانمان را با حمایت همه‌جانبه راهی مسابقات کنیم.

از حالا مدیران ارشد تیم‌های فوتسال و مسئولان فوتبال اصفهان باید به فکر برطرف کردن مشکلات برای فصول آینده باشند و با هم‌اندیشی برای برداشتن سایه تاریکی از فوتسال اصفهان، بازگشت به روز‌های قهرمانی و کسب افتخارات کشوری و آسیایی یا حتی جهانی قدم بردارند تا فوتسال اصفهان بار دیگر قدرت خود را به اهالی این ورزش پرطرفدار ثابت کند.

گزارش از علی کریمی

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوتسال اصفهان گیتی پسند لیگ برتر فوتسال فوتسال اصفهان فوتسال ایران برای قهرمانی لیگ برتر گیتی پسند تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مقتدرانه تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی با شکست قرقیزها

تیم‌های ملی ایران و تاجیکستان در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای فوتسال جام ملتهای آسیا و انتخابی جام جهانی 2024 به مصاف هم رفتند که در نهایت ملی پوشان کشورمان با شکست این تیم راهی نیمه نهایی شدند.

به گزارش فارس، مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌ها و انتخابی جام جهانی2024 در حال برگزاری است.

تیم ملی کشورمان در دومین دیدار از این مرحله به مصاف قرقیزستان رفت که در پایان ملی پوشان کشورمان توانستند 6 بر یک این تیم را شکست دهند تا ضمن صعود به نیمه نهایی به جام جهانی ازبکستان صعود کنند.

گلهای ایران:

بهروز عظیمی، سالار آقاپور ،سعید احمد عباسی، مهدی کریمی 2 گل و علی اصغر حسن زاده

نیمه اول:

از همان ابتدای شروع نیمه اول ملی پوشان کشورمان بازی را هجومی آغاز کردند و حملات گسترده ای روی دروازه قرقیزستان داشتند که با واکنش خوب دروازبان این تیم توپهای ایران دفع شد اما بازیکنان ما همچنان این حملات را بیشتر کردند و شوت زیبای بهروز عظیمی به تیرک دروازه برخورد کرد اما در ادامه بازی توسط همین بازیکن اولین گل ایران به ثمر رسید.

بعد از دریافت این گل تیم قرقیزستان حملات خود را روی دروازه ایران بیشتر کرد و آنها توانستند توسط احمدبایف گل تساوی بازی را به ثمر برسانند اما شاگردان شمسایی بعد از دریافت گل به بازی هجومی خود ادامه دادند و در نهایت توسط سالار آقاپور به دومین گل خود رسیدند و در پایان این نیمه 2 بر یک به رختکن رفتند.

نیمه دوم:

با شروع این نیمه حملات هجومی در دستور کار شاگردان شمسایی بود و در نهایت گل سوم ایران توسط سعید احمدعباسی به ثبت رسید اما این پایان ادامه گلزنی ملی پوشان کشورمان نبود و در ادامه این مهدی کریمی بود توانست گل چهارم ایران را به ثمر برساند اما قرقیزستان که نمی خواست بازنده از میدان خارج شود به حملات خود ادامه داد که با واکنش خوب محمدی دروازبان کشورمان روبرو شد و آنها را مجبور به پاورپلی کرد اما کاری از پیش نبردند.

در نهایت این تیم ایران بود که گل پنجم خود را توسط مهدی کریمی به ثمر رساند و در دقایق آخر بازی توسط کمک داور ویدیو صاحب یک ضربه پنالتی شدیم که توسط کاپیتان حسن زاده ششمین گل ایران به ثمر رسید و در پایان تیم ملی کشورمان توانست 6 بر یک پیروز شود و همراه با صعود به مرحله نیمه نهایی این مسابقات جواز حضور در جام جهانی 2024 ازبکستان بدست آورد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه پیروزی پر گل تیم ملی فوتسال

دیگر خبرها

  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • شمسایی: برای شکست دادن ازبکستان آماده هستیم
  • تمدید قرار داد مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • صعود مقتدرانه تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی با شکست قرقیزها
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • لیگ NBA| شکست لیکرز در ثانیه پایانی
  • لیگ NBA| شکست لیکرز در ثانیه پایانی/ کاوز و نیکس پیروز شدند